2013-12-17, 01:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det kan han enligt sin advokat inte ge en nöjaktig förklaring till, och det är av den anledningen jag tror att advokat Forssberg kommer att råda sin klient att erkänna griftefridsbrott och bestrida övrigt.

Kan också vara så att KJ körde bilen, men att en annan person hanterade liket i skuffen.

- Ni har ingenting på mig.
Citera
2013-12-17, 01:31
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSkeptiker
Det jag inte förstår, är varför det skulle dröja så länge mellan det hon försvann den fjärde maj tills benen och torso hittades sexton dagar senare?
Klart som korvspad att det under den tiden skulle bli gigantiskt sök och hela baletten så varför inte göra det med en gång den fjärde, göra allt så snabbt som möjligt?
Vad gjorde att det tog drygt två veckor, undrar jag?

Dumpad i ett gammalt värn först, och när det börjar hetta till så måste den flyttas...

Citat:
Rätt gjort med VB:s huvud placerat på ett gammalt bildäck + några jeepdunkar diesel + bensin hade raderat ut alla spår, och VB skulle förmodligen inte gått att identifiera. Man hade bara kunnat gissa att det var Vatchareeya eftersom hon var anmäld försvunnen.

Ja, det låter vettigt. Men jag begriper inte varför det inte hände i så fall. Kasta in benen när tiden för att bryta upp dörren och släpa in allt kanske skulle vara samma.
Citera
2013-12-17, 01:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är psykos och psykopati samma sak? Måste vara något nytt från Bryssel som jag har missat.

Psykos och psykopati är två HELT olika saker.
Senast redigerad av Theforeigner 2013-12-17 kl. 01:35.
Citera
2013-12-17, 01:32
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta mig. Men du tillför mig Ingenting. Av värde. Du är som en Vindflöjel. Du blåser i vilken riktning som helst. Bara du får uppmärksamhet.

Det är fritt att tänka.

Ärligt talat är jag inte alls road av uppmärksamhet, och lyckligtvis är jag inte mer uppmärksammad här inne än någon annan. Förmodligen betydligt mindre/antalet inlägg.
Citera
2013-12-17, 01:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Dumpad i ett gammalt värn först, och när det börjar hetta till så måste den flyttas...

Ja, det låter vettigt. Men jag begriper inte varför det inte hände i så fall. Kasta in benen när tiden för att bryta upp dörren och släpa in allt kanske skulle vara samma.

Ja, han kom på den geniala lösningen, att flytta liket ifrån ett gammalt värn i oländig terräng som troligtvis ingen brukar besöka, till ett gult hus alldeles invid en välbesökt väg, lättillgängligt för rödhåriga tanter som bara får en magkänsla att titta in, verkligen smart av KJ, verkligen.
Citera
2013-12-17, 01:35
Medlem
Citat:
M. Kan vara så. I så fall var t ex var MB:s gest att fatta VB:s mammas händer i magstarkaste laget .. Tror det kan ha varit ett spel för galleriet, men vet naturligtvis inte. Kallt gjort i så fall ..

Det är just så en psykopat agerar.
Citera
2013-12-17, 01:37
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Kan också vara så att KJ körde bilen, men att en annan person hanterade liket i skuffen.

- Ni har ingenting på mig.

Jo, jag har varit inne på det också, och att den som placerade VB:s likdelar i KJ:s bilskuff medvetet kan ha skvätt in lite blod utan att KJ märkte detta. Men jag tror inte på detta. Seriöst.
Citera
2013-12-17, 01:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Psykos och psykopati är två HELT olika saker.

I min värld är det så, men den som ställde frågan till Boudine verkar vara av en annan uppfattning. Det var ironi från min sida, förlåt att jag inte var tydligare med det.

Hen ville ha en punktvis redogörelse av B för belägg att .. lider av psykos, när B i själva verket endast pratade om psykopat.
Citera
2013-12-17, 01:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, jag har varit inne på det också, och att den som placerade VB:s likdelar i KJ:s bilskuff medvetet kan ha skvätt in lite blod utan att KJ märkte detta. Men jag tror inte på detta. Seriöst.

Nej, jag menar inte plantering. KJ kan ha varit föraren av bilen, medpassageraren/na kan vara den/de som skötte i och urlastning. KJ är på så vis inblandad, men kanske inte i mord eller styckning.

Kanske långsökt men det kan förklara ett och annat. VB mördades i någon annans bostad än KJ:s, han har dock sitt fordon på plats och det används för transport, KJ kör, kniper käften, tar på sig att VB var hos honom för att att avleda från brottsplats och mördare.

KJ har hela tiden varit övertygad om att det inte finns något på honom, därför har han naivt gått med på den här avledningsmanövern, VB och han var i KJ lägenhet, och där finns inga bevis.
Citera
2013-12-17, 01:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery

Jag tror man var sent ute (tog kanske tid att komma överens om hur finalen skulle se ut) blev störda och hann inte återkomma till ödehuset innan MPS var där och skulle kolla efter VB. Shit happens - och där sprack Mästerplanen ..
Citera
2013-12-17, 01:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
I min värld är det så, men den som ställde frågan till Boudine verkar vara av en annan uppfattning. Det var ironi från min sida, förlåt att jag inte var tydligare med det.

Hen ville ha en punktvis redogörelse av B för belägg att .. lider av psykos, när B i själva verket endast pratade om psykopat.

OK, no problem

Läste du förresten dessa två inlägg jag postade för en stund senn?

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Senast redigerad av Theforeigner 2013-12-17 kl. 02:00.
Citera
2013-12-17, 01:50
Medlem
Citat:
Nej, jag menar inte plantering. KJ kan ha varit föraren av bilen, medpassageraren/na kan vara den/de som skötte i och urlastning. KJ är på så vis inblandad, men kanske inte i mord eller styckning.

Kanske långsökt men det kan förklara ett och annat. VB mördades i någon annans bostad än KJ:s, han har dock sitt fordon på plats och det används för transport, KJ kör, kniper käften, tar på sig att VB var hos honom för att att avleda från brottsplats och mördare.

KJ har hela tiden varit övertygad om att det inte finns något på honom, därför har han naivt gått med på den här avledningsmanövern, VB och han var i KJ lägenhet, och där finns inga bevis.

Så varför inte då i första bästa dagsljus slå en extra kik i bagageluckan och rengöra om det har legat kroppsdelar där? Bilen är ju hans och så fort spår i den dyker upp blir det ju honom de plockar in.
Men han säger "ni har inget på mig" ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in