2013-12-15, 13:31
Medlem
Ints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Jag har aldrig påstått att det enbart var barn och pensionärer där. Däremot vet jag att det fanns barn, barnfamiljer och pensionärer på plats. Det var en öppen och fredlig demonstration och inte en vänsterextrem våldsbejakande församling. Självklart kan sådana individer deltagit, det går inte att försäkra sig mot och jag tror säkert att det fanns vänsterextrema i gruppen, men det var, fortfarande, inte en sådan demo, utan en fredlig demo med fredliga avsikter. Varför ge sig på dem?

Jo det var en vänsterextrem demo, att den var fredlig var bara taktik. Barnen o pensionärerna har sig själva(och sina föräldrar) att skylla för att de gått igenom det här, demonstrera inte i svenskfientliga demonstrationer med våldsamma extremister i fortsättningen.
Citera
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Om du visste hur en demo gick till så hade du förstått att det är knepigt att hindra sympatisörer från att dyka upp.

Nu får man vara tacksam för att våldsvänstern dök upp. Jag ger gärna alla de asen nackskott, men bara om vi skjuter SMR först.

SMR hade tänkt dyka upp och störa ändå. I deras värld är alla som inte håller med dem våldsvänster.

Ska man skjuta måste man ha vapen, vet du...
Citera
Medlem
GiraffUtanNackes avatar
"Flera personer knivskurna" enligt Aftonbladet.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av souvlaki6
Därför att man vill försvara sig mot våldsivrande nazister som attackerar en fredlig demonstration med barn närvarande.

Vänstern har alltid varit fega och burit på kniv, sen går de endast 10 mot en.

I vänsterns reklamfilm där en oskyldig invandrare blir nersparkad av vänstern ser man hur de kommer 10 pers och sparkar ner denna oskyldiga invandrare. Ja ni hörde rätt, detta är dagens vänster!
Citera
2013-12-15, 13:32
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Varför bär man kniv på "folkliga arrangemang"?
Så här går det när kusiner knullar varandra.

Jag ska ta det stegvis.

1. Demonstrationen var fredlig och hade fredliga syften.

2. Det innebär inte att alla personer som kommer dit inte tillhör extremvänstern. Enskilda element kan finnas. Demonstrationen är fortfarande fredlig. Våld används inte.

3. Det kan, speciellt hos den paranoida extremvänstern, finnas en oro för attacker från extremhögern. Det är långt ifrån säkert att nynazisterna tar hänsyn till att demon är fredlig.

4. Mycket riktigt så dyker nynazisterna upp och ska ställa till bråk. De element av våldsvänstern som ändå finns där tittar inte på när nynazisterna ska förstöra för vanligt folk.

Jag sympatiserar inte med våldsvänstern, men jag har svårt att tycka att dagens våldsamheter är deras fel. Åk och marschera inne i stan, ge fan i ungars fotbollsträningar eller fredliga demos.
Citera
2013-12-15, 13:33
Medlem
Ints avatar
Nu kom det upp mer info och bilder på Aftonbladet.

"– Vi är ganska säkra på att det är högerextremister, säger Patrik Eriksson, LKC-befäl vid polisen Stockholms län."

Genialisk slutsats
Citera
2013-12-15, 13:34
Medlem
Video där man ser hur SMR får stryk och retirerar.
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151758844631286
Citera
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Det är ju oftast rödingarna som åker på stryk trots nummerärt övertag och polisen får se till så att dom inte blir halvt ihjälslagna hela bunten.

Jag är fö helt opartisk, har inget till övers för vare sig kommunister eller nazister men att försöka projicera en bild av att Vänstertomtar skulle vara några slagskämpar är ju tämligen skrattretande.
Jag har inte påstått att vänsterister är slagskämpar eller våldsamma på något sätt. Jag menar att nazzarna är så patetiska att de misslyckas med allt de företar sig.
Citera
Medlem
wehrmachts avatar
Här ser man tydlig skillnad i medias rubriksättning. När vi "attackerar" arrangemang och när vänstern angriper nationella. Fyfan för svensk vänsterskitmedia.

Död åt folkförrädarna! Hoppas alla motståndsmän mår bra!
Citera
2013-12-15, 13:35
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Int
Jo det var en vänsterextrem demo, att den var fredlig var bara taktik. Barnen o pensionärerna har sig själva(och sina föräldrar) att skylla för att de gått igenom det här, demonstrera inte i svenskfientliga demonstrationer med våldsamma extremister i fortsättningen.
Hur var den extrem? Hur? På VARENDA antirasistisk demo återfinns medlemmar i den extrema vänsterrörelsen. Det kan man inte förhindra. Faktumet att det är så förhindrar inte att demon kan vara fredlig. Herre gud, jag vet i alla fall en privatperson som var med och arrrangerade det hela som inte har kopplingar till vänsterrörelsen.

Linje 17s uppställning känner jag inte till. Jag kan tänka mig att de tillhör mysvänstern som visserligen sympatiserar, eller iaf inte tar avstånd från våldsvänstern, men det innebär inte att man är en del av den.
Citera
2013-12-15, 13:36
Medlem
Qinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananrepublikan
Varför bär man kniv på "folkliga arrangemang"?

Ifall det kommer idiotiska jävla fascister/rasister/nazister och hotar barnfamiljer OCH yttrandefriheten. Ja.. Vänstern har också rätt till eran älskade yttrandefrihet.
Citera
2013-12-15, 13:36
Medlem
Citat:
Okej era jävla horungar.

Nu ska jag försöka förklara någonting för er.

Bara för att revfront eller AFA stöttar någonting innebär det inte att det är en våldsdriven vänsterextrem aktion. Demonstrationen var uttalat fredlig och flera som kom dit var gamla och barnfamiljer. Den organiserades av privatpersoner. Revfront hade inget med saken att göra.

Men det är klart, man har ju uppenbarligen ingen skam i kroppen om man väljer att skrämma slaget på några ungar genom att marschera vid deras fotbollsträning.

Ni vill väl ha krig? Kan ni inte då ta och ge er på kombattanter. Polishuset finns inne i stan. Åk dit och ställ till bråk. Det vågar ni väl? Nej, självfallet inte. För "motståndsrörelsen" flyr från polisen likt de rädda horungar de är. Vilken jävla "motståndsrörelse". Ger sig på kids och barnfamiljer.

Haha vilket skenheligt tramssvammel. Antirasisterna har ju under alla år skitit fullständigt i om det varit pensionärer, barn, gravida eller handikappade med i de nationalistiska demonstrationerna de angripit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in