2013-12-17, 22:07
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Låter som att ni och många av era gelikar skulle må bra av lite kurser inom humaniora. (Jag finner det också roande att många av er alltid bajsar på genusvetenskap samtidigt som ni kritiserar invandrare för att ha taskig kvinnosyn)
Jag kan ett och annat, och har tillräckligt med grund för att se ner på genusvetenskap. Det är en låtsaskurs, där man försöker finna orimliga förklaringar på VÄLDIGT dåliga grunder.

Förstår inte alls din koppling mellan genusvetenskap och dålig kvinnosyn. Genusvetenskap kretsar knappast kring kvinnan, även om dagens genusvetare har valt att snöa in sig i just den biten. Verkar som du projicerar en hel del av dina egna brister kanske?

Det är dock bra att du inte ifrågasätter våra påståenden åtminstone.

Ber om ursäkt i förväg till mod, förväntar mig nästan att inlägget tas bort.
Citera
2013-12-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Tråden handlar om journalister och deras eventuella hyckleri med att unisont skrika sig hesa för invandring och mångkultur och deras synbara motvilja att själva bosätta sig mångkulturellt.
Har du förstått ämnet eller behövs ytterligare förtydligande?
Men om de är hycklare så är ju också Jimmie en hycklare. Eller kan inte politiker vara hycklare?

Sen, som det är sagt i tråden, så handlar det inte om en ovilja att bo mångkulturellt, det är en ovilja att bo i fattiga områden.
Citera
2013-12-17, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Har aldrig fattat varför man skulle välja att bosätta sig i lågstatusområden bara för att visa en politisk poäng. Självklart bosätter man sig bättre om man har möjlighet till det. De undviker ju självklart även helsvenska fattiga områden. Finns många skäl till det, trygghet, skola osv.

Sedan känns det rätt äckligt att prata om "apartheid" i det här sammanhanget. Det finns inget som förbjuder någon invandrare att bosätta sig i ett dyrare område om de bara samlar ihop pengar till det (och detta förekommer hela tiden), samtidigt är det gott om svenskar som bor i invandrartäta områden eftersom de inte har råd med annat (med tanke på allt pratande om "realism" och vikten av att bo invandrarnära för att "se sanningen" så gissar jag ju på att de flesta flashbackare bor i sådana områden, för alla vet att Bjuv är så invandrartätt...). I Sydafrika spelade det ingen roll hur rik du var, var du svart var du inte välkommen i de vita områdena.

källa på det fetade!
Citera
2013-12-17, 22:52
Bannlyst
finns det nån svensk, nånstans i sverige med en inkomst i klassen 400-600k som bor i ett invandrartätt område? med invandrartätt menar jag 75+
Citera
2013-12-17, 23:05
Medlem
White Christmass avatar
En av de största hycklarna är mångmiljonärskan Åsa Linderborg, bor på den finaste delen i Stockholms innerstad, hon har även bosatt sig precis vid en kyrka så risken att ha ett gäng frustande, kusininavlade blattar över axeln när man ska gå hem på kvällen som är verkligheten för svenska flickor och kvinnor i förorten är obefintlig för mångmiljonärskan.

Hon älskar mångkultur och massinvandring men själv ser hon aldrig några invandrare.

Hyckleriet har många ansikten, det gråa, skrynkliga ansiktet på Linderborg är ett exempel.
Citera
2013-12-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
finns det nån svensk, nånstans i sverige med en inkomst i klassen 400-600k som bor i ett invandrartätt område? med invandrartätt menar jag 75+

FYI - radhus i Sätra/Bredäng går i prisklasserna 3-4 miljoner i dessa dagar, så jag tror nog det.
Citera
2013-12-17, 23:23
Bannlyst
Citat:
FYI - radhus i Sätra/Bredäng går i prisklasserna 3-4 miljoner i dessa dagar, så jag tror nog det.

Ruskigt dålig på din stad bruschan, mår faktiskt fyskiskt illa av Sthlm. Men jag antar att du hänvisar till att en tidigare HR har ombildats till Brf och nu har priserna gått rockethigh...men som alla vet är det läget, läget, läget som gäller...Så nu när du pratar om 4 miljoner i detta område (när jag har släktingar som bor ex. vid trekanten i sickla, och där får dom inte ut dom priserna!)

Min frågeställning var dock om nån svensk med riktigt ok lön bor i HR i nåt riktigt patraskområde, inte
att det vid vissa givna situationer kan förekomma diverse guldlägen vid diverse BRF-ombildningar.

Men som sagt bostadssituationen i detta rövhål till stad engagerar mig inte mycket, dock skulle de vara
sjukt skoj om hela skiten sjönk 35 procent på ett år, att få se skäggiga hipsters födda -82 leta burkar skulle vara en kick!!
Senast redigerad av pikespeak11 2013-12-17 kl. 23:29.
Citera
2013-12-17, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pikespeak11
Ruskigt dålig på din stad bruschan, mår faktiskt fyskiskt illa av Sthlm. Men jag antar att du hänvisar till att en tidigare HR har ombildats till Brf och nu har priserna gått rockethigh...men som alla vet är det läget, läget, läget som gäller...Så nu när du pratar om 4 miljoner i detta område (när jag har släktingar som bor ex. vid trekanten i sickla, och där får dom inte ut dom priserna!)

Min frågeställning var dock om nån svensk med riktigt ok lön bor i HR i nåt riktigt patraskområde, inte
att det vid vissa givna situationer kan förekomma diverse guldlägen vid diverse BRF-ombildningar.

Men som sagt bostadssituationen i detta rövhål till stad engagerar mig inte mycket, dock skulle de vara
sjukt skoj om hela skiten sjönk 35 procent på ett år, att få se skäggiga hipsters födda -82 leta burkar skulle vara en kick!!

I dessa dagar är det attraktivt att komma över en HR även i invandrartäta områden, om tunnelbana finns och det är hyfsat nära stan. Så svaret på din fråga är fortfarande "Ja".
Citera
2013-12-17, 23:45
Bannlyst
Citat:
I dessa dagar är det attraktivt att komma över en HR även i invandrartäta områden, om tunnelbana finns och det är hyfsat nära stan. Så svaret på din fråga är fortfarande "Ja".

okay nöjer mig med det..har för dålig koll att säga emot...dock borde ni börja bygga bostäder utav helvete där. Bisarre priser, hörde att det i Oslo, Berlin, paris tar en vecka att fixa ok lgh... men i sthlm
tar det 38 år...En sån liten pissstad i komparisation med sina betydligt större kontintental kusiner
..nånting är seriöst jävla sjukt..
Senast redigerad av pikespeak11 2013-12-17 kl. 23:52.
Citera
2013-12-18, 00:10
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Bjuv har största SD-representationen på kommunal nivå i Sverige just nu: http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/K/rike/index.html

Det rimmar lite illa med att sd:are hävdar att man blir "realist" av att ha "bott i verkligheten". Bjuv är väl en rätt typisk låg- till medelinkomstkommun i (den relativa) glesbygden. Finns inte många invandrare där.

Det är du som hävdar att de bosätter sig i Stockholms innerstad för att slippa mångkulturen. Det faller också lite på att det finns rätt mycket folkliv i just innerstaden, så där kommer man inte direkt undan invandrare om det nu är det man är ute efter... Det förekommer ju dessutom en annan typ av mångkultur i de dyrare bostadsområdena i Stockholms innerstad, där det bosatt sig gott om rika utlänningar med höga ämbeten i Sverige.

Det känns alltså som "slippa mångkulturen" är en felaktig premiss. Du tycker inte det känns mer logiskt att de bosätter sig där de trivs bäst, och inte i ett område med stor social otrygghet och bland människor som de delar värderingar och intressen med? Det är ju inte som att journalisterna bosätter sig i, exempelvis, Bjuv heller.

Citat:
Var hittar du statistiken, och från vilka länder kommer dessa? Du vet om att våra största invandrargrupper är danskar och finnar va? Rent spontant kan jag tänka mig att det bor rätt många danskar i Bjuv...

Ett typiskt fall av lek med statistik som man inte förstår.

Du sticker bara huvudet i sanden även när du får statistik kastat i ansiktet. Nej, det rör sig inte om danskar utan MENA:iter (och en del Balkan). Bjuv är en av de invandrartätaste kommunerna i Skåne; ca. 3000 av 15000 invånare utrikesfödda 2010 som LennartEricsson konstaterade, lägg till andra- och tredjegenerations invandrare och det faktum att kulturberikningen är koncentrerad till centralorten med ca. 7000 invånare. Så gick det med det raljerandet.
Citera
2013-12-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
södermalm där det enbart bor svenskar.
Skitsnack. Jag skulle kunna ge massvis med exempel på invandrare bosatta på Södermalm men tror inte de ids bli uthängda i den här tråden.
Citat:
För inte så jättemånga år sedan var Södermalm Stockholms utkant och där alla socialt utslagna bodde. Då var nog inte stadsdelen så trygg, men det var inte invandrarnas fel...
Vilket jävla skitsnack. Nej, du behöver inte svara, för jag vet att du inte har något att komma med.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2013-12-18 kl. 01:02.
Citera
2013-12-18, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krick1
Södermalm är den minst mångkulturella statsdelen i hela Stockholm.http://www.statistikomstockholm.se/attachments/article/39/S_2012_08.pdf(Titta på sid.25)Det bor inte alls "En stor andel med utländsk härkomst" på Söder, tvärtom - det ligger långt under snittet i Stockholm, vilket är 30 %.
Blir lite galet att bara titta på antal bosatta. Södermalm har inte 3 meter höga staket omkring sig. Jag menar, tittar man på miljön i sin helhet ser man omedelbart att Södermalm inte är en homogen svensk miljö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in