2013-12-16, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Kanske svårt att förstå det jag skrev men prova igen
varför bor personer som säger sig älska invandrare i helsvenska bostadsområden?

läs den tio gånger. sen återkommer du med svar.

ungefär som att hålla på djurgårn men att ställa sig i black army vid matcherna.
Citera
2013-12-16, 17:30
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Kanske svårt att förstå det jag skrev men prova igen
Ey bullen,
Hur ska abdul och muhammed som flytt till Sverige för att hålla på med sin favoritsysselsättning gruppvåldtäkter ha råd att flytta till de områden där våra pk-journalister bor?
Citera
2013-12-16, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
hur många svarta bor det i äppelviken?

Ingen aning, men inget mer än pengar hindrar dem.

Citat:
om man HELA JÄVLA tiden ska propagera för invandringens förlovade fördelar - då bör man inte bo långt från den man kan.

Som tur är finns det ingen som tvingar en att bo på en viss plats. Oavsett vilka åsikter man har får man bosätta sig var man vill, så länge man har råd. Sedan tycker jag det är rätt ovanligt att det "propageras för invandringens förlovade fördelar", men oftare allas rätt till samma villkor utan diskriminering, men det hör inte till saken.

Citat:
själv bor jag på söder - för att det mest bor svenskar här, för att det är lugnt, för att jag känner mig trygg. kolla vad lätt det var att vara ärlig.

Självklart bosätter man sig där man känner sig trygg. Skälet till att man känner sig trygg på en viss plats kan ju dock variera. För inte så jättemånga år sedan var Södermalm Stockholms utkant och där alla socialt utslagna bodde. Då var nog inte stadsdelen så trygg, men det var inte invandrarnas fel... På samma sätt finns det gott om otrygga områden där den gemensamma nämnaren är att invånarna är fattiga, inte att de är invandrare. Varför i hela världen ska någon som är ute efter trygghet för både sig själv och sina barn medvetet bosätta sig i ett otryggt område när de har alternativ?

Jag kan inte tänka mig att någon skulle hävda att Rinkeby eller Tensta är trygga områden. Det är när man kommer till anledningen till att de är otrygga som åsikterna går isär.

Citat:
om journalisterna uppvisade samma ärlighet hade jag kunnat respektera dom.

Finns det någon journalist som blivit konfronterad med frågan och svarat på annat sätt än att h*n bor där h*n trivs och känner sig trygg?

Citat:
som det är nu hycklar dom värre än vad jag trodde var möjligt.

Ser absolut noll hyckleri med att bo där man trivs och känner sig trygg som sagt...
Citera
2013-12-16, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Ey bullen,
Hur ska abdul och muhammed som flytt till Sverige för att hålla på med sin favoritsysselsättning gruppvåldtäkter ha råd att flytta till de områden där våra pk-journalister bor?

Om deras favvosysselsättning är gruppvåldtäkt så blir de förhoppningsvis snabbare än kvickt antingen utvisade eller sätts på kåken i väldigt många år.

Om de jobbar hårt kommer de självklart ha råd att köpa en bostadsrätt i Södermalm de också.
Citera
2013-12-16, 17:42
Bannlyst
Just en av anledningarna till att jag själv röstar SD, och detta som andragenerationens invandrare.
Citera
2013-12-16, 17:46
Medlem
semuors avatar
[quote=Grillo|46617184] å gissar jag ju på att de flesta flashbackare bor i sådana områden, för alla vet att Bjuv är så invandrartätt...)./QUOTE]

Vart kom Bjuv in i bilden?
Citera
2013-12-16, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Ingen aning, men inget mer än pengar hindrar dem.

Som tur är finns det ingen som tvingar en att bo på en viss plats. Oavsett vilka åsikter man har får man bosätta sig var man vill, så länge man har råd. Sedan tycker jag det är rätt ovanligt att det "propageras för invandringens förlovade fördelar", men oftare allas rätt till samma villkor utan diskriminering, men det hör inte till saken.

Självklart bosätter man sig där man känner sig trygg. Skälet till att man känner sig trygg på en viss plats kan ju dock variera. För inte så jättemånga år sedan var Södermalm Stockholms utkant och där alla socialt utslagna bodde. Då var nog inte stadsdelen så trygg, men det var inte invandrarnas fel... På samma sätt finns det gott om otrygga områden där den gemensamma nämnaren är att invånarna är fattiga, inte att de är invandrare. Varför i hela världen ska någon som är ute efter trygghet för både sig själv och sina barn medvetet bosätta sig i ett otryggt område när de har alternativ?

Jag kan inte tänka mig att någon skulle hävda att Rinkeby eller Tensta är trygga områden. Det är när man kommer till anledningen till att de är otrygga som åsikterna går isär.

Finns det någon journalist som blivit konfronterad med frågan och svarat på annat sätt än att h*n bor där h*n trivs och känner sig trygg?

Ser absolut noll hyckleri med att bo där man trivs och känner sig trygg som sagt...
Du förstår verkligen inte att journalister bosätter sig i innerstaden för att just slippa mångkulturen. Om Södermalm blir nästa Rinkeby så kommer ju givetvis journalisterna där flytta någon annanstans, kanske Östermalm. Argumenten som du framhåller "man får bo vart man vill" håller inte.
Citera
2013-12-16, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Vart kom Bjuv in i bilden?

Bjuv har största SD-representationen på kommunal nivå i Sverige just nu: http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/K/rike/index.html

Det rimmar lite illa med att sd:are hävdar att man blir "realist" av att ha "bott i verkligheten". Bjuv är väl en rätt typisk låg- till medelinkomstkommun i (den relativa) glesbygden. Finns inte många invandrare där.

Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Du förstår verkligen inte att journalister bosätter sig i innerstaden för att just slippa mångkulturen. Om Södermalm blir nästa Rinkeby så kommer ju givetvis journalisterna där flytta någon annanstans, kanske Östermalm. Argumenten som du framhåller "man får bo vart man vill" håller inte.

Det är du som hävdar att de bosätter sig i Stockholms innerstad för att slippa mångkulturen. Det faller också lite på att det finns rätt mycket folkliv i just innerstaden, så där kommer man inte direkt undan invandrare om det nu är det man är ute efter... Det förekommer ju dessutom en annan typ av mångkultur i de dyrare bostadsområdena i Stockholms innerstad, där det bosatt sig gott om rika utlänningar med höga ämbeten i Sverige.

Det känns alltså som "slippa mångkulturen" är en felaktig premiss. Du tycker inte det känns mer logiskt att de bosätter sig där de trivs bäst, och inte i ett område med stor social otrygghet och bland människor som de delar värderingar och intressen med? Det är ju inte som att journalisterna bosätter sig i, exempelvis, Bjuv heller.
Citera
2013-12-16, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Bjuv har största SD-representationen på kommunal nivå i Sverige just nu: http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/K/rike/index.html

Det rimmar lite illa med att sd:are hävdar att man blir "realist" av att ha "bott i verkligheten". Bjuv är väl en rätt typisk låg- till medelinkomstkommun i (den relativa) glesbygden. Finns inte många invandrare där.

Det är du som hävdar att de bosätter sig i Stockholms innerstad för att slippa mångkulturen. Det faller också lite på att det finns rätt mycket folkliv i just innerstaden, så där kommer man inte direkt undan invandrare om det nu är det man är ute efter... Det förekommer ju dessutom en annan typ av mångkultur i de dyrare bostadsområdena i Stockholms innerstad, där det bosatt sig gott om rika utlänningar med höga ämbeten i Sverige.

Det känns alltså som "slippa mångkulturen" är en felaktig premiss. Du tycker inte det känns mer logiskt att de bosätter sig där de trivs bäst, och inte i ett område med stor social otrygghet och bland människor som de delar värderingar och intressen med? Det är ju inte som att journalisterna bosätter sig i, exempelvis, Bjuv heller.

"Bara" 3000 av 15000 utrikes födda (år 2010 så siffran är högre idag) lägg till 2:a &
3:e invandrare och du lär hamna på minst 30% blattar och negrer men det är ju inte så många.

Färre än 50% av utomeuropeiska blattar/negrer jobbar, fint va!?
Citera
2013-12-16, 18:29
Medlem
Bullens avatar
Citat:

ungefär som att hålla på djurgårn men att ställa sig i black army vid matcherna.

Med den jämförelsen så tror jag inte vi kommer så mycket längre.
Citera
2013-12-16, 18:31
Medlem
EmileZolas avatar
Skulle inte Jan Helin leva som han lär? Trams, han hälsar varje helg på kockarna i den libanesiska restaurangen och känner till och med en jättetrevlig indisk kirurg på gatan ovanför sin egen. Kan Jan så kan alla andra!
Citera
2013-12-16, 18:56
Medlem
blabla-s avatar
Jag har alltid bott i vita områden och tycker ändå att jag har fått en så pass bra bild av invandringen att jag har en bestämd åsikt i frågan. Våra journalister måste väl ändå se lika mycket av verkligheten som jag, om kanske inte ännu mer (då deras jobb faktiskt till stor del går ut på att granska brottslingar osv.).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in