2013-12-14, 16:12
Medlem
wheelintheskys avatar
Sjukt tråkiga nyheter. Först Dave Lombardo med Slayer och nu detta
Gråter blod
Citera
2013-12-14, 17:24
Medlem
Smash3rs avatar
Dom kommer dock fortfarande satsa på nästa skiva!

https://soundcloud.com/93x-radio/93x-harry-interviews-corey
Citera
2013-12-15, 15:49
Medlem
Adelaides avatar
Sedan Paul dog så har jag svårt att se Slipknot som just Slipknot. Han var ju nyckelmedlemmen i bandet, och att nu Joey har slutat gör inte saken bättre.
Citera
2013-12-16, 22:08
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Mjo, men ersättaren fick ju inte ens vara med på scenen. Ska den nya trummisen gömma sig bakom ett skynke eller något?
Fast Paul dog, Joey lämnade.
Tvivlar på att, om de nu skaffar en ny trummis, att han kommer få sitta bakom scenen och trumma på spelningarna som basisten får.
Citera
2013-12-17, 12:14
Medlem
wheelintheskys avatar
Haha vore ju så himla löjligt om de väljer att dölja den eventuellt nya trummisen bakom skynket också

Ser inte heller riktigt anledningen till att de gör på det viset som de gjorde med basisten, är det för att han är så fruktansvärt ful? Eller har han scenskräck kanske?
Jag tycker i alla fall att är man med och spelar skall man vara på scenen och inte stå gömd bakom kulisserna.

Frågan man ställer sig nu är ju vem som kommer ersätta Joey, Lars Ulrich kanske?

Ny intetsägande artikel angående Joey i Ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article18036380.ab
Citera
2013-12-18, 04:23
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wheelinthesky
Haha vore ju så himla löjligt om de väljer att dölja den eventuellt nya trummisen bakom skynket också

Ser inte heller riktigt anledningen till att de gör på det viset som de gjorde med basisten, är det för att han är så fruktansvärt ful? Eller har han scenskräck kanske?
Jag tycker i alla fall att är man med och spelar skall man vara på scenen och inte stå gömd bakom kulisserna.

Frågan man ställer sig nu är ju vem som kommer ersätta Joey, Lars Ulrich kanske?

Ny intetsägande artikel angående Joey i Ab
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/hardrock/article18036380.ab

Tycker också det är löjligt för om han nu hade vart jävligt ful så bär han ju mask än då. Jag menar Joey är väll inte den snyggaste heller och alla i bandet bär masker så att inte låta ersättaren stå på scen är ju urlöjligt. Fast ja det kan också vara scenskräck det vet man ju icke. Lars Ulrich kan ju kanske köra Psycosocial i alla fall
Citera
2013-12-18, 07:48
Medlem
Dreamstates avatar
Kanske lite OT då det inte är om just Joey, men har de skaffat nån ersättare för Paul eller har de spelat utan bassist sedan han dog?

Gillade mest deras musik under self-titled/IOWA dagarna, de senaste åren har de varit rätt så tama så jag har inte hållit koll på dem.
Citera
2013-12-20, 13:53
Medlem
Smash3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Kanske lite OT då det inte är om just Joey, men har de skaffat nån ersättare för Paul eller har de spelat utan bassist sedan han dog?

Gillade mest deras musik under self-titled/IOWA dagarna, de senaste åren har de varit rätt så tama så jag har inte hållit koll på dem.
En av grundmedlemmarna från mate.feed.kill.repeat spelar bas, Donnie Steel..
Citera
2014-01-11, 01:26
Medlem
zupdawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Jasså xD Fick han spela vid sidan om då när dom körde live eller? Ah trummisen får la köra påse istället för mask.

Har du ens tittat på en enda intervju med själv bandet ifråga? Förstår man Slipknot förstår man att de inte kommer låta vem som helst komma upp på scenen och ta Joeys plats, likadant var det när Paul gick bort, the 9 is the 9.

De måste givetvis ha någon som spelar bas när de är ute på turné, han får dock inte vara med på scenen utan spelar sin bas backstage.

Detta kommer naturligtvis bli ett problem för Slipknot, huruvida Joey lämnade bandet "av personliga skäl" eller inte återstår att se.

Slipknot peakade ju runt 2002-2004, efter uppehållet kom All Hope is Gone vilket var sådär samt att de är förbannat stela på scen idag, känns som att de är mer ute efter att tjäna pengar än att leverera.

Ska bli jävligt intressant att se vad de kommer med nästa album...
Citera
2014-10-07, 18:31
Avstängd
Halloween2s avatar
tyckte inte dom var något vidare när jag var yngre, men berodde mest på att det var folk på skolan som gillade dom och dom killarna var så ofagra som det bara gick.

Har börjat lyssna lite på slipknot sen de senaste veckorna och av det jag hört så är ju självklart Snuff och Dead memories riktigt riktigt bra låtar, text och musiken talar för sig själv helt enkelt inom denna genre av rock
Citera
2014-10-10, 12:54
Medlem
Stormakts avatar
Mate.Feed.Kill.Repeat är ju deras bästa. Sjukt bra skiva!
Citera
2014-10-17, 14:50
Medlem
Spider-Girls avatar
Nya låten "Skeptic" borde ju tysta alla skeptics http://open.spotify.com/track/1A2a273nII7fBrhtzu5R9d
Förklaringen på hatet är dock enkel; Slipknot är ett oerhört älskat band, och ett av de större i världen. Detta väcker mycket hat och missunnsamhet i en scen där allt ska vara underground för att anses vara äkta....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in