2013-12-17, 10:18
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ett mycket litet antal asociala individer fick sitta i arbetsläger under Tredje Riket, det var silkesvantar jämfört med den Sovjetiska blodsterrorn mot civilbefolkningen.
1. Jag antar att du åsyftar antisociala individer? Annars är det ju för jävligt.
2. Än en gång: Var verkligen detta lilla antal som satt i arbetsläger de enda som inte drabbades av nazisterna?
3. Den stalinistiska terrorn ursäktar inte den nazistiska.
Citera
2013-12-17, 10:24
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
1. Jag antar att du åsyftar antisociala individer? Annars är det ju för jävligt.
2. Än en gång: Var verkligen detta lilla antal som satt i arbetsläger de enda som inte drabbades av nazisterna?
3. Den stalinistiska terrorn ursäktar inte den nazistiska.

Perioden 1933-39 i Tyskland var en fantastisk tid! De sociala reformer som då genomfördes kopierades sen i detalj av Socialdemokraterna genom "Folkhemmet". WWII startades av Storbritannien genom påtryckningar från bankplutokratin. Segrarnas historia inkluderar ju sen världshistoriens största bluff "Holohoax".
Citera
2013-12-17, 10:40
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Perioden 1933-39 i Tyskland var en fantastisk tid! De sociala reformer som då genomfördes kopierades sen i detalj av Socialdemokraterna genom "Folkhemmet". WWII startades av Storbritannien genom påtryckningar från bankplutokratin. Segrarnas historia inkluderar ju sen världshistoriens största bluff "Holohoax".
1930-talet i Tyskland var en tid av plebejiska tendenser, och en konspiration mellan det nationella storkapitalen och den stränga stats- och partibyråkratin. Frihet och demokrati var krossad, splittringen av folket i det närmaste fullkomlig. Resultatet blev världskrig, folkmord och förödelse. Såna som er kommer aldrig få något samhälleligt inflytande någonsin igen.
Citera
2013-12-17, 11:06
Medlem
McDonnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Vad ska man säga?

För det första: Högerextrema är oftast minst lika mycket arbetarklass som vänsterextrema om inte i ännu högre grad, ingen jätteskillnad. Oftast går väl högerextrema på socialbidrag etc i ännu högre utsträckning än vänsterextra, de lever i samhällets kant och är inte sällan kriminella.

Nazister kan inte vara arbetarklass, det är en motsägelse. "Arbetarklass" är en marxistisk term för medvetna arbetare som organiserar sig för sin egen klass. har du inte en marxistisk historiesyn och inte tror på klasskampen är du inte arbetarklass utan "arbetskraft".

kriminella ur de lägsta skikten är "trasproletariat" och några man som arbetarklass ska akta sig noga för. Där rekryteras strejkbrytare och våldsverkare som attackerar arbetare. Så trasproletariat är en korrekt beskrivning av rekryteringsgrunden för SMR. Du blir inte mer arbetarklass ju längre ned i den sociala hierarkin du står.

Vill bara reda ut det här en gång för alla, trött på den ideologiska grundheten bland de som skriver i de politiska forumen på Flashback.

Såg för övrigt att Thelindgrenhero hoppade in i debatten i natt. Till och med hans nassekompisar skäms lite. En självutnämnd Goebbels fast utan dennes rörliga intellekt. Lindgren (är inte det ett tattarnamn?) om det inte är en förlust när man står bakom polisen som på samtliga bilder har ryggarna mot SMR och vevar mot vänstern, blöder, pissat ned sig och åker ambulans, när är det då en förlust? När den strategiska frontförkortningen nått till führerbunkern? Eller vann Hitler egentligen kriget?
Citera
2013-12-17, 11:08
Medlem
dödsknivens avatar
Allra mest troligt är det väl att själva attacken också egentligen genomfördes av aftonbladetanställda, bara för att kunna hittepåsmutskasta de stackars snaggade kortskallarna?
Citera
2013-12-17, 11:32
Medlem
Mikojans avatar
Stormtruppernas attack i Kärrtorp borde ha föranlett en kommentar av den svenske nasseführern Jakobsson (hihi).

Har han redan nickat sitt instämmande eller kan vi vänta en svensk lightversion av ”De långa knivarnas natt”?
Citera
2013-12-17, 11:51
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
...och avfärdar man alla fullt logiska förklaringar på ditt sätt så är man ett får. Bäääh!

Nope. Avfärder man en komplicerat konspirationsteori, som ska bortförklara en vedertagen förklaring, som inte själv är underlödig (ofta sikter era teorier till att undergräva evidens, inte att förklara händelser), då kan man avfärda teorin utan vidare, trots att den inte är internt inkonsistent. Det krävs annars positivt stöd.
Citera
2013-12-17, 11:56
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ni rödingar borde pröva de mer seriösa forumen på FB istället, där finns vi. Historia, rasforskning och revisionism. Så ni lär er något, de rödingar som gör det brukar komma över till vår sida sen.

Kikade lite på detta i egenskap av röding, och mycket riktigt. FÖRINTELSEN HAR ALDRIG HÄNT OCH NEGRER ÄR VÅLDSAMMA!!!!!
Citera
2013-12-17, 12:12
Medlem
Citat:
En sak är säker, ni begår debattaktiskt självmord varje gång ni använder uttrycket "foliehatt" istället för sakliga argument. "Cui bono" är mitt svar, "vem tjänar på det", en fråga som den gamle kloke romaren Cicero alltid ställde. Så vem tjänar på att måla upp "nazister" som ett hot, och ett hot mot vilka?
Jag hoppades inte att övertyga någon med mitt inlägg, jag lyfte så naturliga punkter att om man inte förstår dem från början så kommer man inte övertygas av att jag påminner. Foliehatt är inget jag använder ofta, men jag gjorde det nu eftersom jag tyckte att det ringade in vad personen i fråga argumenterade som. En tok utan verklighetsförankring.
Citera
2013-12-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offgroundsroar
Haha, åh Flashback... you never fail to amaze me.

Mellan 1959-1960 så klottrades det hakkors över stora delar av världen, den s.k hakkorsepidemin. Per Engdahl beskylldes för att ligga bakom den från en hemlig underjordisk central i Malmö, när sedan vittnen började dyka upp och särskilt ett vittne som hade sett två peroner komma ut från en synagoga och sett samma personer vid ett senare tillfälle där det senare hade målats hakkors så avstannade mediernas intresse.
Citera
2013-12-17, 13:22
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Hoppas vid gud att du kan gå i takt i alla fall! Det är det minsta man kan begära. Lärde sig för fan malajerna till slut....

Ja, det hade ju varit bättre om SMR marscherat och sjungit tycker man ju liknande detta:

http://www.youtube.com/watch?v=cYsinHTZ_yI

Men det lär ju inte hända.

Citera
2013-12-17, 13:28
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Ja, det hade ju varit bättre om SMR marscherat och sjungit tycker man ju liknande detta:

http://www.youtube.com/watch?v=cYsinHTZ_yI

Men det lär ju inte hända.

Med alla småglin och knubbisar som syns i SMR så hade dom aldrig klarat av att marschera i takt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in