Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Anledningen till att jag ställer frågor, min vän, är för att vi ska ha en gemensam grund att stå på. Vi ska vara överens om spelreglerna/premisserna först innan vi spelar spelet, om du förstår vad jag menar?
Ett bevis kan aldrig skapas utan några premisser. Det känner du säker till, eller hur?
Första premissen:
Kan något uppstå av sig själv?
Jag går vidare med "dansen" endast om du accepterar premissen ovan. Är ditt svar nej, så kan vi därmed avsluta spelet, vad sägs?
Intressant att Peter 3:15 inte nämde något om att du har rätt att kräva en gemensam grund för att du ska redovisa varför du tror på G-d.
Men det är ju bara bibeln som enligt utsago ska vara G-ds ofelbara ord. Inte behöver troende visa respekt för vad som står eller ta den på allvar?
Jag vet redan vad "dina" premisser är. De fanns redovisade på Answers in Genesis för länge sedan. Det är inget nytt eller speciellt du kommer med. Du kommer inte med "dina" frågor kunna måla in personer i det hörn som du behöver för att komma dit du tror du är på väg.
Så, kom till din poäng någon gång.
Eller för att översätta:
Låtsas att vi håller med om "dina" premisser.
Skriv dessa tillsammans i en post och redovisa där varför dessa premisser leder dig till slutledningen att en G-d existerar.
När du gjort det så kan det du redovisat diskuteras av samtliga tråddeltagare.
Kul att du säger att det är ett spel för dig, jag håller nämligen med dig.
http://www.itusozluk.com/image/obvious-troll-is-obvious_129158.jpg
(Vi vet bägge att du kommer slinka undan med svansen mellan benen snart, först från vårt utbyte och sedan från tråden)