2013-12-15, 17:56
Medlem
kaliberWilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Hur kan du utgå från om en person är smart eller inte från ett utseende? Låter lite väl fascistiskt?
Nä, dom utstrålar verkligen intelligens dom där typerna. Faktiskt.
Har Hagberg en systempåse på handen? Wtf...
Citera
2013-12-15, 17:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Tycker Dan Eriksson (SvP) skriver ganska vettigt om SMR:s agerande

https://www.realisten.se/2013/12/15/ar-det-ratt-att-attackera-vansterdemonstrationer/

Jag tror så här: Nationalister, invandringskritiska, nazister osv har under många år fått utstå våldsamma motdemonstranter. Redan under 1980-talet och det tidiga 90-talet när Karl XII evenemangen samlade nationalister, allt från Sverigedemokraterna, Stockholm Skins plus VAM var det mängder av motdemonstranter ofta väldigt understödda av den våldsbejakande våldsvänstern.
Så fort någon nationell gruppering vill hålla en allmän sammankomst finns det grupper som satsar allt på att störa. Allt från att skrammla i nyckelknippor till våldsamma attacker.

Min teori är att SMR och deras representanter helt enkelt vill ge igen för gammal ost. Det framgår inte minst av deras argument att man på ett något ironiskt vis använder sig av samma retorik som sina motståndare. "Vi ska inte låta dem stå oemotsagda". Trist utveckling tycker jag, men helt klart är att våldsvänstern har bäddat för detta under många år. Det är tämligen nytt att högerextrema/nationalister attackerar demonstrationer. Det brukar nämligen vara tvärtom.

Tittar man dessutom på de videoklipp som finns upplagda tycker i alla fall jag att det framgår rätt tydligt att den manifesterande gruppen är folk på yttersta vänsterkanten och inte "vanligt folk". Inte minst de olika flaggorna och klädstilen visar rätt tydligt vad det är frågan om.

Själv tycker jag att det är en tråkig utveckling. Jag tycker att alla grupperingar ska få hålla sina manifestationer och demonstrationer ifred utan motdemonstranter. Tyvärr är det ändå så att om EN grupp inte följer spelreglerna så ändras spelplanen. Det är en reaktion på detta som vi har sett idag.

Personligen kan man bara beklaga.
Citera
2013-12-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Antagligen den som knivhögg en nationalist. Vilket alltså är röding.

Finns det inte uppgifter som gör gällande att det är 2 personer huggna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Gnälls aldrig något om det från min sida. Tvärtom, jag gillar när vänsterextremister anfaller nationella manifestationer då de alltid får stryk samt de visar för åskådare vilka ovärda huliganäckel dem är.

Däremot är det en skillnad där. Nationalister går inte och demonstrerar under paroller som "Sverige för alla" "Värna om demokratin" osv. Ni påstår er ofta vara demokratiska, ickevåldsgrupper men trots det så anfaller ni (försöker iaf) nästan varje nationalistisk demonstration med våld. Ni är hycklare då ni påstår er vara en sak ni inte är. SMR är det inte då de aldrig hävdat något sådant. Fortsätt gärna skämma ut er.

Det är inte det minsta hycklande. Vi vill ha ett Sverige för alla. Det står dock i motsättning till efterblivna ideologier om ras och vissa etniciteters medfödda rätt till ett visst land. Och vi värnar demokratin, ja, men nazister ska inte omfattas av den. Jag ser ingen poäng med att ett civiliserat samhälle ska låta grupper som vill avskaffa demokratin åtnjuta yttrandefrihet. Punkt slut.
Citera
Medlem
KurtMikkelsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Vilka är det polisen ser ut att skydda? Vilka har de ryggen mot?

Vad är den logiska anledningen att dom gör det måtro?
SMR snubbarna är numerärt underlägsna och hade antagligen blivit totalt överkörda.
Men inbilla du dig att det ligger någon fascistisk konspiration bakom det hela .
Senast redigerad av KurtMikkelsen 2013-12-15 kl. 18:09.
Citera
2013-12-15, 17:58
Medlem
skelögds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Nu rapporterar nyhetsbyrån AP om det, så nu är det en världsnyhet.

Snygg dusch av tårgas ^^
http://www.mail.com/int/news/europe/2521032-swedish-police-detain-28-neo-nazi-attack.html

Haha! "Ronny nu är du världskändis!" stolt mamma ska bli
Citera
2013-12-15, 17:58
Medlem
H8erfisternators avatar
Vänsterpartiet högg flera personer med kniv och en polisman
Citera
2013-12-15, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Vad är den logiska anledningen att dom gör det måtro du?
SMR snubbarna är numerärt överlägsna och hade antagligen blivit totalt överkörda.
Men inbilla du dig att det ligger någon fascistisk konspiration bakom det hela .

Jag inbillar mig ingenting. Mer än att de skyddar nazisterna.
Citera
2013-12-15, 18:00
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Bild på de vithatande AFA aktivisterna efter attacken..

http://blogg.dn.se/epstein/files/2013/12/625.jpg
Det var väl inte lika kul att skandera allt åt alla och spela saxofon till sin egen etniska undergång när man för en gång skull fick stå för sina åsikter och inte satt hemma framför tv:n medan Aschbergs NKVD-trupper ringer på dörren hemma hos svenska pensionärer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Nä, dom utstrålar verkligen intelligens dom där typerna. Faktiskt.
Har Hagberg en systempåse på handen? Wtf...

Han har ett tillhygge där under, antagligen ett knogjärn eller nåt som han inte vill ska kunna identifieras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Vänsterpartiet högg flera personer med kniv och en polisman

Hur hugger man med en polisman?
Citera
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Kunde inte sagt bättre själv. Hela kärnan i deras argumentation bygger bara på idioti och medvetna lögner.

Fast SMR brukar ju inte gnälla när vänstern attackerar demos, skulle snarare säga att kärnan i hela er argumentation om att SMR skulle vara hycklare är idioti och medvetna lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in