Jag kan tala med träden och de svarar mig varenda gång..
Men jag fortsätter att kalla träd för träd, andra skulle vilja ta anspråk på att de kommunicerar gud, men jag är så lågmäld, att jag håller mig till det mänskliga språket, nano nano! .. visst.. i all ära.. blip*blip... jadekanin-skutt skutt.. visst får även den en återklang i sin?uppfattning (den är ju iaf närmre "gud") , men när det tolkas , landar det på att folk associerar. Har du rätt i att göra precis som du vill, nästan. men din vilja att det "är gud" .. gör inte gud..
eller... nära skjuter ingen hare

.. men känslan av fullträff kan definitivt upplevas som magnifik och med lite väl tillrättalagd retorik, kom så gudstesen upp på banan (och plockades ner igen..) .. poleras ideligen.. och du behöver itne bevis, då det enda som fattas, är gud ... till inte gudavarelsen högvördeligen själv tar blad ur mun.. är det ju tuffa situationer som försätter varenda kotte i snåriga situationer, vem vill då inte ha snabbare lösningar? jag tror alla. T.o.m kudden är oförskämt gosig att diskutera med och förstår bättre i väl valda situationer.. måste för den skull behöva få annan betydelse än kudde? en kudde är en kudde... den lyssnar (?) och den lär.. och tar emot dig.. (?) .. så, vad är gud som är så mkt bättre än kudden?
I mitt fall, susar åtmnstonde trädkronan och stammen avger kåda. jag FÅR något när vi snackar, vad får du.. inte ens bevis

... nu har det gått sedan år noll, två tusen år.. icke en enda gud har kommit ner och sagt så här är det... idel.. bedjanden och sentimentala längtan. som jag ser & tycker, men också bedömer då det finns något som heter disassociativa kopplingar. Men värst.. religion.. där gud alltid varit chefen.. utgjorde faktiskt och tyvärr.. mycket starka maktbaser med enorma begär, av människor, och det handlade aldrig om vilja till utveckling.. däremot om förvaltning.
därför, jag finner det märkligt att du ger gud äran. annars vet jag att de som tror att de vet, de tror.. och det är väl ok - men skatterna... dem förstår jag verkligen inte.. enligt mig : bedrägerier.
då jag inte ser det vidare sympatiskt att benämna människor som äkta v/s oäkta.. det är allt utom etik. Däremot en påbörjan att klassa in människor och låta dem identifiriera sig med pekanden, så.. det här med begärlighet.. att det inte tar sig gränser ens i människans mest oskyldiga inre rätt att leva dit det fötts, i fred .. för att några ser "annat i yttre skyn" jag saknar nästan ord för vad jag anser om sådan fördom.
Men du har det personligt, man känner och tycker fritt - men gud är kodat....... ett dilemma.
Så jag kallar ändå träd för träd, himmel är himmel, en penna är en penna och en tystnad är fortf. tystnad, om annat är det = poesi/lyrik/saga/myt
Och är det jobbigt, är det inte guds fel, om det ljusnar, är det inte heller guds förtjänst, inte för mig i min "syn" isf.. hur klarar "guden" (dvs personen) av att se så många oskyldiga plågas.. och glöm inte djurriket, varför skulle isf dom inte ha gudskontakt, att åtminstonde få säga _aj det gör ont, gör inte så där!
.......om gud, så är gud inget gott att finnas där det är kris, det kan kvitta då, kan vi ev. enas om, att gud är ingenting.