2013-12-15, 22:37
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
L kommer i fin kostym och redogör för sina iakttagelser natten till den 28 juli. Han kan peka ut mannen i kalsongerna. Tror du han pekar på tilltalad?
Åklagaren kommer också i fin kostym och förklarar vem som chattade i Marinas dator medan Marina låg död i ett vitt paket och FS idkade trandans framför LJ.
Citera
2013-12-15, 22:38
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tycker du inte att KH är ett trovärdigare vittne än L?

jag värderar inte vittnesutsagor men om det varit jag som sett de bägge påstådda händelserna skulle jag nog minnas "kalsongmannen" även om jag förmodligen inte kunnat ange rätt tid, då det är svårt såvida man kan hänga minnet på ngt speciellt, telefonsamtal eller annat.
Citera
2013-12-15, 22:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
K.H har iaf kvitton som bevisar en tidpunkt för hennes iaktagelser.
L får inte ihop storyn med sin vän. Sen var L inte villig heller att självmant kontakta polis, utan det var hans fruga som ringde och tipsade om en flaxande kalsongman.

Så han har då absolut inget skäl att vittna falskt.
Citera
2013-12-15, 22:43
Bannlyst
Citat:
Har L fått göra en fotokonfrontation?

Nej, L fick inte göra fotokonfrontation fastän han sade att han skulle känna igen den han såg.
En konfrontation nu är värdelös. L var inte där vid tidpunkten 26-30e. Allt enligt Tele2.
Citera
2013-12-15, 22:43
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
jag värderar inte vittnesutsagor men om det varit jag som sett de bägge påstådda händelserna skulle jag nog minnas "kalsongmannen" även om jag förmodligen inte kunnat ange rätt tid, då det är svårt såvida man kan hänga minnet på ngt speciellt, telefonsamtal eller annat.

Det som gör att L minns är att han reagerar på sin grannes bil.. Dessutom är han ute i brottssyfte själv, så det kommer hovrättsråden anse vara av värde. KH är borta eftersom mobilerna som användes låg hemma under bostadsmasten. He he good luck Hansson du får jobba på, och med allt annat som tillkommer med låsta privata rum som hon då enbart låser då hon åkte i väg, så ser jag det som yttersta graverande att pass, väska, kläder, kamera, och senare mobilen inte har återfunnits.
Citera
2013-12-15, 22:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Var analyserar man hårstrukturer och använder det som bevismaterial i en domstol?

Har L fått göra en fotokonfrontation?
Det finns många laboratorium som kan sköta denna test av hårstruktur.

Annars får man väl skicka håren till en perukmakare för jämförelse till F och M:s hår.
Citera
2013-12-15, 22:47
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Åklagaren kommer också i fin kostym och förklarar vem som chattade i Marinas dator medan Marina låg död i ett vitt paket och FS idkade trandans framför LJ.

Detta går ju inte ihop alls. Så du vet när hon dog? Vänligen dela med dig då
Citera
2013-12-15, 22:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Det finns många laboratorium som kan sköta denna test av hårstruktur.

Annars får man väl skicka håren till en perukmakare för jämförelse till F och M:s hår.

Nämn ett fall som har en sån sak med. Och du glömde berätta vad som fanns mer i emballaget och utanför emballaget. Det står något mer i dokumentet jag laddade upp nämligen det som blänkte vid ögat. Kommer du ihåg vad det rörde sig om? En ledtråd är kulhålet i väggen och benbiten som inte gick att analysera. Så ta den tid du behöver nu för att redogöra för hårstrukturerna och bevisvärdet av en sådan analys.

Behövs inga håranalyser av det råttfärgade håret från mordmisstänkte utan det räcker med dom indicierna som fallet har precis som i Arboga vet du.
Citera
2013-12-15, 22:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det som gör att L minns är att han reagerar på sin grannes bil.. Dessutom är han ute i brottssyfte själv, så det kommer hovrättsråden anse vara av värde. KH är borta eftersom mobilerna som användes låg hemma under bostadsmasten. He he good luck Hansson du får jobba på, och med allt annat som tillkommer med låsta privata rum som hon då enbart låser då hon åkte i väg, så ser jag det som yttersta graverande att pass, väska, kläder, kamera, och senare mobilen inte har återfunnits.
Hur vet du att smygmobilen inte användes och låg under hemmamasten?
Citera
2013-12-15, 22:49
Avslutad
Citat:
Det har ingen betydelse eftersom SKL skall kunna analysera hårstruktur samt om hårägaren brukar medicin eller droger. Sånt går att utläsas av hår, oavsett om rötter saknas.

Kanske naturhistoriska museet kan hjälpa till om nu inte SKL klarar av det.
Oavsett hur nerdrogad hårstråets ägare varit eller när denne senast klippt sig eller vad annat intressant som nu går att utröna måste det på något sätt vara förbundet med mordet för att det ska vara av intresse. Och då bör ju åtminstone ett tidssamband kunna fastslås, det är ju minimum.
Citera
2013-12-15, 22:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Detta går ju inte ihop alls. Så du vet när hon dog? Vänligen dela med dig då
Nej, men jag vet när LJ gjorde iakttagelsen. Då chattade någon på Marinas dator i hennes namn.
Citera
2013-12-15, 22:52
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, men jag vet när LJ gjorde iakttagelsen. Då chattade någon på Marinas dator i hennes namn.

Jag trodde att det var något oklart när exakt han iakttog kalsongmannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in