2013-12-18, 05:28
Medlem
axiomets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrseabeach
Jag sprider budskap om en icke-existerande Gud. Religion är bara en påhittad berättelse. Dålig dessutom. Vissa inslag är dock väldigt humoristiska. Att någon vid namn Jesus skulle ha kunnat gå på vatten, haha, oslagbart! Eller att man skulle komma till ett "bättre" ställe efter att man har tagit ner skylten. Värsta barnhistorien!
Med respekt för din åsikt och hur väl du formulerar dig vill jag jättegärna veta hur du kan vara så säker på din sak? Du uttrycker dig med säkerhet om saker som du uppenbarligen saknar kunskap om.

Sedan vill jag även veta hur du kan konstatera att det inte finns ett liv efter döden? Hur har du kommit fram till detta redan innan du dött?

EDIT: Med hänsyn till nedanstående inlägg får du mer än gärna förklara dig över pm
Senast redigerad av axiomet 2013-12-18 kl. 05:34.
Citera
2013-12-18, 05:30
Medlem
kinesarsles avatar
Btw

Diskussionen om huruvida det finns en gud tas lämpligen här:

(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod)
Citera
2013-12-18, 05:52
Medlem
axiomets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Bevis? Vars, hur och när? Religion har alltid varit ett sätt att styra stora folkmassor. Varför skulle man annars tvinga på folk en religion? Som när Sverige blev ett kristet land.
Religion utnyttjas på det sätt som du nämner, sen om det var dess egentliga syfte kan man alltid diskutera.
Jag kan tala för Islam eftersom att det är det jag känner till bäst - att döma av det som lärs ut i Koranen skulle jag vilja påstå att jag inte känner igen det du skriver. Av det jag har läst ur Koranen har jag inte hittat något som säger att man skall tvinga på någon annan sin religion. Men om du har någon referens ur Koranen som skulle mena motsatsen får du mer än gärna dela med dig.

Ur Koranen:
Citat:
[109:1] SÄG: "Ni som förnekar sanningen!
[109:2] Jag dyrkar inte vad ni dyrkar.
[109:3] Inte heller dyrkar ni vad jag dyrkar.
[109:4] Och jag kommer aldrig att dyrka vad ni dyrkar,
[109:5] och ni kommer heller aldrig att dyrka vad jag dyrkar.
[109:6] Ni har er tro - och jag har min tro!"
Citera
2013-12-18, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axiomet
Med respekt för din åsikt och hur väl du formulerar dig vill jag jättegärna veta hur du kan vara så säker på din sak? Du uttrycker dig med säkerhet om saker som du uppenbarligen saknar kunskap om.

Sedan vill jag även veta hur du kan konstatera att det inte finns ett liv efter döden? Hur har du kommit fram till detta redan innan du dött?

EDIT: Med hänsyn till nedanstående inlägg får du mer än gärna förklara dig över pm

PM skickat!
Citera
2013-12-18, 06:16
Medlem
http://www.exponerat.info/exponerat-fick-mail-fran-en-irakier-vet-ni-vad-islam-ar/

http://gatesofvienna.blogspot.fi/2011/05/religion-of-rape.html

http://topconservativenews.com/2013/10/muslim-immigrants-raped-over-300-swedish-children-in-seven-months-of-2013/
Citera
2013-12-18, 06:31
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak

Nej ateism är ont och efterblivet med tanken hur många bevis det finns som bevisar att gud existerar.

Och dessa bevis består av..?
Citera
2013-12-18, 06:46
Medlem
Citat:
En tråd till folk som hatar islam. För att hata islam innebär alltid att man har missförståt islam på grund av all terrorism som utövas av den extrema gren av sunni islam som kallas för salafism/wahabism. Man kan även ha blivit manupulerad av höger extrema sajter eller medier i sverige eller i Europa.

För mer fakta om den extrema gren av sunni islam läs denna länk.

Läs gärna denna länken för att förstå den extrema grenen som har gett islam ett dåligt rykte.

http://wahhabismkritik.wordpress.com/vad-ar-wahhabism/

Har ni några frågor om islam så är det bara och ställa

Förslag på hur kristna, judar och muslimer ska kunna respektera varann ?
Citera
2013-12-18, 06:48
Medlem
Citat:
Alltså lyssna ni ateister är jordens avskum jag föredrar att inte prata så mycket om er men ni tvingar mig.

Jag vill inte prata om hur efterblivet ateisism är eftersom det är inte relevant i denna diskussion men jag kan starta en tråd imorgon eftersom jag ska lägga snart.

Är du muslim ?
Citera
2013-12-18, 06:54
Medlem
[quote=shia-iran-irak|46643707][quote=kinesarsle|46643702]Att hata ateism innebär alltid att man missförstått ateismen.

Nej ateism är ont och efterblivet med tanken hur många bevis det finns som bevisar att gud existerar.[/QUOTE]

Det finns inga bevis för att Gud existerar !

Om du påstår att Gud existerar då ska du också bevisa att han existerar, och då gäller inte en bok som ni kallar Koranen.

För det är samma sak som att någon skulle påstå att Pippi Långstrump finns på riktigt och hänvisa
Pippi Långstrump på de sju haven.
Citera
2013-12-18, 07:53
Medlem
Citat:
Förklara gärna mer vad menar? finns det andra orsaker till att hata islam?

"din äckliga jävla svenne du ska visa respekt mot oss andra "

" tror du att du är bättre än oss muslimer bara för att du äter gris, enligt koranen får jag döda dig "

Såna saker som mer än en muslim och muslimska gäng alla hålla på och bråka om, och hur de, på skolan jag gick, skulle vara sånt jävla bråk över att den fläskfria maten inte var exakt som den med, och att bara för att de fanns några muslimer på skolan så var det rasistiskt att sjunga nationalsången (ja de muslimska föräldrarna klagade till ledningen)och därför förbjöds elever också att ha någon på sig som representerade Sverige ens under VM-Slutspel, men tro på fan att de va tillåtet för muslimer och invandrare att ha sina halsband, tröjor och allt där de va om deras hemland.

De som får mig att ogilla islam är, om du inte förstått de redan, är hur allt för många ska använda religion för att försöka få något, och för att hålla på och bråka med andra
Citera
2013-12-18, 08:21
Medlem
Juggernawts avatar
Muslimer och annat religiöst pack är totalt hjärntvättade. Det är en förolämpning mot människans intelligens att vara religös. Att tro på hokus pokus som nån svettig kamelryttare yrade ihop ute i öknen under en svamptripp är ungefär lika smart som att häfta fast pungkulorna i taket. Religon har *ingen* plats överhuvudtaget i en modern världsbild. Fick jag som jag ville skulle alla som visade en minsta tendens till att vara religösa på något sätt, bli tvångssteriliserade och fraktade till en ö mitt ute i ingenstans där de kunde diskutera sina hjärnspöken med varandra, utan att vi normala människor behövde påverkas av det.
Citera
2013-12-18, 08:47
Bannlyst
Citat:
En tråd till folk som hatar islam. För att hata islam innebär alltid att man har missförståt islam på grund av all terrorism som utövas av den extrema gren av sunni islam som kallas för salafism/wahabism. Man kan även ha blivit manupulerad av höger extrema sajter eller medier i sverige eller i Europa.

För mer fakta om den extrema gren av sunni islam läs denna länk.

Läs gärna denna länken för att förstå den extrema grenen som har gett islam ett dåligt rykte.

http://wahhabismkritik.wordpress.com/vad-ar-wahhabism/

Har ni några frågor om islam så är det bara och ställa
Vad tycker du om sura 33 vers 60 och 61?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in