2013-12-12, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rotht
Du verkar ha tappat bort din läsförståelse fullständigt. När skrev jag att det är inte är bra? Läs om, läs rätt. Jag skrev att det inte är konstigt att köra 50kgs hantlar efter 2,5 år, vilket någon påstod motsatsen i tråden.
Ok. Jo det är "konstigt" att pressa 50kgs hantlar efter 2,5 år. Det är någonting vem som helst borde höja ögonbrynen över. Det är något som sticker ut. Det är långt över det normala. De flesta kommer aldrig köra på 50kgs hantlar i hantelpress.
Citera
2013-12-12, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Ok. Jo det är "konstigt" att pressa 50kgs hantlar efter 2,5 år. Det är någonting vem som helst borde höja ögonbrynen över. Det är något som sticker ut. Det är långt över det normala. De flesta kommer aldrig köra på 50kgs hantlar i hantelpress.

fast jag körde 52kg x 6 efter ca ett halvår. Inte otränad i "grunden" men hade inte tränat på några år då
Citera
2013-12-12, 16:30
Medlem
Rothts avatar
Citat:
Att det är ovanligt, vilket jag gissar på att du syftar på, skulle jag nog hålla med om. Det är många oseriösa människor på gymmet nuförtiden, och jag skulle inte vara förvånad om de flesta har en helt katastrofal träning och kosthållning.

Efter mitt första år av att ha styrketränat så kunde jag ta 50kg utan problem. Det skulle dock vara omöjligt om jag inte skötte min träning, kost och sömn. Generna spelar ju en stor roll också, men det är ingen ursäkt.
Senast redigerad av Rotht 2013-12-12 kl. 16:40.
Citera
2013-12-12, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frazkakan
fast jag körde 52kg x 6 efter ca ett halvår. Inte otränad i "grunden" men hade inte tränat på några år då

Precis samma för mig!
Citera
2013-12-12, 18:13
Medlem
Bulschzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotht
Att det är ovanligt, vilket jag gissar på att du syftar på, skulle jag nog hålla med om. Det är många oseriösa människor på gymmet nuförtiden, och jag skulle inte vara förvånad om de flesta har en helt katastrofal träning och kosthållning.

Efter mitt första år av att ha styrketränat så kunde jag ta 50kg utan problem. Det skulle dock vara omöjligt om jag inte skötte min träning, kost och sömn. Generna spelar ju en stor roll också, men det är ingen ursäkt.
Varför är inte gener en ursäkt? Skillnaden i styrkepotential mellan individer är enorm. Har sett personer som tränat och ätit hur som helst men vars muskler växt som svampar, medans andra mer strikta personer knappt växt alls.
Citera
2013-12-15, 18:47
Medlem
-silent-s avatar
Citat:

Tycker inte alls det är konstigt egentligen.. Allt beror väl på hur hårt du tränar, jag gör nu efter 6 månaders träning 8x4 på 37.5kg. Räknar kallt med att fixa 50kg innan jag tränat 1år
Citera
2013-12-15, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-
Tycker inte alls det är konstigt egentligen.. Allt beror väl på hur hårt du tränar, jag gör nu efter 6 månaders träning 8x4 på 37.5kg. Räknar kallt med att fixa 50kg innan jag tränat 1år
Berätta gärna vid vilken vikt du tycker det börjar bli "konstigt".
Citera
2013-12-16, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -silent-

37.5 och 50 är ett väldigt stort hopp. Allt beror inte på hur hårt du tränar, det finns begränsningar för hur mycket du kan öka rent.

Kör jag hantelpress som första övning kan jag träna på 56 vilket är det högsta vi har, då i inclinepress. Kör i princip aldrig rak hantelpress utan enbart incline. Kör jag efter bänkpressen ligger jag väl runt 50 och tränar.
Citera
2013-12-16, 13:15
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Stor humor denna tråd. Översållad med gymmare som leker med hantlar á 40 kg+ efter att ha tränat några månader.

Den största frågan är varför ni aldrig syns på gymmen... Mitt gamla gym där jag tränade hade 60 kg-hantlar. Det var många stora killar och även BB-proffs som gymmade där. 60 kg-hantlarna var det under 5 pers på hela gymmet som använde för pressövningar. Tre av dessa var BB-proffs...

Nå varför syns ni supermegastarka aldrig på gymmen?
Citera
2013-12-16, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy-Nilsson
Stor humor denna tråd. Översållad med gymmare som leker med hantlar á 40 kg+ efter att ha tränat några månader.

Den största frågan är varför ni aldrig syns på gymmen... Mitt gamla gym där jag tränade hade 60 kg-hantlar. Det var många stora killar och även BB-proffs som gymmade där. 60 kg-hantlarna var det under 5 pers på hela gymmet som använde för pressövningar. Tre av dessa var BB-proffs...

3 Proffs? Tränade du på golds gym I venice eller?
Citera
2013-12-16, 13:21
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
3 Proffs? Tränade du på golds gym I venice eller?
Nej, Stockholm.
Citera
2013-12-16, 13:48
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommy-Nilsson

Jag hade samma tanke men jag orkade inte dra ihop ett inlägg ^^

Jag har varit periodare länge (tränat 1½ år, slappat 1 år, rinse and repeat i över 10 år) så jag har sett en hel del människor träna genom åren, mestadels på seriösare gym, och jag har nog bara sett en handfull totalt som klarar att köra minst en ordentlig 6a på 60 kg i sned hantelpress.

Visst, kör man halvreps och bryggar som en jävla idiot så kan man slänga på en del kilon på hantlarna, men ska man köra full ROM så är det betydligt tyngre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in