2013-12-18, 04:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kinesarsle
Jag säger onda saker om alla religioner, inklusive islam. Dock försöker jag hålla mig till sanningen.

Alltså lyssna ni ateister är jordens avskum jag föredrar att inte prata så mycket om er men ni tvingar mig.

Jag vill inte prata om hur efterblivet ateisism är eftersom det är inte relevant i denna diskussion men jag kan starta en tråd imorgon eftersom jag ska lägga snart.
Citera
2013-12-18, 04:59
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shia-iran-irak
Första länken är sunni sida och mycket av det som skrivs är falskt och detta påstående är falskt.

Andra länken proften Muhammed (SA) gifte sig med henne när hon var sex men sedan väntad man tills hon hade vuxit klart, så hon bodde aldrig i hans hus föran hon var 9 år.

Har du fler frågor?

Haha!

"det är falskt" är inget argument. Du har inte kommit med någonting som motbevisar det jag skrivit.

Alla som läser denna tråd och kollar in mina länkar kan se att Islam är bajs och pedofilen Mohammed var en bajskorv.

Så ditt försök att få folk att sluta hata Islam kommer inte fungera.

Och sen när har man vuxit klart när man är 9 år?
Citera
2013-12-18, 05:02
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Alltså lyssna ni ateister är jordens avskum jag föredrar att inte prata så mycket om er men ni tvingar mig.
Att hata ateism innebär alltid att man missförstått ateismen.

Citat:
Jag vill inte prata om hur efterblivet ateisism är eftersom det är inte relevant i denna diskussion men jag kan starta en tråd imorgon eftersom jag ska lägga snart.
Gör det. Citera mig i den tråden så jag ser att du har skapat den.
Citera
2013-12-18, 05:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Haha!

"det är falskt" är inget argument. Du har inte kommit med någonting som motbevisar det jag skrivit.

Alla som läser denna tråd och kollar in mina länkar kan se att Islam är bajs och pedofilen Mohammed var en bajskorv.

Jag ska lägga mig snart har inte så mycket ork att skriva så mycket men däremot imorgon kommer jag att skriva ett väldigt långt inlägg så vi får se om du kan motbevisa mig.
Citera
2013-12-18, 05:04
Bannlyst
[quote=kinesarsle|46643702]Att hata ateism innebär alltid att man missförstått ateismen.

Nej ateism är ont och efterblivet med tanken hur många bevis det finns som bevisar att gud existerar.
Citera
2013-12-18, 05:05
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Haha!

Nåja. Giftermål förr i tiden var något helt annat än giftermål idag. Förr gifte man sig inte av kärlek, utan äktenskap var arrangerade familjer emellan.

Vad säger att mohammed hade sex med henne i den åldern?
Citera
2013-12-18, 05:06
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Nej ateism är ont och efterblivet med tanken hur många bevis det finns som bevisar att gud existerar.
Oavsett om det finns bevis för gud eller inte har jag svårt att se någon ondska i att inte tro på gud.

Och ge mig ett enda bevis.
Citera
2013-12-18, 05:09
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Jag har rätt att hata exakt vad fan jag vill. Jag hatar inte människorna som tror på något mumbojumbo, men jag hatar religion. Jag anser mig också ha rätten att sprida lönger om islam om jag nu skulle känna för det, vilket jag inte gör.

""Religion is an insult to human dignity" - Richard Dawkins
Nej.

Det där citaten är även sagt av...

Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.
/Steven Weinberg

Men till tråden, nu är kanske hat ett litet starkt ord för min del.
Jag är emot religioner överlag oavsett ifall det är kristendom eller islam.

Dock är min ståndpunkt mer att staten och religionerna ska vara helt skilda.
Jag kanske inte riktigt passar i denna tråd, men det är dock alltid intressant att debattera.
Citera
2013-12-18, 05:15
Medlem
kinesarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det där citaten är även sagt av...

Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.
/Steven Weinberg

Hade glömt att citatet var längre. Tack för uppdateringen.
Citat:
Dock är min ståndpunkt mer att staten och religionerna ska vara helt skilda.
Instämmer. Vad säger TS?
Citera
2013-12-18, 05:23
Medlem
axiomets avatar
Citat:
Hade glömt att citatet var längre. Tack för uppdateringen.
Instämmer. Vad säger TS?
Jag är inte TS, men jag är muslim. Jag skulle vilja säga att jag håller med. Staten är något som berör alla som lever under den, ateister som religiösa. Med det sagt är det inte säkert att alla vill beröras av religion och jag anser att det är upp till var och en. Sen om det är rätt väg att gå återstår att se
Citera
2013-12-18, 05:24
Medlem
Citat:

Du är ganska motsägande, om jag får uttrycka mig på det sättet. Det är svårt att föra en diskussion med någon som uppenbarligen kommunicerar med Mohammed varje dag.
Jag håller med dig om att islam ibland misstolkas. Mycket beror på kulturella skillnader som har skapat olika grenar av islam, om du förstår vad jag menar. Detta mönster ser vi hos vilken religion som helst. Det finns helt enkelt extrema grupper inom alla religioner.

Jag sprider budskap om en icke-existerande Gud. Religion är bara en påhittad berättelse. Dålig dessutom. Vissa inslag är dock väldigt humoristiska. Att någon vid namn Jesus skulle ha kunnat gå på vatten, haha, oslagbart! Eller att man skulle komma till ett "bättre" ställe efter att man har tagit ner skylten. Värsta barnhistorien!
Citera
2013-12-18, 05:25
Medlem
arowanajs avatar
[quote=shia-iran-irak|46643707]
Citat:
Att hata ateism innebär alltid att man missförstått ateismen.

Bevis? Vars, hur och när? Religion har alltid varit ett sätt att styra stora folkmassor. Varför skulle man annars tvinga på folk en religion? Som när Sverige blev ett kristet land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in