Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag vill inte säga att det var fler än en.
Då tänker jag antingen MB eller en äldre man. En herre som uttalat sig i tidningarna (tämligen flitigt) och i TV samt var på hennes begravning. Och uttalade igen sin saknad.
"en sådan skulle man äga"
Det finns kanske fler potentiella än man tror.
Jaha, du, ljushuvud.
En gamling på över 70 år skulle möjligen kanske ha varit med på ett hörn i den här
blodiga soppan.
Du har nog fan tappat verklighetskontakten riktigt rejält.
Vad är det förresten hos KJ som får vissa här att tvivla så in i helvete på hans skuld?
Det är ingen direkt nyhet att aspergare är kapabla att döda. Det händer då och då.
Vi hade en uppmärksammad skolskjutning i staterna vid den här tiden förra året då
en kille med den diagnosen gick loss med sina vapen och sköt ihjäl uppemot 20 personer.
Jag kan rabbla exempel hela förmiddagen om det så vore.
Försök sedan ta till dig
fakta en gång för alla: Den tekniska bevisningen är av sådant
övertygande slag att alla tvivel är skingrade om vem som bar skuld till thai-tjejens död.
Nu ska det fastställas rättsligt i en DOM.
Möjligheten av några medhjälpare i detta kan kanske inte helt avskrivas men det finns
ingenting konkret i dagsläget som ger stöd för att umgås med tankar i den riktningen
Det är uppenbart att det för somliga är förenat med avsevärda svårigheter att förlika
sig med tanken att KJ gått i land med allt alldeles själv men någon gång bör man
åtminstone kunna böja sig för vad som faktiskt gäller och acceptera att killen inte är
fri från skuld i det här. Han går inte att med ett pennstreck radera ut från fallet, han
är där i högsta grad med sin närvaro och det är belagt med faktaunderlag vare sig man
vill det eller ej. Hur man förmår bortse från detta och framhärda i spekulationer om
andra "sanningar" där han är exkluderad ter sig inte helt lätt att förstå.
Planteringsteorin har samma värde som TV-bilagan från förra veckan.
Glo inte för mycket på CSI och Morden i Sandhamn förresten. Bara ett råd i all välmening.