2013-12-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigsten
Bor vi i samma land? Jag tror inte det.

Så du har alltså aldrig varit i nån bruksort i bergslagen, som exempelvis Hofors eller Fagersta? Inte många invandrare, men i svenska mått mätt stor arbetslöshet och fattigdom. Men det är klart, någon som aldrig lämnar tullarna vet väl inte mycket om övriga Sverige, appropå innerstadsjournalister...
Citera
2013-12-17, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Njae, väljer man att ta in dessa människor och vill att de ska integreras så får man ta sitt förbannad ansvar och integrera dessa, man ska inte överlåta det till Svensk underklass och invandrad underklass...

Dvs. bädda som man vill ligga, vill man ligga med problem så bäddar man med spik, glassplitter, skorpioner och annat skoj.

Dvs. ta hand om eran egen skit, i detta fall era tredje världen importer.

Vilka är vi?

Själv bor jag i hyresrätt i ett område i Lund med många smålägenheter (40-50-talsområde, avsett för mindre bemedlade familjer från början), men tack vare att Lund är väldigt välintegrerat finns här inga riktigt dåliga områden (även om det säkert finns några bönner från S Sandby och Dalby som skulle hävda att Norra Fäladen och Linero är livsfarliga). Det finns egentligen bara ett fåtal områden jag inte kunnat tänka mig att bo på, och då är det för att de är så jäkla långt ifrån stan. Det finns liksom inget skäl att flytta till ett område längre ifrån stan där hyrorna är högre (för att husen är nyare) och området både tråkigare och något mer otryggt (även om det inte finns några direkt farliga områden i den här staden).

Lund är ett bra exempel på en stad där invandringen funkat bra, och det främsta miljonprogramsområdet (Klostergården) har en blandning av hyresrätter och bostadsrätter och är ett relativt populärt område pga sin närhet till centrum och vackra utsikt över slätten.

Det bor invandrare i mitt område, och jag hör ofta andra språk från balkongerna under sommaren, men området är väldigt tryggt (närapå tråkigt). Jag förstår inte det här med att ett område per definition måste vara otryggt för att det bor många invandrare där. Jag tror också att rädslan för många områden i Stockholms förorter är något överdriven, även om jag ändå inte hade velat bo där.
Citera
2013-12-17, 05:41
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking39
Inte ens klappturken Pekgul vågade bo kvar i Tensta
"Nalin Pekgul, välkänd socialdemokratisk förkämpe för invandrartäta förorter, lämnar sin egen förort Tensta för att hon tycker den har blivit för osäker. Tensta har blivit för farligt för barnen, säger hon."
Hon har skyddad adress tydligen har försökt ta reda på var hon bor men ingen på Flashback tycks veta . Hon kan ju inte ha så lätt att gömma sig
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=731499

Hon är ett äckel och hycklare, säkert invandrare som ville slå till henne.
Citera
2013-12-17, 05:44
Medlem
Sprutmusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Min kamrats syster som är journalist som själv bor i ett vitt segregerat område säger att hon har stor erfarenhet av invandrare och tillexempel pizzabagaren där hon själv bor är en ambitiös invandrare och hon anser därför att det bara är fördommar att invandrare inte bidrar till samhället lika mycket som svenskar som SD framför.

Hon säger att hon själv hellre hade önskat att bo i Rinkeby men att det blir för långt till jobbet att åka då (5km.) Hon har även sagt att svenskar är ett tråkigt och blekt folk och skulle hon ha fått välja så skulle hon hellre vilja blivit född som en afrikan efter som dom har färger och rytm i blodet. Hon skäms för att vara svensk.

Det där är väl rasistiskt om något...
Kan väl bara hoppas på att hennes önskan går i uppfyllelse så hon föds i Kongo i nästa liv.
Citera
2013-12-17, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutmust
Det där är väl rasistiskt om något...
Kan väl bara hoppas på att hennes önskan går i uppfyllelse så hon föds i Kongo i nästa liv.

Han babblar om sin jävla kamrats syster Mollgan i varenda tråd. Hon existerar inte.
Citera
2013-12-17, 05:54
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steffestekare
Men snälla du. De områden som är sådär invandrartäta är ju generellt sätt dåliga områden om man tänker på kvaliteten på de boenden som finns där. Det är nog den största anledningen att journalister inte vill bo där. Och att de områden som de väljer är BRA områden i samma fråga. Jag tror det har väldigt lite med mångkulturen att göra.

Nybygga 4-5rums lägenheter i alby kostar ca 4-5 tusen. Medans en gammal etta i söder kostar lika mycket
Citera
2013-12-17, 07:45
Medlem
jc90s avatar
Klarar man inte komma på fler anledningar till att vilja bo i innerstaden än "att slippa invandrare" har man inte tänkt efter. Försök igen.
Citera
2013-12-17, 08:32
Medlem
Bullens avatar
Runt om i Stockholm och Sverige för den delen finns segregerade områden och hela städer där arbetslöshet och tristess råder. Jag vill inte bo i någon av dom oavsett nationalitet eller social status på befolkningen. Men för den delen vill jag inte avfolka eller hindra berövanden tak över huvudet.

Jag är uppvuxen i ett slumområde med fattigdom och misär och vi valde att inte flytta ut i förortsområden som Farsta och Bandhagen där knark och arbetslöshet kom att skapa ett fullständig ghetto under många år. Nu bor jag bra eftersom jag har möjlighet till det och känner inte det minsta för att flytta till Tensta.

Som sagt det är en klassfråga och man bosätter sig där man trivs och har ekonomi.
Citera
2013-12-17, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
Eller alla andra journalister som flockas runt Mariatorget på söder - så långt från den mångkultur man hyllar man kan komma.
Faktum är att den just delen av Södermalm är relativ mångkulturell. Bl a ligger Sveriges största moské på ca 8 minuters gångavstånd från Mariatorget. Stadsmissionen håller till vid Mariatorget och där är det en mycket blandad publik, både ur socialt och etniskt perspektiv. Eller ta gångstråket mellan Södra Station och Mariatorget på den ena sidan, Södra Station och Medborgarplatsen på den andra sidan, som tillsammans med Slussen bildar en internationel triangel. Den här delen av Södermalm är förmodligen så nära ett multikulturellt samhälle man kan komma.
Citera
2013-12-17, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eulenspiegel
Faktum är att den just delen av Södermalm är relativ mångkulturell. Bl a ligger Sveriges största moské på ca 8 minuters gångavstånd från Mariatorget. Stadsmissionen håller till vid Mariatorget och där är det en mycket blandad publik, både ur socialt och etniskt perspektiv. Eller ta gångstråket mellan Södra Station och Mariatorget på den ena sidan, Södra Station och Medborgarplatsen på den andra sidan, som tillsammans med Slussen bildar en internationel triangel. Den här delen av Södermalm är förmodligen så nära ett multikulturellt samhälle man kan komma.

Precis. Såg att någon postade statistik om att Söder var ett av de svenskaste områdena i Stockholm. Det kanske är så. Men räknar man in hotellhemmen, stadsmissionerna, hotellen, turisterna, flanörerna, tiggarna, arbetskraften, etc så är Söder väldigt multikulti.
Citera
2013-12-17, 10:17
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasarely
Precis. Såg att någon postade statistik om att Söder var ett av de svenskaste områdena i Stockholm. Det kanske är så. Men räknar man in hotellhemmen, stadsmissionerna, hotellen, turisterna, flanörerna, tiggarna, arbetskraften, etc så är Söder väldigt multikulti.

Flanörer och hotell finns överallt.

Journalisterna betalar miljonbelopp för smålägenheter enbart för att de är rasrent belägna. Om och när de skaffar barn flyttar de sedan till de rasrenaste villaområdena.

Detta är dyra rikemansområden av en anledning, och den anledningen är att det är rasrena områden. Vilket hyckleri att i Sverige är det endast den som har pengar har råd att välja bort mångkulturen.

Borde det inte vara tvärtom? Om fattigdom skapar kriminalitet och rasism så borde man bereda plats åt krösusjournalister i mångkulturen och låta de fattiga svenskarna separeras till de rasrena enklaverna som nu befolkas av mångkulturhycklare.

Vore inte det bättre? Om rika tvingades flytta ut till mångkulturens områden så vore det inte längre fattiga områden och vips hade man löst alla sociala problem som förknippas med fattigdom.
Citera
2013-12-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joanic
Ni vet hur det ser ut nu för tiden.

Jan Helin, kritvit chefredaktör på aftonbladet skriver krönika efter krönika om invandringens absoluta skönhet. Ändå har han haft besynnerlig otur i val av bostadsområde vad det verkar - han bor i kritvita äppelviken i Bromma. Så nära ett svenskt apartheid man kan komma. Teori och verklighet har här krockat. Att leva som man lär verkar inte vara något för mr Helin.

Han är bara ett exempel. Jan Guillo ett annat. Han har fastnat på Östermalm den token, han vill nog helst bo i Tensta - kanske är det hans fru som förbjuder honom.

Eller alla andra journalister som flockas runt Mariatorget på söder - så långt från den mångkultur man hyllar man kan komma.

Kan man verkligen ta dessa personers ord på allvar? När dom hyllar invandring förbehållslöst men genom aktiva val, valt att fly den.

Hyckleri enligt mig. Vad säger ni?

Om liknande tråd redan finns ber jag ödmjukast om ursäkt och ska aldrig mer uppvisa detta beteende osv.
Dom bor inte i dessa områden för att dessa områden är fria från invandrare (tror jag). Dom bor där för att områdena är vackra och/eller ligger centralt. Jag tror inte heller att ni som skriver att dom hycklar egentligen tror det heller. Ni vill bara plocka billiga poänger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in