Citat:
Ursprungligen postat av
Bajen2013
Ja eller så var det tvärtom. Han döda verkligen hunden och blir helt galen när någon säger det. Men dödade inte VB och är likgiltig (i det närmaste) när någon påstår det.
Han skyddar sig själv i första läget och tycker att han inte behöver göra det i det andra. Eftersom han vet att han är oskyldig.
Det är också en tänkbar teori, för mig känns det mer troligt att man blir förbannad över en falsk anklagelse dock. Och eftersom KJ i mångt och mycket är ett barn rent känslomässigt så kan man tänka sig att han reagerar som ett sånt också. Och de flesta som har barn eller haft med barn att göra vet att det är få saker barn blir så upprörda över som när de får skulden för något de är oskyldiga till, men när de är skyldiga så kan de utan problem ljuga och slingra sig utan större upprördhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Exakt och därför är jag så fascinerad över hur folk härinne tror fullt ut på att KJ är världens bästa kille och aldrig aggressiv för att hans vänner och familjer säger det. För det första behöver de inte ha sett det och då säger det givetvis så. För det andra, även om han varit aggressiv, så skulle ju givetvis de inte säga någonting annat än att han är världens bästa kille. Men vill man ha igenom sin fantastiska teori här i forumet så måste man ju tro på sånt.
Det är väl så enkelt att de allra flesta människor har flera sidor och att det är därför nära och kära ofta säger att de är snälla, ödmjuka, trevliga osv. Jag har träffat ett antal mördare, pedofildömda, misshandelsdömda, allmänt kriminella, och hitintills har jag aldrig träffat någon som inte också haft bra sidor. Vi utanför ser den dåliga sidan eftersom det är brottet som uppmärksammas, nära och kära har sett de andra sidorna också. Så jag har inga problem att tro att KJ har en massa bra sidor också, men inte heller har jag några problem att tro att han har en mörk sida som få känner till.
Citat:
Ursprungligen postat av
delikatess1
Precis, tänkte skriva det också. Hade dom inte tagit bort restriktionerna för honom, dvs att han vid den här tidpunkten får sitta och använda datorn och därmed se exakt hur vi resonerar, vilka saker vi ser, som han sedan kan ändra på i tid för hovrätten..?
Ja dom borde ju ha tagit bort restriktionerna nu. Att han kan använda sig av saker i Hovrätten må ju vara, alla tvivel ska ju fram om man ska vara rättvis, däremot så tror jag att en person som begått ett grovt brott och det finns folk som tvivlar på hans skuld får en känsla av makt, den känner sig smart och det blir svårare i framtiden att erkänna att man faktiskt begick brottet. Och jag tror det är mycket svårt för vem som helst att bära en sån här sak ensam hur länge som helst. Den vakna tiden kanske du kan slå bort det, men drömmarna styr du inte över. Och så länge man inte diskuterar "problemet" så kan man inte heller få insikt i vad man måste ändra på hos sig själv och då är man ju lika farlig den dagen man kommer ut igen.