2013-12-16, 13:44
Medlem
kaliberWilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Att SMR var där för att störa en anti-vit demonstration? Vilket det också var.
Men inte fan lyckades dom stoppa dem, vilket du tidigare skrev. Sluta ljug.
Citera
2013-12-16, 13:44
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Eller så är det så enkelt som jag redan förklarat att vuxna människor bör kunna hållas ansvariga för sina handlingar och ställningstaganden. Tycker du verkligen inte det själv? Är du sjuk på nåt sätt?

Vad trodde man skulle hända om man trängde in SMR i nåt hörn? Var det ett fredligt agerande?

Givetvis ska man det, men man ska inte hållas ansvarig för andras handlingar. Den här diskussionen började med att du anklagade Linje 17 för att vara militanta. Varför, frågade jag. Jo, för att de demonstrerar med våldsverkade, svarar du. Genom att säga det så håller du arrangörerna ansvariga för vilka som dyker upp på en allmän sammankomst. Det kan man inte göra.
Citera
2013-12-16, 13:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Återigen är det ingenting som är så populärt bland nazister än att skriva "jag tror nog ändå att vi alla kan hålla med om att jag har rätt". Med din beskrivning av verkligheten låter dessa anti-rasister hemska, enligt en annan beskrivning vore de heroiska. Samma sak gäller rasister, som både kan framställas som goda och onda. Allt är subjektivt, eller ja, inte medelintelligensen bland nazister.
Ser man det svenska folkets överlevnad som en grundläggande förutsättning för den utveckling man vill förespråka så demoniserar man inte motstånd till en kontinuerligt hög och ändlös invandring från tredje världen. Dessa "anti-rasister" slänger oss under tåget och tänker inte längre än näsan räcker. De är upptagna med att tänka "rätt" och gasta rätt slogan för att få ryggdunkningar av andra duperade satar.
Citera
2013-12-16, 13:47
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Men inte fan lyckades dom stoppa dem, vilket du tidigare skrev. Sluta ljug.

De stoppade den inte utan förstörde den. Spelar roll om de anti-vita idioterna fortsatte efter. SMR visade att dessa demonstrationer inte är okej.

Stoppa och förstöra är inte samma sak.
Citera
2013-12-16, 13:49
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
"Skanderande till attack"??? Alltså du måste vara riktigt svårt cp-skadad eller gå på tung medicinering. Folkmassan gick efter antifascisterna och polisen som drev bort nassarna. Folkmassan skanderade "Inga rasister på våra gator". Är det vad du kallar en "attack"? De skulle ju för i helvete genomföra en demonstration vilket de gjorde. Men du kallar det en "attack mot SMR". Snacka om att vara mentalsjuk...
Varför konfronterar man SMR om man påstår sig vara fredlig? Man skröt ju till och med om att man hade jagat dom upp i skogen.
Citera
2013-12-16, 13:50
Medlem
kaliberWilles avatar
Citat:
De stoppade den inte utan förstörde den. Spelar roll om de anti-vita idioterna fortsatte efter. SMR visade att dessa demonstrationer inte är okej.

Jag tolkade ditt inlägg på ett sådant sätt, man vet för i helvete inte vad du menar. Pundare.
Hur förstörde man den då? Var du där hela tiden och kolla på? Antar inte det, för då hade din åsikt vart annorlunda. Demon fortsatte efteråt, nazisterna satte bara lite extra kol i ugnen.
Citera
2013-12-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Haha!Han till höger där såg ganska söt ut. En riktig krambjörn.

Haha, SMR tar visst in alla små grabbar nu ^^
Citera
2013-12-16, 13:52
Medlem
Citat:

SMR gjorde manifestationen bättre, gav den en glöd som den antifascistiska vänstern på många höll saknat i många år =)
Citera
Medlem
nocturne.no2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Ser man det svenska folkets överlevnad som en grundläggande förutsättning för den utveckling man vill förespråka så demoniserar man inte motstånd till en kontinuerligt hög och ändlös invandring från tredje världen. Dessa "anti-rasister" slänger oss under tåget och tänker inte längre än näsan räcker. De är upptagna med att tänka "rätt" och gasta rätt slogan för att få ryggdunkningar av andra duperade satar.

Om du tror att du behöver skola mig i en nazistisk syn på verkligheten tror du fel, jag vet vad du står för men jag avskyr det ändå. Jag vet vad du vet men jag har ett annat synsätt på det. Men det är ändå off topic.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Varför konfronterar man SMR om man påstår sig vara fredlig? Man skröt ju till och med om att man hade jagat dom upp i skogen.

Man gick efter dem för att köra bort dem i egenskap av sitt överlägsna antal. Man försvarade sig mot psykopaterna som precis anfallit demonstrationen. Är det så svårt att begripa jävla geggmongo?
Citera
2013-12-16, 13:55
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nocturne.no2
Givetvis ska man det, men man ska inte hållas ansvarig för andras handlingar. Den här diskussionen började med att du anklagade Linje 17 för att vara militanta. Varför, frågade jag. Jo, för att de demonstrerar med våldsverkade, svarar du. Genom att säga det så håller du arrangörerna ansvariga för vilka som dyker upp på en allmän sammankomst. Det kan man inte göra.
"Dyker upp"... Nu slog du nog eufemismvärldsrekord. Om man nu är så fredliga så hade man väl avlägsnat sig från AFA- och SMR-gängen och skanderat inget våld på våra gator? Istället hängde man på våldsrödingarna och jagade nassar upp i skogen.
Citera
2013-12-16, 13:55
Medlem
Nu har den här diskussionen blivit totalt värdelös. Bara en massa dynga som slängs till höger och vänster. Är det ingen som sitter på lite info, som kan analysera, värdera? Ingen som kan någonting om deltagarna på bägge sidor? Ingen som kan värdera utifrån ett samhällsperspektiv lite mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in