2013-12-16, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy-Nilsson
Nej, Stockholm.
3 Svenska byggare med ifbb kort på samma gym med 60 kilos hantlar? Nej.
Citera
2013-12-16, 14:17
Medlem
Kör 55/hantel x8 är 170 å ~85kg dock tränat mer än 4år å allt beror la egentligen på många procent av sin vikt man tar? menar en som tränat ett år men väger 110kg å 190 lång i grunden är ju 55kg/hantel inte så jätte imponerande kanske
Citera
2013-12-16, 14:30
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TObbeSkatt
Kör 55/hantel x8 är 170 å ~85kg dock tränat mer än 4år å allt beror la egentligen på många procent av sin vikt man tar? menar en som tränat ett år men väger 110kg å 190 lång i grunden är ju 55kg/hantel inte så jätte imponerande kanske

Ähh det behöver inte ha något med total vikten att göra, man kan liksom inte pressa något extra med fläsket. Det är i sådant fall muskelvikten som är relevant och när det gäller bänk samt hantelpress, så är det en fördel att vara kort (om än så liten).
Senast redigerad av qdqdq 2013-12-16 kl. 14:32.
Citera
2013-12-16, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ähh det behöver inte ha något med total vikten att göra, man kan liksom inte pressa något extra med fläsket. Det är i sådant fall muskelvikten som är relevant och när det gäller bänk samt hantelpress, så är det en fördel att vara kort (om än så liten).

jojo de e klart det är skillnad på vikt å vikt men 110kg bonnastark/bonnastor har ju fördel, å så länge man räknar procent/kroppsvikt så är det ju styrkan man fårfram, stor å fet = svag i % osv ah du förstår :P
Citera
2013-12-16, 15:28
Medlem
-silent-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
37.5 och 50 är ett väldigt stort hopp. Allt beror inte på hur hårt du tränar, det finns begränsningar för hur mycket du kan öka rent.

Kör jag hantelpress som första övning kan jag träna på 56 vilket är det högsta vi har, då i inclinepress. Kör i princip aldrig rak hantelpress utan enbart incline. Kör jag efter bänkpressen ligger jag väl runt 50 och tränar.

Jo jag vet att det är ett stort hopp. Men jag är inte otränad i grunden men har däremot haft ett par års uppehåll. En kortare 3 månaders period av träning för 1.5år sen ungefär. Grejen är också att jag alltid kör hantelpress som första övning så det ska nog gå.
Citera
2013-12-16, 15:37
Bannlyst
Svara på frågan -silent-.
Citera
2013-12-16, 15:44
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Svara på frågan -silent-.

Han tror att han ska öka 50% i hantelpress mellan 6 månader och 1 års träning, jag tror inte att du kommer få ett särskilt verklighetsförankrat svar
Citera
2013-12-16, 15:45
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TObbeSkatt
Är man kort som en dvärg så är det väl självklart att man tänker så. Att jämföra med sin kroppsvikt gör svaga människor.
Citera
2013-12-16, 15:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomaspunkt
Är man kort som en dvärg så är det väl självklart att man tänker så. Att jämföra med sin kroppsvikt gör svaga människor.
Så jävla sant!
Citera
2013-12-16, 15:49
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:

Eller de som inte tycker att det är särskilt imponerande att lyfta mycket vikt och se ut som en säl.

Jag är betydligt mer nöjd med 125 kg i bänk på 68 kg än jag skulle vara med 140 kg i bänk på 85 kg med 12 kg mer fett. Men gillar man att vara fet så får man väl vara det.
Citera
2013-12-16, 16:00
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Snodde din kommentar till min signatur!

Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Eller de som inte tycker att det är särskilt imponerande att lyfta mycket vikt och se ut som en säl.

Jag är betydligt mer nöjd med 125 kg i bänk på 68 kg än jag skulle vara med 140 kg i bänk på 85 kg med 12 kg mer fett. Men gillar man att vara fet så får man väl vara det.
Man behöver inte se ut som en säl för att vara stark.

Eller så får du se till att bli stark helt enkelt? Vad du är nöjd med är väl lite irrelevant. Här pratar vi om styrka. Den som lyfter mer är starkare.
Citera
2013-12-16, 16:03
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:

Helt klart så är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in