2013-12-15, 13:36
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag har aldrig påstått att det enbart var barn och pensionärer där. Däremot vet jag att det fanns barn, barnfamiljer och pensionärer på plats. Det var en öppen och fredlig demonstration och inte en vänsterextrem våldsbejakande församling. Självklart kan sådana individer deltagit, det går inte att försäkra sig mot och jag tror säkert att det fanns vänsterextrema i gruppen, men det var, fortfarande, inte en sådan demo, utan en fredlig demo med fredliga avsikter. Varför ge sig på dem?
Jag tror inte någon av oss här stöder eller uppmuntrar till våldsangrepp på barnfamiljer, men det var knappast heller syftet med SMR:s motdemonstration idag. Den antirasistiska demonstrationen riktade sig mot SMR och Motståndsrörelsen tågade då in på torget där demonstrationen hölls. Vad som sedan hände får vi väl reda på under dagen, men jag sätter en slant på att RF då beslöt sig för att attackera SMR som dom alltid gör när Motståndsrörelsen genomför aktioner. Att då lipa över att det fanns barn och pensionärer närvarande håller inte. Om man vet att våldsvänstern tänker delta så vet man också med säkerhet att det kommer att bli våldsamt. Ingen normal förälder hade utsatt sina barn för en "demonstration" med våldsvänstern.
Citera
2013-12-15, 13:38
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauhi
Video där man ser hur SMR får stryk och retirerar.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151758844631286

Njaa, det man ser är SMR attackera vänstern och driva tillbaka dem, sedan lägger sig polisen i och driver tillbaka SMR med batonger samtidigt som vänstern kastar flaskor bakom poliserna som skyddar dem.

Idiotiskt av SMR, de borde fatta att polisen tar tillståndsgivna demons sida, men som vanligt visar vänstern hur svaga de är, får stryk av betydligt färre nationalister och behöver räddas av polisen.... patetiskt.
Citera
2013-12-15, 13:39
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Video där man ser hur SMR får stryk och retirerar.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151758844631286
Jag tycker det framgår rätt tydligt där att demon inte direkt är våldsbejakande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Jag har inte påstått att vänsterister är slagskämpar eller våldsamma på något sätt. Jag menar att nazzarna är så patetiska att de misslyckas med allt de företar sig.

Ja, tack vare polisen och ingen annan ja.
Citera
Medlem
En video från Aftonbladet där man ser vem som får stryk
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18026469.ab
Citera
2013-12-15, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Njaa, det man ser är SMR attackera vänstern och driva tillbaka dem, sedan lägger sig polisen i och driver tillbaka SMR med batonger samtidigt som vänstern kastar flaskor bakom poliserna som skyddar dem.

Idiotiskt av SMR, de borde fatta att polisen tar tillståndsgivna demons sida, men som vanligt visar vänstern hur svaga de är, får stryk av betydligt färre nationalister och behöver räddas av polisen.... patetiskt.

Man ser hur SMR anfaller demo från sidan. Man samlar folk och får de och springa
Citera
2013-12-15, 13:40
Medlem
SvP har demonstration = Mupp vänstern kastar flaskor och knallskott media accepterar det rör ju sig om rasism

Svenskhatare har demonstration - Höger idioter anfaller då är det katastrof.

Rabiate Runar och alla andra som faktiskt bidrar till samhället dvs vi går inte på akassa / SOC eller studerar valfri flum utbildning på Södertörn sitter och tänker på vart våra skattepengar tar vägen.
Citera
2013-12-15, 13:41
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag tror inte någon av oss här stöder eller uppmuntrar till våldsangrepp på barnfamiljer, men det var knappast heller syftet med SMR:s motdemonstration idag. Den antirasistiska demonstrationen riktade sig mot SMR och Motståndsrörelsen tågade då in på torget där demonstrationen hölls. Vad som sedan hände får vi väl reda på under dagen, men jag sätter en slant på att RF då beslöt sig för att attackera SMR som dom alltid gör när Motståndsrörelsen genomför aktioner. Att då lipa över att det fanns barn och pensionärer närvarande håller inte. Om man vet att våldsvänstern tänker delta så vet man också med säkerhet att det kommer att bli våldsamt. Ingen normal förälder hade utsatt sina barn för en "demonstration" med våldsvänstern.
Så unga maskerade svartklädda män men järnrör ska stå och göra en motdemonstration med pensionärer, barnfamiljer och annat. Du vet lika väl som jag att de man försökte göra var att skrämma bort folk och visa sig starka. Dessvärre gick det inte så bra för dem.
Citera
2013-12-15, 13:41
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Man ser hur SMR anfaller demo från sidan. Man samlar folk och får de och springa

Man samlar polisen och tränger bort smr. Polisen står alltid på vänsterns sida, vilket vänstern ska vara glada för annars hade det kunnat sluta riktigt illa för dem.
Citera
2013-12-15, 13:42
Medlem
Citat:
Hur var den extrem? Hur? På VARENDA antirasistisk demo återfinns medlemmar i den extrema vänsterrörelsen. Det kan man inte förhindra.

Vill man ha trovärdighet när man uttalar en sådan sak så kan det ju hjälpa att man tar avstånd från den extrema vänstern. Men det gör man aldrig. Istället arrangerar man demonstrationer ihop eller hand i hand och står sen och bölar och beklagar sig över att folk drar likhetstecken mellan är.

Eller när denna våldvänster åker på stryk när de genomför sina våldsattacker. Då låter det direkt helt annorlunda. Då tar ni dem direkt under ert beskydd och så blir de helt plötsligt "amnestymedlemmar" eller "fackföreningsaktiva" osv. osv.
Citera
Medlem
Ints avatar
Citat:
Hur var den extrem? Hur? På VARENDA antirasistisk demo återfinns medlemmar i den extrema vänsterrörelsen. Det kan man inte förhindra. Faktumet att det är så förhindrar inte att demon kan vara fredlig. Herre gud, jag vet i alla fall en privatperson som var med och arrrangerade det hela som inte har kopplingar till vänsterrörelsen.

Linje 17s uppställning känner jag inte till. Jag kan tänka mig att de tillhör mysvänstern som visserligen sympatiserar, eller iaf inte tar avstånd från våldsvänstern, men det innebär inte att man är en del av den.

Linje 17 är en del av extremvänstern, "mysvänstern" som du kallar folks som stödjer våldsbejakande extremister är samma sak som extremvänstern. Bara annat namn när de har andra aktiviteter.

Förstår att det är förvirrande men vänsterextremister är ofta medlemmar i flera olika organisationer, ungefär som de kända "amnesty-medlemmarna"(AFA aktivister) som blev attackerade av nationalister.

Annat namn, samma pack.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiate Runar
SvP har demonstration = Mupp vänstern kastar flaskor och knallskott media accepterar det rör ju sig om rasism

Svenskhatare har demonstration - Höger idioter anfaller då är det katastrof.

Rabiate Runar och alla andra som faktiskt bidrar till samhället dvs vi går inte på akassa / SOC eller studerar valfri flum utbildning på Södertörn sitter och tänker på vart våra skattepengar tar vägen.

Svensk media har aldrog hållit det hemligt att de samarbetar med extremvänstern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in