Citat:
Jag postade det på förra sidan, men här kommer det igen: http://minfil.org/gdY6d3b1bd/0043_001-signed.pdfMen i tingsrätten och även kammarrätten vittnade Råden under ed, då var hon tvungen att säga sanningen, jag vet ärligt talat inte vart den där uppgiften om att hon ska ha sett Da Costa "någon dag" innan säckfynden kommit ifrån faktiskt, kan det ha varit fråga om ett språkligt missförstånd och dålig koll på exakta datum eftersom 4 år hade förflutit sedan 1984 och den händelserika sommaren, kan Råden möjligen ha sagt att hon trodde att hon hade sett Catrine strax innan säckfynden ?
Någon dag innan låter väldigt diffust också, har du inget mer exakt datum/tidpunkt att visa upp ?
Sen så har jag ideligen påpekat för dig att Råden var INTE den första polisen som säger sig ha sett obducenten i sällskap med Catrine, Ann-Charlotte Lindberg ska ha sett nämnda par i Gamla stan cirka 16 månader innan Råden gjorde sin observation vid Mariatorget, backar inte Lindbergs observation upp Rådens på något sätt ?
Vad tror du själv om detta ?
Och vad gäller kammarrättens i nära anslutning till pingsthelgen, ingen vet fortfarande när exakt Catrine dog och hur, vad tror du själv egentligen, när styckades Catrine och var någonstans ?
Någon gång måste du ju ha funderat över detta eller hur ?
Någon dag innan låter väldigt diffust också, har du inget mer exakt datum/tidpunkt att visa upp ?
Sen så har jag ideligen påpekat för dig att Råden var INTE den första polisen som säger sig ha sett obducenten i sällskap med Catrine, Ann-Charlotte Lindberg ska ha sett nämnda par i Gamla stan cirka 16 månader innan Råden gjorde sin observation vid Mariatorget, backar inte Lindbergs observation upp Rådens på något sätt ?
Vad tror du själv om detta ?
Och vad gäller kammarrättens i nära anslutning till pingsthelgen, ingen vet fortfarande när exakt Catrine dog och hur, vad tror du själv egentligen, när styckades Catrine och var någonstans ?
Någon gång måste du ju ha funderat över detta eller hur ?
Så mycket som du pladdrat på om Rådén om vad hon sagt så trodde jag du läst detta.
Här kommer länken igen för säkerhets skull: http://minfil.org/gdY6d3b1bd/0043_001-signed.pdf
Jag ska försöka formulera problemet så tydligt som möjligt för dig. Kanske kan du försöka svara på frågan:
Hur kunde Kammarrätten ställa det utom varje rimlig tvivel att Allgén och Härm under pingsthelgen eller i nära anslutning till den styckat Catrine da Costas döda kropp, när det fanns (enligt dig) trovärdiga vittnesmål som berättade att de sett henne vid liv fem veckor senare?
---
När da Costa styckats är svårt att svara på, även om vissa slutsatsen kan dras kring skicket på kroppsdelarna, växtligheten under påsarna, när de började avge lukt etc. Vad som däremot går att svara på är att det INTE kan ställas utom varje rimlig tvivel att Allgén och Härm styckade hennes döda kropp under eller i nära anslutning till pingsthelgen.