2013-11-15, 13:04
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Jag håller med, det kan ha vari någon mer där, någon som VB var rädd för och som varit med vid mordet, samma någon hjälper till att bära iväg föremålet med duschdraperi osv. Fast inget i telefon, fb eller vittnen visar i den riktningen. Jag tror at han var ensam om att göra det.
Snickeriandet som grannen hört, kan han ha byggt någon form av låda att bära ut VB i?

Håller med här med. Men KJ var ju väldigt insatt i hur man går till väga för att komma undan med mord. Om någon mer var med, spontant eller planerat, så har de säkerligen förstått att inte kommunicera om detta via varken mobil eller sms eller FB.
Och vittnet nedifrån har vi ju (man med skägg som stängde fönstret), och grannen sa att han tolkade det som att det var 2-3 röster. Och sa plural, mansröster;

"Han hörde då Kristoffers röst inifrån dennes lägenhet. På fråga uppger Nils att han antar att det var Kristoffer som pratade eftersom det var mansröster. På fråga om han hörde flera mansröster uppger han att han hörde Kristoffers röst samt andra röster, han kan inte precisera de andra rösterna, om det var mans- eller kvinnoröster eller om de kom från tv:n. På fråga kan han inte uttala sig om hur många röster han hörde, det kan ha varit två eller tre. "
Citera
2013-11-15, 13:08
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Sida?
Sida 1674
Ser att han även har ändrat sig oxo i förhören till flaska
KJ har haft många dildosar kan man se att polisen har hittat
Citera
2013-11-15, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saltapinnar
Kan det inte bara vara så här,ja jag spekulerar nu.....
Att KJ helt enkelt med sin diagnos tänker att dom som han älskar och som inte blir accepterade dom måste dö.
Tänker då på att han älskade sin hund men fick klagomål som kanske var stressande.
När det gällde VB gillade ju inte en av hans vänner svarta.
Kan detta vara ett tvångsbeteende...

Skojar du eller? Det där beteendet har du inte om du har en diagnos. Om du har en psykisk störning därtill visst. Men lite realistisk får du vara, bara för att du har en jävla diagnos så är du inte galen eller mer kapabel till att döda. Dock så är det en större risk att du kan utveckla en psykiskt störning som schizofreni, borderline osv. Men är du riktigt välskapt och har en diagnos så är du inte dummare än någon annan och veta vad gränserna går.. Läs på!
Citera
2013-11-15, 13:09
Medlem
Citat:
Kan inte du verifiera det så vi vet om han ljuger?

Om 22-åringen ska ha uppgett att smör användes känner jag inte till men i förhörsutskriften från den 26 maj, FUP s 1668 står det om flaskan:
Citat:
han förklarar att han vid det tillfälle på söndagen den 5 maj då han sagt att han använde en dildo i själva verket använde en flaska.

Vid husrannaskan hittades ingen dildo, däremot tomma förpackningar. 22-åringen delges därför dessa fynd vid förhöret den 26 maj kl. 14:39

Citat:
[22-åringen] delges att det anträffats förpackningar till dildos i hans lägenhet och han tillfrågas var dessa finns idag.
Citat:
[22-åringen] säger att hans xx sett till att han kastat bort en av dem och den andra kastade han för att han inte tyckte den var bra. Det skedde för flera månader sedan och han förklarar att han vid det tillfälle på söndagen den 5 maj då han sagt att han använde en dildo i själva verket använde en flaska.

Han förklarade i vart fall den inställda airsoftövningen den 5 maj med "diarré" orsakad av sin sexaktivitet kvällen innan. (FUP s 1627)

Det där med smör är väl en spekulation här i tråden bara, grundad i att man hittade en smörask på golvet i badrummet? Men det fanns ju även glidmedel i en garderob och vad jag kan se har man i förhören i FUP inte gått in på om det har använts smör eller glidmedel.
Rapporteringarna från rättegången har inte tagit upp alla detaljer.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Ja men om han har klämt på flaskan och det kommit upp en del smör, så är det ju på sätt och vis ett lavemang, som ju ger diarré.

Han har väl inte sagt något om smör överhuvudtaget? Han har inte heller uppgett att den flaska som skulle ha använts var klämbar. På FUP s 1672 säger han att det var en ölflaska.
Citera
2013-11-15, 13:10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleblaou
Sida 1674
Ser att han även har ändrat sig oxo i förhören till flaska
KJ har haft många dildosar kan man se att polisen har hittat

Fel igen. 2

Ok, 3. En var dubbel.
Senast redigerad av PeterNoster 2013-11-15 kl. 13:13.
Citera
2013-11-15, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag förstår precis vad du menar
Jag tänker lite att om man säger "skägg" så är det "skägg". Fjun/stubb är fjun/stubb. Skägg känns som att det är större än stubb/fjun. Man kanske inte ska tolka in för mycket i detta, men det vore oerhört intressant att veta om någon annan befann sig i lägenheten med dem.
Också eftersom, som ni säger, en del i hans bekantskapskrets har just skägg.

Tycker också det, tänkte också hur nära relation han hade med sin vän som vittnade. Hade dom bara en vanlig vänskapsrelation eller hade dom en intim relation också?
Citera
2013-11-15, 13:14
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Det var väl inte smörflaska han körde upp i röven?

Vem vet?

Hur som helst, om någon värkligen vil veta om det är möjligt att får diarre´efter anal sex så ta och google:

"why do i get diarrhea after anal sex"

Det finns masser med exempel på det problemet, 250.000 hits på google sökning, och även dokorer som ger goda råd.
Citera
2013-11-15, 13:15
Medlem
saltapinnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Säg det, en tanke så god som någon. Det skulle i så fall tala för att brottet är planerat. Jag är inte främmande för den tanken heller. Fast egentligen struntar jag i vad han haft för motiv, det viktiga är att se till att han döms och får sitt straff. Det går aldrig att förstå det här brottet, det är så sjukt.

Ja du har helt rätt i det där att det faktiskt inte går att förstå och att det är sjukt.
Ja KJ är verkligen sjuk och jag är inte orolig, för jag kan inte tänka mig annat, än att han får en lång vård.
Citera
Medlem
Pelleblaous avatar
Citat:
Fel igen. 2
?
Sid 292 hittar polisen en dildo
Sid 293 hittar polisen en dildo
Sidan 1667 står det att han ändrade sig till flaska
Citera
Medlem
Nu citerar jag mig själv. Kan någon insatt spekulera i vad det är för tvångsbeteende de kan syfta på?
Som visade sig när han var barn och har med strypgreppet att göra?

Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
""Vi vet när vi har gått igenom journaler under stängda dörrar att det finns en svår problematik redan från barndomen. Jag är kanske inte så förvånad över att 22-åringens pappa inte säger ett ord om den problematik som finns historiskt. Han är pappa och uppgifterna han lämnar har ett lågt bevisvärde. Det finns menar jag en allvarlig problematik, två diagnoser, det finns tecken på, även om man lyssnar på förra flickvännens uppgifter, ett tvångsbeteende".av Joel Gustafsson 11:27"

Riktigt nyfiken på vad som menas med detta. Tvångsbeteende???

Vad hade han för problematik i barndomen som kan kopplas till stryptag om flickvännen och tvångsbeteende?

FAN vad nyfiken man blir.

Kram

PUPP
Citera
2013-11-15, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsfall
Om 22-åringen ska ha uppgett att smör användes känner jag inte till men i förhörsutskriften från den 26 maj, FUP s 1668 står det om flaskan:

Vid husrannaskan hittades ingen dildo, däremot tomma förpackningar. 22-åringen delges därför dessa fynd vid förhöret den 26 maj kl. 14:39

Han förklarade i vart fall den inställda airsoftövningen den 5 maj med "diarré" orsakad av sin sexaktivitet kvällen innan. (FUP s 1627)

Det där med smör är väl en spekulation här i tråden bara, grundad i att man hittade en smörask på golvet i badrummet? Men det fanns ju även glidmedel i en garderob och vad jag kan se har man i förhören i FUP inte gått in på om det har använts smör eller glidmedel.
Rapporteringarna från rättegången har inte tagit upp alla detaljer.

Han har väl inte sagt något om smör överhuvudtaget? Han har inte heller uppgett att den flaska som skulle ha använts var klämbar. På FUP s 1672 säger han att det var en ölflaska.

Han nämnde att han använde smör vid rättegången
Citera
2013-11-15, 13:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrosa
Jag ställer upp i så fall!

Sitt du i soffan bredvid KJ. Ha ingen annan med dig. Sidostrypandet tycks du ha glömt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in