Citat:
Ursprungligen postat av
jamenduja
Jag mäter ingenting, jag kollar på ett bostadsindex som någon annan har skapat. Givetvis spelar startåret roll, men det förändrar inte det faktum att priserna har fördubblats sedan 2005. Jag tycker att bostadsrätter är dyra idag. Du kanske tycker de har okej pris eller är till och med billiga?
Jag håller med om att andra mått än priset är av relevans, i synnerhet relativa sådana, men jag hävdar dock bestämt att priset också är relevant: det är ju trots allt det du ska betala om du köper en bostadsrätt. Det man ska jämföra är någon form av underliggande värde (hur man nu får fram det) med priset.
Ps. du verkar väldigt känslomässigt involverad i detta, då du titt som tätt kommer med osakliga personangrepp. Sådana meningslösa personangrepp av den osakliga natur som du frekvent använder dig av får mig genast att tro att dina tankegånger är lika osakliga och irrationella som dina personangrepp.
Jag har i 10 års tid fått stånga huvet blodigt mot den trångsynta tegelvägg av folk som hävdat bostadsbubbla, och nu kommer raset, nu kan det inte gå upp mer.... självklart blir man en aning frustrerad och känslomässigt involverad. Obs det är inte så mycket här på flashback jag fått stånga huvet, utan vid olika arbetsplatsers fikabord och diverse hemmafester .... har man fått arroganta småleenden och dryga hånskratt, när man påstått att det är billigt att köpa sin bostad, och att man vinner på det i längden.
Vem fick rätt?? Ja inte fan var det de trångsynta bonnläpparna vid fikabordet år 2002, i landsortshålan jag flyttade ifrån. Utan det blev jag som fick rätt, och dollarmiljonär blev jag på köpet.
Bonnläpparna kan sitta på sina jävla skotrar med snusen hängande i överläppen, i sina skitiga skoteroveraller som knappt går dra igen för ölmagarna är som en badbollar, dom kan sitta där o hånskratta så snusdräglet rinner på hakan.
Fattar du nu då??
Du ska inte ta åt dej personligt på ett anonymt internetforum, då kanske det inte är en plats för dej??
.