2013-12-16, 20:54
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Fullt förståeligt att de inte vill bo ute i Rinkeby, men de kan knappast kläcka ur sig saker som "minskad segregation" och sedan bo i just dessa områden.

Varför kan man inte det?
Citera
2013-12-16, 20:59
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Tuffa tider för gammelmedia: En dansk journalist tror att pappersmedia kommer att dö ut helt om tio år och att journalisternas löner måste sänkas med en tredjedel. Medias PK-vinkling gör att folk tappar förtroende för de. Man vill inte betala för lögner och PK-vinklingar av verkligheten.

Journalisternas dubbelmoral gör inte saken bättre direkt...

http://avpixlat.info/2013/12/16/tuffa-tider-for-gammelmedia/
Citera
2013-12-16, 21:01
Medlem
Som sagt - uttjatat ämne, och felaktigt.

Jag själv bor i ett villaområde där i stort sätt samtliga på min gata ligger i topp 10% av inkomsttagarna, de flesta topp 3%. På ytan ser det "svenskt" ut men tittar man lite närmare så finns det väldigt många invandrare eller människor med åtminstone en förälder av utländsk härkomst. Jag skulle nog tippa 20-40%. Mest av europeisk börd (islänningar, britter, finnar, östeuropeer, turkar, fransmän, judar etc) men även en hel del bättre bemedlade kineser och till och med någon somalier finns här. Många är invandrare som varit här i decennier och fått en chans att "komma in", eller expats. Samma dynamik gäller på Söder, där TS bor. En stor andel med utländsk härkomst bor på Söder. Jag personligen är inte rädd för invandrare, tvärtom - jag skulle önska att fler duktiga invandrare kom och gjorde Stockholm ännu mer kosmopolitiskt. Jan Helin's Bromma är det. Jan Guillou's Östermalm likaså. Men det betyder inte per automatik att man vill hänga med folk som just klivit av bananbåten. Vilken idiot som helst förstår att de som söker asyl och kommer från världens fattigaste hörn har svårare att komma in i systemet - de fastnar i de mest utsatta områdena. Man kan vara för invandring men inte vilja bo med de fattigaste för det. Folk med utbildning och goda jobb väljer att bo i områden där andra runtomkring dem också har utbildning och goda jobb. Summa summarum: De flesta finare områdena har nog en högre invandrarfrekvens än det typiska Svensson-radhusgettot - men det är en socioekonomisk fråga var man väljer att bo.
Citera
2013-12-16, 21:03
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Var ju samma sak när vi undersökte kändisarna (några av dessa journalister) som hyllar det mångetniska kaoset, det visade sig att i nästan ingen av de bodde i de mångetniska kaosområden de hyllar.
Hyckleriet är slående, t.o.m. otroligt patetiskt.

Det är bland annat jag (och tusentals andra) som tvingats leva i dessa kaosområden, därav har dessa hycklare vunnit mitt eviga förakt (iaf tills de ber om förlåtelse och gottgör oss som drabbats av den här skiten, men det lär ju aldrig hända, därav ordvalet evigt).
https://affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkulturellt-bor-de-toleranta/

givetvis kan man inte lita på dessa men man bör ta de på allvar med tanke på den skada de ställt till med och ju mer radikala de blir ju farligare blir de likt ett djur inträngt i ett hörn. Bara titta på de gränser som passerats av Expressen/Aschberg/Revolutionsgruppen/Bonniers, det är nu det börjar bli farligt.
Citera
2013-12-16, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely

Jag själv bor i ett villaområde där i stort sätt samtliga på min gata ligger i topp 10% av inkomsttagarna, de flesta topp 3%. På ytan ser det "svenskt" ut men tittar man lite närmare så finns det väldigt många invandrare eller människor med åtminstone en förälder av utländsk härkomst. Jag skulle nog tippa 20-40%. Mest av europeisk börd (islänningar, britter, finnar, östeuropeer, turkar, fransmän, judar etc) men även en hel del bättre bemedlade kineser och till och med någon somalier finns här. Många är invandrare som varit här i decennier och fått en chans att "komma in", eller expats. Samma dynamik gäller på Söder, där TS bor. En stor andel med utländsk härkomst bor på Söder. Jag personligen är inte rädd för invandrare, tvärtom - jag skulle önska att fler duktiga invandrare kom och gjorde Stockholm ännu mer kosmopolitiskt. Jan Helin's Bromma är det. Jan Guillou's Östermalm likaså. Men det betyder inte per automatik att man vill hänga med folk som just klivit av bananbåten. Vilken idiot som helst förstår att de som söker asyl och kommer från världens fattigaste hörn har svårare att komma in i systemet - de fastnar i de mest utsatta områdena. Man kan vara för invandring men inte vilja bo med de fattigaste för det. Folk med utbildning och goda jobb väljer att bo i områden där andra runtomkring dem också har utbildning och goda jobb. Summa summarum: De flesta finare områdena har nog en högre invandrarfrekvens än det typiska Svensson-radhusgettot - men det är en socioekonomisk fråga var man väljer att bo.
många kommer säkert med bananbåtarna från etiopien också. lärde sig perfekt svenska på vägen hit och hann med att starta framgångsrikt företag.

men grattis för att du tror att du bor i ett multikultiområde. och grattis för att du tror att du tillhör en exklusiv 3%-skara. (bankerna äger er men säg inte det till nån).
Citera
2013-12-16, 21:06
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely

Det betyder att de som är mest utsatta i Sverige, har dålig utbildning m.m. är de som far mest illa medan redan rika personer inte påverkas så mycket. Då är det också lätt att säga att man ÄLSKAR mångkulturen och de fattigaste som klagar på att deras områden bara blir sämre med ökad kriminalitet m.m. blir spottade på och stämplade som rasister.
Citera
2013-12-16, 21:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Det betyder att de som är mest utsatta i Sverige, har dålig utbildning m.m. är de som far mest illa medan redan rika personer inte påverkas så mycket. Då är det också lätt att säga att man ÄLSKAR mångkulturen och de fattigaste som klagar på att deras områden bara blir sämre med ökad kriminalitet m.m. blir spottade på och stämplade som rasister.
arbetartidningen aftonbladet trampar på arbetarna. men smeker kulturarbetarna här på söder medhårs. vidrigt.
Citera
2013-12-16, 21:09
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Har aldrig fattat varför man skulle välja att bosätta sig i lågstatusområden bara för att visa en politisk poäng. Självklart bosätter man sig bättre om man har möjlighet till det. De undviker ju självklart även helsvenska fattiga områden. Finns många skäl till det, trygghet, skola osv.

Njae, väljer man att ta in dessa människor och vill att de ska integreras så får man ta sitt förbannad ansvar och integrera dessa, man ska inte överlåta det till Svensk underklass och invandrad underklass...

Dvs. bädda som man vill ligga, vill man ligga med problem så bäddar man med spik, glassplitter, skorpioner och annat skoj.

Dvs. ta hand om eran egen skit, i detta fall era tredje världen importer.
Citera
2013-12-16, 21:11
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
arbetartidningen aftonbladet trampar på arbetarna. men smeker kulturarbetarna här på söder medhårs. vidrigt.

Men de som jobbar på Aftonbladet bor långt bort från mångkulturen. Att det skulle vara en arbetartidning är endast PK-floskler och ett försök att lura bönder..
Citera
2013-12-16, 21:16
Medlem
Citat:
många kommer säkert med bananbåtarna från etiopien också. lärde sig perfekt svenska på vägen hit och hann med att starta framgångsrikt företag.

men grattis för att du tror att du bor i ett multikultiområde. och grattis för att du tror att du tillhör en exklusiv 3%-skara. (bankerna äger er men säg inte det till nån).

Jag tror inte, jag vet. Jag bor ju här. Du bor också i ett för den delen. Avundsjuk? Banken äger inte mig i alla fall.

OT: Jag var på en god väns bröllop i Storbrittanien i helgen. Han är halv-indier/halv-irländare. De flesta personerna där var hybrider av olika exotiska slag. Alla känner sig som britter. Alla är glada.
Citera
2013-12-16, 21:19
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Teori och verklighet har här krockat. Att leva som man lär verkar inte vara något för mr Helin.

Nej det går inte att ta deras ord på allvar. Helin förespråkar isolerade platser som har samma kultur. I Helins fall människor som jobbar mycket, tjänar mycket pengar och vill bo i villaområden strax utanför stan. Det är rent hyckleri.
Citera
2013-12-16, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej det går inte att ta deras ord på allvar. Helin förespråkar isolerade platser som har samma kultur. I Helins fall människor som jobbar mycket, tjänar mycket pengar och vill bo i villaområden strax utanför stan. Det är rent hyckleri.
Om man jobbar mycket, tjänar mycket pengar, och vill bo i villaområde strax utanför stan, har man då samma kultur? I så fall har alla som inte jobbar mycket, inte tjänar mycket pengar, och inte bor i villaområden också samma kultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in