2013-12-14, 18:40
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tja snokade väl och va inne hos grannen-
Han sa att han hade rätt till grannens pengar. Han dömdes för bedrägeri, så att det är något som inte klickar där uppe i huvudet på honom helt klart.

Enligt hans mor så är Fredrik en sån som man inte säger till eller emot. Han är tydligen ganska så otrevlig, och säger man till sin nuvarande flickväns mor att man styr pappan, så är det något som inte stämmer riktigt.

Jag kan bara hänga med här med det jag tagit upp i tidigare inlägg. Jag tror att ansåg att han hade rätt till mer av M:s pengar och då hon nekade ja....
Citera
2013-12-14, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Absolut, men varför ska FS så hårt poängtera detta faktum så tidigt i förhören, att de hade haft sex. En våldtäkt med hjälp av en gammal pistol skulle nog kunna förklara kulbanan. Om han är som jag tror är en psykopat så står han inte ut med att bli "hanterad" hur som helst. Det han han ju gett prov på tidigare. Då flickvännerna blivit less på hans iglande och förskingring av pengar har han återkommit och "hämnats" på dem med att våldta, dvs återtar makten. det är min teori.

Det otäcka mönstret man ser i Fs fotspår ger ju bilden av en djupt störd individ med en avvikande empati.
Precis som alla sådana människor har denne MTG fått en fanclub. Det är absurt men detta sker vid alla sådan här händelser där man "lär känna" personen.
Mycket märkligt måste jag säga, när man har facit på hur andra människor upplevt personen.

Det som återkommer i berättelser från Fs tidigare liv går inte att bortse från när han är misstänkt för mord
*missbruk
*sociala problem under uppväxten
*frånvarande far
*kriminalitet (28 punkter i belastningsregistret)
*våld/misshandel/övergrepp
*djurplågeri
*barnmisshandel
*sociala problem
*oförmåga att försörja sig
*avsaknad av socialt skyddsnät
*mytomani
*kleptomani

Hur blev han sådan?
Är han ond?
Har han mördat Marina?
Citera
2013-12-14, 18:45
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Han sa att han hade rätt till grannens pengar. Han dömdes för bedrägeri, så att det är något som inte klickar där uppe i huvudet på honom helt klart.

Enligt hans mor så är Fredrik en sån som man inte säger till eller emot. Han är tydligen ganska så otrevlig, och säger man till sin nuvarande flickväns mor att man styr pappan, så är det något som inte stämmer riktigt.

kan inte någon länka till alla gamla domar på FS då kan vi få slut på dravlet om att han inte var våldsam utan en hyvens kille. Vi ska nog som vissa så väl påpekat här acceptera domarna så jag ser med glädje emot en hel lista som bygger på BRU för FS.
Citera
2013-12-14, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Kvinnors vittnesuppgifter räknas inte, om det handlar om hatiska ex. De ljuger. T o m om att de skulle ha ringt polisen som då skulle ha kommit - hon visste nog inte att alla samtal till LAC loggas och att polispatrullerna för bok över vad de gör.
Nä, du är bara för mycket!
Suck..
Varför ser man samma vidrige F i alla kvinnornas vittnesmål? Har de haft hemligt möte eller vad? De känner inte varandra och att försöka mosa ett vittne hjälper inte F. Det här är inte USA.
Sorry.
Citera
2013-12-14, 18:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han poängterade inte att de hade sex, han svarade på frågor.

Nja.. han sa "Nu borde det komma en följdfråga" Sen minns jag inte om förhörsledaren sa "jasså, vaddå eller ja" Men sen fortsatte FS med att säga när de hade sex senast.
Citera
2013-12-14, 18:55
Medlem
Citat:
kan inte någon länka till alla gamla domar på FS då kan vi få slut på dravlet om att han inte var våldsam utan en hyvens kille. Vi ska nog som vissa så väl påpekat här acceptera domarna så jag ser med glädje emot en hel lista som bygger på BRU för FS.

..jag är också nyfiken på ville hyvens brott han är dömd för, denna gullunge,
och så får man fylla i med, utöver dessa, alla brott han inte åkt fast för.. Borde vara betydligt fler än 28.
Samt alla övergrepp ingen vågat anmäla,
Vilket C.V det blir!
Citera
2013-12-14, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nja.. han sa "Nu borde det komma en följdfråga" Sen minns jag inte om förhörsledaren sa "jasså, vaddå eller ja" Men sen fortsatte FS med att säga när de hade sex senast.
Oavsett har ju F en orsak att ha kladdat DNA på M.
Citera
2013-12-14, 18:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Så ex:ens uppgifter är inga vittnesuppgifter? Menar du att de är alla försmådda kvinnor som gör detta bara för att det inte längre får vara med honom?

Polisrapporter finns vilket precis har framkommit.

Det som är signifikant för en psykopat (vilket jag anser att han är) är deras charm och övertalningsförmåga. Att han kan övertala en person till att tro på hans historia, vilket sällan överensstämmer med verkligheten i och med att de vill leva efter egna regler och andra ska följa hans regler. Det är tragiskt att se att så många individer är så blinda för hans sanna persona och har köpt hans lögner fullt ut.

Oj det här var något nytt för mig? Har dom i efterhand anmält då menar du eller missförstår jag ditt inlägg?
Citera
2013-12-14, 18:58
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Det enda som finns i FUP gällande tex FB är hans förklaring om hur han blev intresserad av M första gången han såg henne. I en igensnöad bil då FS satt bredvid. Samt alla hans "tips" till polisen. Han hörde av sig flitigt till polisen. Polisen verkar inte ha varit intresserad av att utveckla det?

Om du inte förstod det jag tidigare skrev så.
-Fuppen består av saker som man har för att styrka den GM man valt att åtala...inte hela södra sveriges utsagor eller alibin. Frågor på det?

Att man sen under utredningstiden har kollat alternativa gm och checkat deras alibin och att det INTE är åtalade som alternativa gm och INTE förekommer i fuppen tyder på att endera:
-de har alibi för tillfället
-De inte av andra skäl inte är intressanta att vidare utreda och följaktligen inte finns med i Fuppen.

VI vet ju som sagt inte allt och ur åtalssynpunkt är det helt ointressant av ovannämnda skäl, dvs innehållet i Fuppen. Inte varje saknad person i fuppen är en alternativ misstänkt gm och polisen gör detta enbart för att sätta dit FS. Anser man det kan man fråga sig själv hur mycket konspirationstankar och agg man har mot polisen.

Frågor på det? och nej jag jobbar inte åt polisen...
Citera
2013-12-14, 19:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Nu ska man dock komma ihåg att A**ika inte haft någon bra kontakt med sin förstfödde och på senaste tiden ingen alls.
Sen ska man även minnas att M´s närmaste vän, hennes syster, säger precis samma sak om sin syster. M är ingen man säger ifrån eller sätter sig på. Och dom stod varandra NÄRA och hon uttalar det om en person hon älskar. Sanningsenligt i min bok. Det finns skäl att ta A**ikas ord med en skopa salt då hon i princip skiter fullkomligt i sin förstfödde sedan många år tillbaka. No wonder att FS sökte tröst i annat som barn.
Citera
2013-12-14, 19:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Jag har domarna. Det finns inte en enda som gäller misshandel på kvinna eller våldtäkt. Det är bara för att "krydda till" historien som folk säger att han är dömd för det. Du vet folk som tycker det blir mer "smaskigt" då.

Ringa narkotika brott, brott mot knivlagen, olovliga körningar.. ja lite sånt.
Citera
2013-12-14, 19:09
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Han har hunnit med både brott och missbruk samt misshandla sina x.

Aktuell medicinering på häktet Göteborg utgörs av Tramadol, två kapslar 50 mg x 3 samt Pamol
500 mg, två tabletter x 3 och Omeprazol 20 mg, en kapsel på morgonen. Han får också tillfälligt
tidsbegränsad Diklofenak 50 mg, en tablett x 3.

Rättsmedicinalverket 2
Rättspsykiatriska avdelningen i Göteborg
Personnummer Rättsmedicinalverkets dnr
19730727-4998 G11-4278

Lite av det jag tidigare tagit fram i tråden om hans belastningsregister.
Det ska ligga i sin helhet i tråden från mig så det är bara att leta.
(FB) Marina Johansson spårlöst försvunnen i Spekeröd. Hittas mördad efter lång tid

Tidigare kriminalitet
I Rikspolisstyrelsens belastningsregister finns det anteckningar beträffande Svensson under sexton
avsnitt från och med 1992 till och med 2010. Brotten har varit främst trafik- och narkotikabrott,
men även rattfyllerier, olovliga körningar och ekonomiska brott såsom stöld, häleri och bedrägeri.
Skadegörelse och misshandel har också förekommit. Påföljderna har främst varit böter, men också
skyddstillsyn och kortare fängelsestraff.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 19:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in