2013-12-16, 19:29
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Att den kan skada människor förstår jag också, men vad gör häftklamerna skall de ha någon form av splitter verkan? ( En glassflaska är väl en ganska dålig projektil om den inte skjuts ut ur ett rör )

Sedan om det är VPK:arna eller om det är Nazisterna som kasta prylar på varandra. Sedan har folk ett eget ansvar inte gå demonstrationer som anordnas av kommunister, då det kan råcka illa ut.

Som föräldrar bör man inte ta med barnen på såna här extrema åsiktsyttringar som den har kommunist demonstrationen är och samma sak gäller pensionär.

Dock finns de inget försvar för våldet på ifrån någon av dessa grupper.

Nu brukar ju inte gemena vänsterdemonstrationer uppfattas som allt för radikala i sina uttryck. Det brukar vara småputtrigt, artigt och trevligt som jag noterat. Sen är jag rätt säker på att vänstertyperna ser det som en självklarhet att ta med barn på en fredlig demonstration. I Sverige ska man, med skydd av polisen, kunna räkna med att få demonstrera utan att bli knivad.

Jag skulle rekommendera högernazisterna att ta med sig sina barn på nästa demonstration, men det kanske inte är aktuellt, då uppenbart är sugna på att slåss så gott det går.

Citera
2013-12-16, 19:33
Medlem
NickShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polisbrickan
Nu brukar ju inte gemena vänsterdemonstrationer uppfattas som allt för radikala i sina uttryck. Det brukar vara småputtrigt, artigt och trevligt som jag noterat. Sen är jag rätt säker på att vänstertyperna ser det som en självklarhet att ta med barn på en fredlig demonstration. I Sverige ska man, med skydd av polisen, kunna räkna med att få demonstrera utan att bli knivad.

Jag skulle rekommendera högernazisterna att ta med sig sina barn på nästa demonstration, men det kanske inte är aktuellt, då uppenbart är sugna på att slåss så gott det går.

Men vad är det du inte kan förstå i skillnaden mellan en demonstration mot rasism och en demonstration för att högtidlighålla en pogrom mot judar? (Kristallnatten)
Om du inte förstår hur provocerande den senare är för en vanlig svensson undrar jag om det inte är du som är invandrare? Utomjording?
Citera
2013-12-16, 19:37
Medlem
Mr.Goats avatar
Anledningen varför nationella inte tar med sina barn på sina manifestationer är pga oändligt antal sådana här attacker från vänstern, understödda av massmedia.

Det som blir lite lustigt en sån här gång och som är värt att notera är ju att rubriker och artiklar inte skiljer sig märkvärt från när nationalister demonstrerar, man försöker ju ändå alltid vinkla det till att det är nationalisterna som bråkar, så varför skulle detta svärta ner nationalisternas rykte ytterligare?

Snarare så läser svensson "stökigt vid antinazistdemonstration" och tänker "ja, fan de ska då alltid bråka de där, som vanligt". Inget nytt under solen för den oinsatte med andra ord, och den insatte kommer ju inte ändra sida oavsett.
Däremot så kan det ingjuta moral och kämpaglöd hos nationalister.

Skulle detta sluta som en isolerad händelse däremot så får det nog inte så stora effekter alls åt något håll.
Citera
2013-12-16, 19:38
Medlem
AClockworkOranges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Tycker den här bilden är väldigt talade. Fyfan säger jag... All credd till tanten.
www.4gp.tw/b025/1387218383997.jpg

Bara jag eller är snubben sjukt likt nazisten i Sons of Anarchy (av det man ser)? Bild: http://www.blogcdn.com/www.aoltv.com/media/2009/05/big-blog-template-rollins-arkin-sons-of-anarchytvs425.jpg

Är det någon slags upptrappning av nazister mot kommunister i mellan- Sverige? Tycker man läser om tillslag och attacker hit-och-dit varenda vecka.
Citera
2013-12-16, 19:39
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Men vad är det du inte kan förstå i skillnaden mellan en demonstration mot rasism och en demonstration för att högtidlighålla en pogrom mot judar? (Kristallnatten)
Om du inte förstår hur provocerande den senare är för en vanlig svensson undrar jag om det inte är du som är invandrare? Utomjording?

Demonstrationen var en stöddemonstration åt det politiskt förföljda partiet Gyllene Gryning i Grekland.
Senast redigerad av Mr.Goat 2013-12-16 kl. 19:41.
Citera
2013-12-16, 19:40
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow

Motståndsrörelsen hyllade inte kristallnatten vid sin demonstration utan de två medlemmar i GG som mördades.
Citera
2013-12-16, 19:42
Medlem
NickShadows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Är du helt jävla efterbliven eller?
Demonstrationen var en stöddemonstration åt det politiskt förföljda partiet Gyllene Gryning i Grekland.
Med anledning av att regimen där hade gripit ledningen för partiet.

Nä, jag är inte efterbliven.
Tror du jag bryr mig vilket nonsens nassarna igår valde som ursäkt för att slåss?
Gick ju f ö jävligt bra - nu skakar både de och svinen i Gyllene gryning galler.
Citera
2013-12-16, 19:46
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat

Gyllene Gryning gillar ju att mörda folk. Varför stödjer man sånt?
Citera
2013-12-16, 19:50
Medlem
Med tanke på rubriken:
Detta var en demonstration mot den senaste tidens nazistiska "upprustning" i området. Är man per automatik extremvänster om man är emot nazism?

Och som jag nämnde i ett tidigare inlägg är det missvisande att kalla det konfrontation.
Citat:
Väldigt missvisande rubrik. Det var Linje17s demonstration(som dessutom hade tillstånd) som blev attackerad av SMR. Med nuvarande rubrik låter det som att båda parter hade bestämt tid och plats i förväg för att "göra upp".

Intressant video angående motståndrörelsen förresten.
https://www.youtube.com/watch?v=ZEPI5SOsDIo#t=14

Vilken pajasorganisation...
Citera
2013-12-16, 19:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Gyllene Gryning gillar ju att mörda folk. Varför stödjer man sånt?
Nu får det väl ändå vara slut på det debila judebabblet och hålla käften en god stund va? Vem har Gyllene Gryning "mördat" menar du? Den där vänsterextreme rapparen som slogs ihjäl i samband med ett fotbollsbråk eller var det någon annan du tänkte på?

Citat:
Ursprungligen postat av ohyfsad
Med tanke på rubriken:
Detta var en demonstration mot den senaste tidens nazistiska "upprustning" i området. Är man per automatik extremvänster om man är emot nazism?
Nej, det går också bra att vara en hjärntvättad och syltryggad liberal eller annat småborgerligt avskräde. Att man är ordentligt svenskfientlig och ond eller åtminstone kraftigt hjärntvättad om man i tider som dessa då de icke-vita horderna väller in över landet och mördar och våldtar allt i deras sikte väljer att fokusera på "nazisterna" torde dock stå helt uppenbart för alla vuxna individer.
Citera
2013-12-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maddji
Inget direkt SPAAAAARTAAA!!!! där inte....

Tror effekten blev att vänstern känner numera att de har ett fysiskt och mentalt övertag på nazisterna. Detta är ju inte bra för rekryteringen, om man säger så.......

Jag är säker på att det motsatta är mer korrekt. Man har visat att Motståndsrörelsen är beredda att slå tillbaka. Sympatisörer till Motståndsrörelsen vet nu att organisationen och dess aktivister är beredda att utmana makten på alla plan och med alla medel.

Man kan iofs hävda att det var taktiskt fel och att inga direkta framgångar uppnåtts. (20+ personer häktade.) En aktivist lindrigt knivhuggen. Massmedial uppmärksamhet till Motståndsrörelsens 'nackdel'. (Beroende på hur man definierar publicitet.)

Men Motståndsrörelsens aktivister har igår uppvisat att de gladligen är villiga att offra sitt liv och sin egen personliga tillvaro för en högre sak. Det väger upp alla andra nackdelar. Nationella vet att det finns en organisation som är villig att göra vad som krävs - oavsett kostnaden.

(Nu utgår jag från att Motståndsrörelsen gick dit och sulade flaskor och stenar. Det är möjligt att jag kan ha fel angående händelseförloppet. Har inte haft någon särskild koll på vad som hänt annat än vad som rapporterats av Nordfront och diverse filmer som publicerats.)

Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Jag tror inte att du riktigt sätter in den här attacken i sitt sammanhang. Du har Avpixlat affären som är aktiv och SMR som drar till Kärrtorp och snor ett gäng flaggor (killarna ser väldigt glada ut trots näsblod) vilket gör att många låter anti-rasisterna bli objektet som deras agent SMR ger igen på. Det är nog mer tanke bakom den här attacken än vad många tror och den får nog ses som lyckad av SMR på så sätt att de får sympatier för "konfrontationen". Bara att läsa den här tråden om du inte tror mig.

Båda sidor vann i det här fallet som jag ser det men följderna av bråket kommer att visa sig under våren. Skulle polisen t ex lägga mer resurser på att bevaka demos kan det snabbt bli lite knepigare att få med sig vanligt folk som är intresserade av vad någon har att säga.

Tror precis som du att både Motståndsrörelsen samt RF stod som segrare. Snuten kommer säkert lägga mer resurser som du säger, det har varit en hel del bråk under det här året. Framför allt kring Motståndsrörelsen. Under 2010 var bevakningen relativt hög fast året var lugnt. Så det blir nog en rejäl bevakning nu.
Citera
2013-12-16, 19:52
Medlem
Imirons avatar
Det har av den våldsamma högra begåvningsreserven (t.ex. Svenska Motståndsrörelsen) framhållits att demon mer eller mindre skulle vara arrangerade av den våldsamma vänstra begåvningsreserven (t.ex. RevFront). Nu undrar jag vilket belägg dessa raketforskare har för detta. Demon var arrangerad av Linje-17, vilken koppling menar våra framtida professorer att dessa har till RevFront och AFA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in