2013-12-17, 16:20
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bkb1000
Nej, frågan är inte välmotiverad. Måste man vara fattig för att vara mot fattigdom? Måste man sitta i en företagsstyrelse för att få kritisera ett företag? Måste man vara kriminell för att kritisera kriminalitet?
Frågan ligger på samma nivå som "Vill du att din dotter ska bli fnask?" när någon vill komplicera prostitutionsdebatten.
Människor bosätter sig där de har råd och trivs. Jag har råd att bo på Östermalm, men jag trivs inte där. Jag råd att bo i Höllviken, men det skulle vara svårt för mig att försörja mig om jag köpte kåk där. Jag skulle gärna bo i New York men där har jag vare sig arbetsmarknad eller ekonomiska resurser. Jag har definitvt råd att bosätta mig där det är extremt homogent svenskt och skulle få så pass med pengar över för att försörja mig utan att arbeta, men jag vill inte bo med obildat rasrent patrask med sjuka åsikter och stort intresse för traktorer och snöskotrar.

Hur tänkte du nu?
De frågor du ställer har väl inget samband med frågan:
"Du är för en ytterligare ökning av segregationen (vilket tyvärr i praktiken är den enda tänkbara följden av ökad invandring) men du vill inte leva i den?
Citera
2013-12-17, 16:26
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Nu vet jag inte var Sjöstedt bor, men jag misstänker att det inte är Djursholm eller Saltis. Däremot kanske Söder eller dylikt, som också är högutbildat men mer vänster.
Han bor på Östermalm. Knappast ett "känt" vänsterområde.

OT: Sen när anses Södermalm vara "högutbildat"? Vad jag vet existerar endast journalister där. Om man rankar journalister, som dessutom inte har läst en journalistik utbildning, som "högutbildat", då vet jag inte var världen är på väg.
Citera
2013-12-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omtanke
WT i villa, (i den riktiga bemärkelsen) Vet du att det är 18-års gräns på flashback?? Eller är det bara så att du är väldigt klent begåvad språkligt (i den riktiga bemärkelsen)...
Bor du i Stockholm, gbg, malmö? I såfall är din ignorans ursäktad, även om du borde veta att Sverige är större än så. Har du någonsin bott i småorter bör du veta att majoriteten av WT bor i villa eller radhus. Även om den lägsta formen av WT möjligtvis bor i lägenhet oftare än inte.
Finns en tråd för detta, du kan söka upp den och citera detta inlägget och posta i den tråden om du vill fortsätta diskussionen.
Citera
2013-12-17, 16:28
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Nej, frågan är inte välmotiverad. Måste man vara fattig för att vara mot fattigdom? Måste man sitta i en företagsstyrelse för att få kritisera ett företag? Måste man vara kriminell för att kritisera kriminalitet?
Frågan ligger på samma nivå som "Vill du att din dotter ska bli fnask?" när någon vill komplicera prostitutionsdebatten.
Människor bosätter sig där de har råd och trivs. Jag har råd att bo på Östermalm, men jag trivs inte där. Jag råd att bo i Höllviken, men det skulle vara svårt för mig att försörja mig om jag köpte kåk där. Jag skulle gärna bo i New York men där har jag vare sig arbetsmarknad eller ekonomiska resurser. Jag har definitvt råd att bosätta mig där det är extremt homogent svenskt och skulle få så pass med pengar över för att försörja mig utan att arbeta, men jag vill inte bo med obildat rasrent patrask med sjuka åsikter och stort intresse för traktorer och snöskotrar.
Inte mitt i mångkulturen heller då får vi förmoda som en försvinnande liten etnisk svensk minoritet tillsammans med somalier, irakier, afghaner, kurder och en och annan alban.
Men det går trots detta utmärkt att förespråka invandring som leder till segregrering och parallelsamhällen. Några lösningar på problemet kan man heller inte presentera.
Ungefär som att rekommendera bruna bönor med fläsk till middag åt övriga men själv smita iväg och käka hamburgare.
Logiken är verkligen obetalbar hos stollarna. Sjuka åsikter var det!
Citera
2013-12-17, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Hur ofta förekommer det? Och hur står det sig mot de riktiga svenska männens våld mot kvinnor?

Här avslöjar du ju den okunskap man bara kan bevara om man inte konfronteras med samma kulturer man vurmar för. Du utgår från en romantiserad, idealiserad bild av kulturer du inte känner.

Det finns olika sätt att tillägna sig att det faktiskt finns strukturella skillnader mellan svenskar och MENA-män. Antingen kan man bo i områden som domineras av dessa i Sverige eller så kan man tillgodogöra sig internationella rapporter och beskrivningar av kvinnors ställning i Somalia eller Egypten.

Antingen egna erfarenheter eller den mindre censurerade utländska pressen. Uppenbarligen gör du ingetdera.

Du är helt enkelt inte välinformerad, en egenskap du delar med flertalet journalister, vad det verkar. Det är farligt när informationsklassen i ett land vet mindre än allmänheten, utan utgår från hur de önskar att det ska vara.
Citera
2013-12-17, 16:34
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Våra opinionsbildare är inte bara pro-invandring - dom visar också med all tydlighet att dom avskyr oliktänkande (som SD) och har gjort det till en livsstil att "gilla olika" - men ändå samlas dessa hycklare på närmast helvita Södermalm - trots att det är fan så mycket lättare och framförallt billigare att skaffa sig en bostad i någon "spännande förort"!
Senast redigerad av T.H.F.C. 2013-12-17 kl. 16:37.
Citera
2013-12-17, 16:40
Medlem
HeltSatansGalens avatar
Citat:
Varför kan man inte det?

För att då är man en hycklare.
Citera
2013-12-17, 16:47
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltSatansGalen
För att då är man en hycklare.

På vilket sätt då?
Citera
2013-12-17, 16:54
Medlem
Durcherrss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Vilka är vi?

Själv bor jag i hyresrätt i ett område i Lund med många smålägenheter (40-50-talsområde, avsett för mindre bemedlade familjer från början), men tack vare att Lund är väldigt välintegrerat finns här inga riktigt dåliga områden (även om det säkert finns några bönner från S Sandby och Dalby som skulle hävda att Norra Fäladen och Linero är livsfarliga). Det finns egentligen bara ett fåtal områden jag inte kunnat tänka mig att bo på, och då är det för att de är så jäkla långt ifrån stan. Det finns liksom inget skäl att flytta till ett område längre ifrån stan där hyrorna är högre (för att husen är nyare) och området både tråkigare och något mer otryggt (även om det inte finns några direkt farliga områden i den här staden).

Lund är ett bra exempel på en stad där invandringen funkat bra, och det främsta miljonprogramsområdet (Klostergården) har en blandning av hyresrätter och bostadsrätter och är ett relativt populärt område pga sin närhet till centrum och vackra utsikt över slätten.

Det bor invandrare i mitt område, och jag hör ofta andra språk från balkongerna under sommaren, men området är väldigt tryggt (närapå tråkigt). Jag förstår inte det här med att ett område per definition måste vara otryggt för att det bor många invandrare där. Jag tror också att rädslan för många områden i Stockholms förorter är något överdriven, även om jag ändå inte hade velat bo där.

Men du, Grillo, om man dag in och ut skriver om invandringens fördelar, benämner invandrare som mer kulturella, vill bekämpa segregationen, skriver långa krönikor om svenskars "strukturella rasism", hetsar mot invandringskritiker och åsiktsregistrerar dem, etc, etc... så är det väl ändå fullt legitimt att kalla dessa människor för hycklare om de bosätter sig i de VITASTE av de VITASTE områdena man kan bo i? Om de nu vill ha hit en massa utomeuropeiska människor som kommer att hamna i utanförskap och segregation, så får de väl ta sitt ansvar och hjälpa dessa utsatta främlingar eller bo bland de utsatta? Ska andra fattigare människor (som inte ens har bett om flyktinginvasionen) ta hand om journalisternas guldklimpar och ansvar?

Tänk dig själv om "vegetarianer" skulle hetsa mot köttätare varje dag året runt och kalla dessa för hatare av vegetarianer, de har fobi för grönsaker, åsiktsregistrera de som kritiserar vegetarianer, de är alla skyldiga till miljökatastrofer och diskriminering av vegetarianer, osv, osv... Skulle inte "vegetarianerna" vara världens jävla hycklare om de blev avslöjade med att själva trycka i sig en massa feta hamburgare med bacon bakom fasaden?
Senast redigerad av Durcherrs 2013-12-17 kl. 17:26.
Citera
2013-12-17, 17:08
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Mona Sahlin bor i Rinkeby, förlåt Nacka

Hur menar du nu?
Var det ett dåligt skämt eller sätter du ett = mellan Nacka och Rinkeby?
Citera
2013-12-17, 17:44
Medlem
Frågan är hur man ska få dessa journalister/miljonärer att förstå och känna på mångkulturens baksida.
De lever som sagt i sina supertrygga kritvita områden för att de KAN göra det och för att
de innerst inne hellre bor i vita områden än i Rinkeby,Rågsved osv..

Vilket alternativ tror ni t.ex den invandrarälskande Jan helin skulle välja av dessa
om han visste att ingen skulle få vetskap om vilket alternativ han valde? :

Alternativ 1:

Jan Helin väljer att bo kvar i sitt idylliska lugna område fritt från kriminalitet och med 99% vita
även om hundra somaliska familjer som bor i något av de invandrartätaste områdena
avrättas så fort Jan Helin gjort sitt val..

Alternativ 2:

Jan Helin väljer att flytta till ett område med mycket invandrare för att på så sätt
rädda hundra somaliska familjer från avrättning.

Tror ni verkligen att Jan Helin hade valt att flytta till det invandrartäta området
under dessa omständigheter? Är Jan Helin en rasist om han väljer alternativ nr 1?

Klart han är.Det finns många Jan helinare i samhället.
Är detta riktigt vidriga hyckleri vi ärliga över 1 miljon invandringskritiska
ska behöva svälja med hull och hår?

Ärlighet varar längst.
SD 2014.
Senast redigerad av splitt 2013-12-17 kl. 18:07.
Citera
2013-12-17, 18:07
Avslutad
Citat:
Att det faktum att man värnar om andra människor ska medföra att man måste bo i segregerade områden haltar lika mycket som att man måste bo på härbärge för att man värnar om hemlösa. Eller i skogen för att man värnar om vargar.
Självklart, det är inte alls hyckleri att sitta och värna via fjärrkontrollen utan att nånsin komma i kontakt med det man "värnar om". Inte alls. Jävla mångkultursmitare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in