Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Du sa att det var jätteviktig information, men okej: Berätta nu vad det finns mer för bäckar med viktigt ljug från MB/AN:s sida som kan leda till att rättegången fick tas om. En annan av dina karatespårskompisar skrev idag också att det var inte klokt så mycket MB ljög om hela tiden. Jag bad honom då lista vad det var för punkter som det kunde bevisas att MB ljög om. Självklart har han inte återkommit med nån post - ni gör ju nästan aldrig det när man ber er underbygga era påståenden med fakta.
Få se om du klarar det. Jag tvivlar.
Få se nu
MB ljög att en relation inte existerade mellan han och VB för:
-RB
-för sin karatekompis Stefan.
-för sin familj.
-för polisen mm.
-AN ljög om vetskapen för polis,hon ändrar sen till vad som visar sig vara en ny lögn.
-AB ljög att han inte visste vem VB var tills polisen ställde han inför fakta. Då ändrar han historien på ett enligt mig otillfredsställande sätt.
-MB har ljugit angående frekvensen på samtal och sms.
-MB har ljugit om hot mot VB,om vi inte ska anta att VB ljugit ihop detta och berättat om hoten för sin far samt en bekant till fadern. Då MB tidigare visat upp en hotbild mot andra anser jag VB vara trovärdig och därmed ljuger MB.
-MB har enligt mig ljugit om antalet gånger de haft sex. Även om detta inte är styrkt anser jag att hans berättelse är för osannolik.
-MB har ljugit när han säger att han inte känt till KJ existens. Han har hjälpt AN att ta reda på vem mannen som kontaktad henne via mail var. Där fick han även se en bild på KJ. Även andra i familjen visste vem KJ var sedan långt tillbaka.
Detta är bara några exempel när MB samt människor i hans närhet farit med osanningar. Finns förstås många mer exempel som andra får fylla i.
Vad jag dock undrar är varför du kräver listor på dessa saker??Du har ju själv påpekat otaliga gånger att dålig karaktär,lögner,bristande omdöme och avsaknad av sympati är en sak,att vara mördare en helt annan.
Har du ändrat dig angående detta eller??
Sen att du slänger dig med clown hit och foliehatt dit i vartannat inlägg gör bara att det är du som ser clownlik ut. (Speciellt när du postat runt 1000 inlägg i en tråd som är på 5000 inlägg,gjorde ett snabbt överslag)
Om alla är så dumma i huvudet varför tar du dig då tid. Jag själv har väl skrivit en 100 inlägg och vet med mig att jag fått lägga vissa andra saker åt sidan. Du kan ju inte fått mkt gjort det sista halvåret??
Nja,du kräver en hel del av många men lever inte upp till dina egna krav. Sen verkar du ständigt glömma på vilken arena du befinner dig!!