2013-12-17, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bolan
Jag väntar fortfarande på att du skall berätta vad de eventuellt skulle ljugit om gällande stugan.

Jag väntar med stort intresse, men som vanligt kommer det inget mer från dig i detta då det inte finns nått att ljuga om.
Spelar det någon roll om AN och MB har åkt i vänster och högervarv? Det gör dem inte skyldig till någonting. Det påverkar inte heller det faktum att både KJ och VB mobiltelefoner enligt mastuppkopplingslistan hela tiden varit i hans lägenhet (utredarnas bedömning). Det faller på sin orimlighet. De kan på sin höjd ha känt till vad som stod i SMS från VB mobil och därigenom haft möjligheten att förändra utgången om det inte redan var försent. Om det är sant så är det en rimlig anledning till att inte komma ihåg.
Citera
2013-12-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu får du nog förklara för oss dumskallar varför stugans skick (går att bo i/går inte att bo i) skulle ha någonting att göra med målet och bevisa varför MB ljuger när han enligt förhörsprotokollet uppgav:

Inget av det här är nytt. Stått tidigare i tråden. AN säger att stugan är i dåligt skick, därför är dom nästan aldrig där. Läste att MBs farbror brukar nyttja den. Dom mörkar besöket till stugan. Enligt experter i tråden hämtar ingen vatten i en kallkälla på våren. Så vad pysslade dom egentligen med.
Citera
2013-12-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Nu gör du precis samma sak igen påstår att jag påstått något som jag INTE har påstått!

Jag skrev at OM det kan bevisas att MB/AN ljög om Stugan. Och jag skrev om detta därför att det var en person som skrev ett inlägg som indikerade att denna person VET att dom ljøg om det. Jag frågade därför denna person om hen verklige VET detta och i så fall så är det viktig info iom det bevisar att MB/AN av någon anledning LJUGER FÖR POLISEN och DET är allvarligt och kräver förståss en förklaring från MB/AN.

Fattar du?

Men de kanske inte ljög? Om du läser hans post igen så ser du att han menar på att de kanske inte tycker att man kan bo där. Du vet själv hur många människor är. Ingen dator, ingen TV osv. Då tycker man kanske inte att det går att bo där. Medan säkert andra hade svarat att det går att bo där.

För att ta ett dåligt exempel:

- Vart ska vi äta vår bröllopsdagsmiddag, älskling?
- På McDonalds. Billigt och bra.
- Nej, där kan vi inte äta.

Enligt dig har man ljugit om man sagt så. För visst fan kan man äta på McDonalds.

Du får tänka på att de svarat på frågan som vilken fråga som helst. I din värld är de skyldiga och därför har de ljugit om detta för att de har utfört någon mystisk ritual och att stugan varit fylld med blod och kroppsdelar. Därför ljög de för att de inte vill ha polisen där. Eller hur du nu tänker?!

Men eftersom de i verkligheten utanför flashback är oskyldiga har de säkert svarat på frågan ungefär som att det inte har med fallet att göra egentligen. Som en rutinfråga från polisen. Och då svarar man kanske att den inte går att bo i för att man inte själva kan tänka sig att bo i den. Det är inte som att man ljuger. Det är som man uttrycker vad man själv anser. Studera personen i andra änden istället så ska du får se vad skillnaden är när man ljuger för att skydda sig själv och det här som du anser som lögner.

Tack förresten för dina svar på tidigare svar till dig. Uppskattas. Jag försöker verkligen förstå din vinkel och det blir lättare när du svarar. I detta svar behöver du inte svara utan jag försöker bara få dig att se skillnad på lögn och att uttrycka vad man själv tycker.
Citera
2013-12-17, 22:17
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Inget av det här är nytt. Stått tidigare i tråden. AN säger att stugan är i dåligt skick, därför är dom nästan aldrig där. Läste att MBs farbror brukar nyttja den. Dom mörkar besöket till stugan. Enligt experter i tråden hämtar ingen vatten i en kallkälla på våren. Så vad pysslade dom egentligen med.

Men herregud, med det resonemanget kan man inte hämta källvatten när det regnar heller.
Källvatten kommer upp från marken dvs smältvatten odyl. blandar sig inte i det.
Du fyller ju under vattenytan.
Jag har hämtat källvatten året runt, inget fel på det.
Citera
2013-12-17, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mm, jodåsåatte, messen ifrån S*efan handlade om kostnad för resor, utbildning och personalvård, självklart berättade MB för AN om att S meddelat sig om det här, mitt i bröllopsuppvaktningen på en restaurang, AN var troligen mycket intresserad.

Nej, antingen så har AN frågat eller så har hon snokat i mobilen, helt övertygad. Hon var ytterst nyfiken på vem MB hade osmakligheten att ägna intresse istället för det nygifta paret, helt övertygad. Jag tror att hon även har full koll på VB(Alias) meddelanden den där kvällen. Just då förstod hon säkert inte, men när MB några dager efteråt avslöjar sin affär med VB så kröp det troligen fram att täcknamnet stod för VB i MB mobil, AN förstod då att VB troligen var död. Får jag tro så utan att någon går i taket?

Du är troligtvis inne på rätt spår!
Citera
2013-12-17, 22:29
Medlem
Citat:
Oj vilken kioskvältare.

Du tror alltså att ett tips om MB/AN:s vanor att besöka sin stuga och i vilket beboeligt skick den är i, skulle öppna upp målet igen.

Det enda som skulle få detta att ske är att typ VB:s händer hittas i MB:s frys hemma eller i Sushirestaurangen. Dvs Helt osannolikt.

Sushirestaurangen borde ha undersökts från dag 1 ju!
Citera
2013-12-17, 22:42
Medlem
Citat:
Mm, jodåsåatte, messen ifrån S*efan handlade om kostnad för resor, utbildning och personalvård, självklart berättade MB för AN om att S meddelat sig om det här, mitt i bröllopsuppvaktningen på en restaurang, AN var troligen mycket intresserad.

Nej, antingen så har AN frågat eller så har hon snokat i mobilen, helt övertygad. Hon var ytterst nyfiken på vem MB hade osmakligheten att ägna intresse istället för det nygifta paret, helt övertygad. Jag tror att hon även har full koll på VB(Alias) meddelanden den där kvällen. Just då förstod hon säkert inte, men när MB några dager efteråt avslöjar sin affär med VB så kröp det troligen fram att täcknamnet stod för VB i MB mobil, AN förstod då att VB troligen var död. Får jag tro så utan att någon går i taket?

Ah den teorin har jag med, och just därför sätts dom "lögnerna" på plats, och KJ är den skyldige.
Då har det ju förklarat upp mycket, att dom vet om att VB var i fara, men dom brydde sig inte.
Citera
2013-12-17, 22:45
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
Sushirestaurangen borde ha undersökts från dag 1 ju!

Kom igen nu och presentera listan med bevisade lögner som MB dragit hela tiden istället för att skriva fler totalt poänglösa oneliners! Kan du inte bemöta påståenden så bevisar det ju bara att du är en patetisk pajas som har noll underbyggnad till dina stolliga foliehattåsikter.
Citera
2013-12-17, 22:50
Medlem
Citat:
Men herregud, med det resonemanget kan man inte hämta källvatten när det regnar heller.
Källvatten kommer upp från marken dvs smältvatten odyl. blandar sig inte i det.
Du fyller ju under vattenytan.
Jag har hämtat källvatten året runt, inget fel på det.

Tror det beror lite på definition av källvatten.
Citera
2013-12-17, 22:50
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillewe
Ah den teorin har jag med, och just därför sätts dom "lögnerna" på plats, och KJ är den skyldige.
Då har det ju förklarat upp mycket, att dom vet om att VB var i fara, men dom brydde sig inte.

Jag vill minnas att MB uppger nånstans i FB-konversationen att han har inloggningsskydd på mobilen. I så fall blir det problem för "AN snokade i mobilen"-teorin. Alldeles bortsett från att den (som vanligt frestas man säga med alla karateteorier) lider av brister i sin inre logik också:

- AN snokar i mobilen och upptäcker plötsligt just denna dag att hennes älskade Micke messar med en tjej som döljer sig under aliaset "Jan-Erik Wass"

- Mitt under bröllopsmiddagen också (när får hon egentligen tillfälle och undrar inte brudparet varför hon sitter och pillar med Mickes mobil?)

- Istället för att bli galen av svartsjuka noterar hon nöjt att tjejen verkar vara i trubbel.

- På vägen hem berättar hon för Micke vad hon sett men säger att hon förlåter honom om han inte ingriper

etcetera etcetera. Jag lovar att vilken lågstadieunge som helst som brukar läsa LasseMajas Detektivbyrå-böcker skulle kunna komma på en bättre och mer logiskt sammanhängande teori.
Citera
2013-12-17, 22:51
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror det beror lite på definition av källvatten.

Och då är din rätt förstås - för det var väl du som tidigt utnämnde detta till en lögn; du visste minsann att man "aldrig" hämtade källvatten vid denna tid på året?

Ber om ursäkt ifall jag blandar ihop dig med nån annan

EDIT: Nä - här var tidigare poster:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

Jag vet inget om detta själv, men en annan postare "Jan-Olov44" skrev:

Citat:
Nä, nu är du lite fel ute. Det är källvatten. Inge myrvatten kommer i kontakt med det.

Men du Remark kanske kan berätta vad du tror att dom gjorde mitt på dan den 18:e innan dom skulle jobba på kvällen (OK - han ljög säkert om att han jobbade, räknade förmodligen kallt med att det inte skulle kollas upp)

- Hämtade Vatchareeyas lik i bilen kanske för att köra in det från Lakaträsk till Boden för att senare på natten (eller nästa natt, han hade visst span hela den 18:e - jävla turgubbe) sprida ut den i terrängen i relativ närhet av KJ:s föräldrars stuga för att få det att se ut som det var han som var den skyldige. Planteringen gjorde de kanske också då, i skarven mellan de båda spaningsinsatserna? Eller hade de först mördat Vatchareeya - planterat blod i KJ:s bil - kört kroppen till Lakaträsk och sen kört tillbaka den till Boden?

Det säger nånting om desperationen i karatespåret när man försöker göra något mystiskt av denna bilresa. Herrejösses.
Senast redigerad av MrFold 2013-12-17 kl. 23:02.
Citera
2013-12-17, 22:58
Medlem
Citat:

Kom inte det SMS:et från Stefan när dom var hemma - efter restaurangbesöket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in