Citat:
Ursprungligen postat av
Maddji
Inget direkt SPAAAAARTAAA!!!! där inte....
Tror effekten blev att vänstern känner numera att de har ett fysiskt och mentalt övertag på nazisterna. Detta är ju
inte bra för rekryteringen, om man säger så.......

Jag är säker på att det motsatta är mer korrekt. Man har visat att Motståndsrörelsen är beredda att slå tillbaka. Sympatisörer till Motståndsrörelsen vet nu att organisationen och dess aktivister är beredda att utmana makten på alla plan och med alla medel.
Man kan iofs hävda att det var taktiskt fel och att inga direkta framgångar uppnåtts. (20+ personer häktade.) En aktivist lindrigt knivhuggen. Massmedial uppmärksamhet till Motståndsrörelsens 'nackdel'. (Beroende på hur man definierar publicitet.)
Men Motståndsrörelsens aktivister har igår uppvisat att de gladligen är villiga att offra sitt liv och sin egen personliga tillvaro för en högre sak. Det väger upp alla andra nackdelar. Nationella vet att det finns en organisation som är villig att göra vad som krävs - oavsett kostnaden.
(Nu utgår jag från att Motståndsrörelsen gick dit och sulade flaskor och stenar.
Det är möjligt att jag kan ha fel angående händelseförloppet. Har inte haft någon särskild koll på vad som hänt annat än vad som rapporterats av Nordfront och diverse filmer som publicerats.)
Citat:
Ursprungligen postat av
02-02-2012
Jag tror inte att du riktigt sätter in den här attacken i sitt sammanhang. Du har Avpixlat affären som är aktiv och SMR som drar till Kärrtorp och snor ett gäng flaggor (killarna ser väldigt glada ut trots näsblod) vilket gör att många låter anti-rasisterna bli objektet som deras agent SMR ger igen på. Det är nog mer tanke bakom den här attacken än vad många tror och den får nog ses som lyckad av SMR på så sätt att de får sympatier för "konfrontationen". Bara att läsa den här tråden om du inte tror mig.
Båda sidor vann i det här fallet som jag ser det men följderna av bråket kommer att visa sig under våren. Skulle polisen t ex lägga mer resurser på att bevaka demos kan det snabbt bli lite knepigare att få med sig vanligt folk som är intresserade av vad någon har att säga.
Tror precis som du att både Motståndsrörelsen samt RF stod som segrare. Snuten kommer säkert lägga mer resurser som du säger, det har varit en hel del bråk under det här året. Framför allt kring Motståndsrörelsen. Under 2010 var bevakningen relativt hög fast året var lugnt. Så det blir nog en rejäl bevakning nu.