2013-12-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror så här: Nationalister, invandringskritiska, nazister osv har under många år fått utstå våldsamma motdemonstranter. Redan under 1980-talet och det tidiga 90-talet när Karl XII evenemangen samlade nationalister, allt från Sverigedemokraterna, Stockholm Skins plus VAM var det mängder av motdemonstranter ofta väldigt understödda av den våldsbejakande våldsvänstern.
Så fort någon nationell gruppering vill hålla en allmän sammankomst finns det grupper som satsar allt på att störa. Allt från att skrammla i nyckelknippor till våldsamma attacker.

Min teori är att SMR och deras representanter helt enkelt vill ge igen för gammal ost. Det framgår inte minst av deras argument att man på ett något ironiskt vis använder sig av samma retorik som sina motståndare. "Vi ska inte låta dem stå oemotsagda". Trist utveckling tycker jag, men helt klart är att våldsvänstern har bäddat för detta under många år. Det är tämligen nytt att högerextrema/nationalister attackerar demonstrationer. Det brukar nämligen vara tvärtom.

Tittar man dessutom på de videoklipp som finns upplagda tycker i alla fall jag att det framgår rätt tydligt att den manifesterande gruppen är folk på yttersta vänsterkanten och inte "vanligt folk". Inte minst de olika flaggorna och klädstilen visar rätt tydligt vad det är frågan om.

Själv tycker jag att det är en tråkig utveckling. Jag tycker att alla grupperingar ska få hålla sina manifestationer och demonstrationer ifred utan motdemonstranter. Tyvärr är det ändå så att om EN grupp inte följer spelreglerna så ändras spelplanen. Det är en reaktion på detta som vi har sett idag.

Personligen kan man bara beklaga.

Ganska skev historieuppfattning.. Orsaken till att grupper som AFA bildades på 90talet var ju att svara på nazistiskt våld.
Detta har man lyckats ganska bra med. Vilket gjort att det sett ut som om AFA använder omotiverat våld de senaste 20 åren. Men den verkliga orsaken är ju organisationer som SMRs natur
Citera
2013-12-15, 18:02
Medlem
polisbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H8erfisternator
Vänsterpartiet högg flera personer med kniv och en polisman

Nu tar vi det lilla lugna grabben. Vänsterpartiet högg...

...en demonstrant högg kanske är en bättre formulering i nuläget.

Eller kanske räcker det med en motdemonstrant höggs.

Det är ju inte klarlagt.

Det kan lika gärna varit en motdemonstrant som i tumultet huggit en kompis av misstag.
Citera
2013-12-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Vad är den logiska anledningen att dom gör det måtro?
SMR snubbarna är numerärt överlägsna och hade antagligen blivit totalt överkörda.
Men inbilla du dig att det ligger någon fascistisk konspiration bakom det hela .

Du missar poängen. Snubben du svarar på är nazist och tror att polisen skyddade vänstern..
Citera
2013-12-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaliberWille
Åh herre min gud. Dom ser inte friska ut. Zooma in bilden på nazisten längst till höger.
Ser ut som the bad guy i Harry Potterfilmerna.
Citera
2013-12-15, 18:04
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Så jävla tragiskt att polisen står på kommunisternas sida.
Tragiskt men ingen nyhet. Polisen skyddar alltid vänsterextremisterna från nationalisterna. Alla vet att hade inte polisen funnits på plats hade vänsterpöbeln mosats. Extremvänstern är systemets sista försvarslinje.
Citera
2013-12-15, 18:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Tragiskt men ingen nyhet. Polisen skyddar alltid vänsterextremisterna från nationalisterna. Alla vet att hade inte polisen funnits på plats hade vänsterpöbeln mosats. Extremvänstern är systemets sista försvarslinje.

Ni är ju så här dumma på riktigt. Polisen skyddar den tillståndsgivna sammankomsten. Finns exempel där SvP sökt tillstånd och fått hjälp av polisen för att genomföra sin demonstration. Ta av er offerkoftan nu och sluta spela kränkt nazist.
Citera
2013-12-15, 18:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollig
Ganska skev historieuppfattning.. Orsaken till att grupper som AFA bildades på 90talet var ju att svara på nazistiskt våld.
Detta har man lyckats ganska bra med. Vilket gjort att det sett ut som om AFA använder omotiverat våld de senaste 20 åren. Men den verkliga orsaken är ju organisationer som SMRs natur

Den våldsbejakande vänsterns inställning att man ska slå mot de nationella har ju funnits mycket länge. Då (slutet på 80-talet, tidigt 90-tal) kallades de väl visserligen inte för AFA utan för
BZ-aktivister. I stort sett samma typ av folk och sammanslutningar. Jag tror personligen att SÄPO har ganska god koll på vilka personer som rör sig i kretsen kring såväl AFA som SMR.
Citera
2013-12-15, 18:10
Medlem
El Capitanos avatar
Nu kommer media glatt styra i ljuset på ett gäng antidemokratiska nazistiska dumjävlar, och Expressens svinighet kommer "glömmas bort". Nu kommer man väl rättfärdiga ännu mer repression mot oliktänkare, eftersom det i deras sinnessjuka värld inte finns någon skillnad på våldsamma nazister och någon gubbe i Västerås med legitim kritik mot etablissemanget.
Citera
2013-12-15, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det var väl inte lika kul att skandera allt åt alla och spela saxofon till sin egen etniska undergång när man för en gång skull fick stå för sina åsikter och inte satt hemma framför tv:n medan Aschbergs NKVD-trupper ringer på dörren hemma hos svenska pensionärer.

vithatande tar du fram utan täckning. Jag är däremot helt säker på att väldigt många vita faktiskt hatar just dina åsikter.
Citera
2013-12-15, 18:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ja, varför gå han och smyger med något längs med flanken. Ser nästan ut som att han håller en pistol i vänsterhanden
Det ser mycket möjligt ut att vara en pistol. Civilpolis?
Citera
2013-12-15, 18:11
Medlem
otukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero

http://blogg.dn.se/epstein/files/2013/12/3214.jpg
http://blogg.dn.se/epstein/files/2013/12/1218.jpg

Ser inte ut så. Ser mer ut som att polisen skyddar smr.
Citera
2013-12-15, 18:12
Medlem
HerrVesslas avatar
Jag tycker inte att man ska använda våld men jag kan inte låta bli att beundra de som har sådan moralisk resning att de är beredda att slåss med svenskhatare och diktaturälskande kommunister.

Det är allas vår frihet det handlar om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in