2013-12-14, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag skulle tro att en alt GM inte vill lämna spår efter sig, så städar av den anledningen. Skulle det varit en alt GM så måste denne GM iaf varit 100% säker på att den hade tid att städa undan efter sig så då måste en alt GM antingen varit invaggad i tron att MJ var singel eller att MJ talade sanning då hon sa "vi har huset för oss själva fram till kl...."

Oavsett vem som är GM så har jag så svårt att tro att någon ensam klarat av att bära ut Marinas kropp ur huset. Marina var inte en tjej i 50 kg klassen och en slapp kropp kan vara nog så besvärlig att bära om den är i 50 kg klassen. Fråga utredarna i Idafallet. Dom hävdar med bestämdhet att den man som sitter åtalad för det mordet inte på egen hand klarar det. Utan att han fått hjälp.

Det tror jag att GM för detta brott också fått. Och är det då FS så undrar jag: 1. hur många vänner var det FS hade nu igen? 2. Hur många av dom skulle hjälpa FS att frakta en kropp?

Jag har också tänkt i de banorna, men så har vi först Fr** som säger att F "hotat" med att lägga M i ett badkar, och nu P som berättar om hur F sagt att han kan skjuta M när hon sover (vilket jag tror är vad som hänt).
Vidare har han då skaffat en ramp till trappan, en extra bred skottkärra med mera...
Han är skyldig.
Har han haft en medhjälpare så är det bara att klämma fram med vem, kanske hans langare?
Citera
2013-12-14, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Nej, en P7a som misstänkte en störning gjordes. Man begärde en RPU om man nu fått fällande dom.
P7an lär inte ha ändrats eller? Han bör väl kollas som sig bör i ett sånt grovt brott?
Jag tänkte totalt fel.
Det blir säkert RPU om bevisningen håller (vilket jag är övertygad om).
Citera
2013-12-14, 15:14
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
..ar du något belägg för att sportfiskare använde sjön 2011 och använde bil för att komma dit?Du får komma med frågor och teorier. Men du får inte komma med påståenden utan belägg. Jag kväser inte andras inlägg, jag argumenterar, vilket man ska göra i en diskussion.Det här påståendet har du medgivit var osant.Jag väntar fortfarande på belägg att hon är skjuten i bakhuvudet.Jag har inte sagt att jag kan FUP utan och innan. Jag har den framför mig när jag diskuterar, istället för att gissa innehållet. Belägg för att mamma L har sagt att skottkärran saknas?Belägg för att han är psykopat?Här gissade du också fel.

Jag har ju redan sagt att jag erkänner att jag hade fel gällande att skottkärran saknades MEN det behöver inte alls betyda att den inte kan ha använts. Om du nu ska radda upp mina inlägg så ta med de citat som hörde dvs mitt tidigare svar.

Gällande sportfiskare: Det var med i endera tidningen eller på tråden, att någon fann det ett underligt val av dumpningsplats. Närmare källa tänker jag inte gräva upp och inte heller intervjua alla sportfiskare i trakten.

varför skulle jag inte få komma med påstående/teorier "utan" belägg. Visserligen så kanske jag borde välja mina ord men tanke på att vissa nagelfar varenda ord i varenda inlägg som jag gör. Jag ska bättra mig och skriva i varje inlägg när jag tror och inte tror.

Att det inte gissas från andra håll? Två Gm? råttor? terrängfordon? Det läggs fram smått absurda teorier från vissa håll och när de ifrågasätts krävs ifrågasättarna på källor. Visst faller kanske detta under rubriken argumentation...

Gällande psykopati: Jag tror att han är psykopat pga av hans tidigare beteende, vilket alla på tråden numera vet och därför tänker inte närmare radda upp alla variabler som stämmer rätt väl in på att han mycket väl skulle kunna vara det.
Citera
2013-12-14, 15:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Rätta mig om jag har fel, men gjordes ingen Rpu. Sannolikt har inget förändrats och då behövs ingen nu.
det gjordes väl en P7:a från början? och den visade väl att det troligt fanns något fel.
Rätta mig om jag har fel
Citera
2013-12-14, 15:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Det fanns en bred ramp vid huset och skottkärra, så det va inga problem att ta ut Marina och lasta in där bak. Han har enligt uppgift i FUP tidigare lyft en man på 140 kilo rakt upp i luften, så det klarar han utmärkt.
Vid dumpningen har han backat in bilen och dumpat henne och det rör sig om 2 meter han behövt anstränga sig , så det har inte varit problem direkt.
Ja då så, då behöver man inte vidare diskutera ifall den här göken förmådde hantera en
kropp på 80 kg. Det borde inte ha berett honom större bekymmer.
Herregud - en karl i sin bästa ålder och med lite muskelkraft ska väl kunna bära mer än så.
Själv har jag klarat av mer än den tyngden. Det var ju bara en kort bit som det torde
ha rört sig om.

Jo, men - det här är one mans work. Finns ingen anledning att spekulera i annat egentligen.
Citera
2013-12-14, 15:23
Medlem
KiaWs avatar
OT, chat och metadiskussioner raderat med varningar utdelade.

/Mod
Citera
2013-12-14, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ska man blanda in sex så kanske det var FS som våldtog henne underpistolhot? Hon har sagt att han inte fått vara med henne på några månader och FS säger att de hade sex på hans födelsedag. kan detta bara varit för att gardera eventuella spår som kunde hittas på henne ifall kroppen skulle hittas?

Jag har varit inne på den teorin förr och tror fortfarande att det kan varit så det gick till.

FS var noga med att i första (eller andra) förhöret tala om att han minsann hade haft sex med Marina samma dag som hon försvann. Jag tror också att det är för att föregå polisen i det fall kroppen hittas inom några dagar. Eventuella spår får då sin naturliga förklaring.

Våldtäkt behöver dock inte handla om sex, utan mer om makt och förnedring. Det är också viktigt att komma ihåg i detta fall, då FS visar tecken på att han var ganska nedtryckt mentalt av det faktum att Marina hade pengar, vänner och ett lyckat liv i stort. Något inte FS hade.
Citera
2013-12-14, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
det gjordes väl en P7:a från början? och den visade väl att det troligt fanns något fel.
Rätta mig om jag har fel
Alla kablar gick inte till rätt uttag, så var det. Och så är det fortfarande. Oberörd vad gäller misshandel, oberörd av barnaga, oberörd av att blanda en dödlig cocktail till katterna. Listan fortsätter.
Citera
2013-12-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Den riktige GM figurerar också i polisens register. För allt mellan himmel och jord. Våldtäkt, narkotika , barnmisshandel, misshandel. Det finns en viss likhet, tycker du inte?

Var det 28 punkter han hade? Vad kan snittet per vuxen tänkas vara?
En fortkörningsböter?

Det är inte för intet att det är just Fredr!k S som sitter häktad för detta mordet, och inte en helt vanlig Svensson.
Citera
2013-12-14, 15:47
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag har varit inne på den teorin förr och tror fortfarande att det kan varit så det gick till.

FS var noga med att i första (eller andra) förhöret tala om att han minsann hade haft sex med Marina samma dag som hon försvann. Jag tror också att det är för att föregå polisen i det fall kroppen hittas inom några dagar. Eventuella spår får då sin naturliga förklaring.

Våldtäkt behöver dock inte handla om sex, utan mer om makt och förnedring. Det är också viktigt att komma ihåg i detta fall, då FS visar tecken på att han var ganska nedtryckt mentalt av det faktum att Marina hade pengar, vänner och ett lyckat liv i stort. Något inte FS hade.

Jag ser det som väldigt sannolikt att det kan vara en tänkbar scenario. Bilden av kulbanan ger kanske lite belägg för det. Har det kunna avgöra om det var ett skott från håll eller direkt mot? Jag skulle tro pga tidigare inlägg om dessa gamla vapen att det var ett inpå-skott. Det var tydligen inte att rekommendera att använda dessa vapen för att skjuta mot huvudet då det var inte säkert att det skulle kunna döda. Så jag tror att detta var ett "nack-skott" dvs en regelrätt avrättning.

EDIT: la till ett "tro" så det inte behöver inte bli några fler missförstånd.
Senast redigerad av Titiana 2013-12-14 kl. 15:59.
Citera
2013-12-14, 15:49
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin

Nu tror jag att pengabrist att finansiera CB i kombination med en redig Staropramenfylla duger tillräckligt som bränsle till gärningen. Men - om FS nu velat hämnas sin avhysning vore det ultimata att dominera en domina. Våldtäkt med pistol som maktmedel. Höjden av förnedring och hämnd. Faktiskt mer sannolikt än att FS skulle vara oskyldig.
Citera
2013-12-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Nu tror jag att pengabrist att finansiera CB i kombination med en redig Staropramenfylla duger tillräckligt som bränsle till gärningen. Men - om FS nu velat hämnas sin avhysning vore det ultimata att dominera en domina. Våldtäkt med pistol som maktmedel. Höjden av förnedring och hämnd. Faktiskt mer sannolikt än att FS skulle vara oskyldig.

Ja, pengar har vi sett många gånger tidigare har fått missbrukare att mörda. Måste vara ett av de vanligaste motiven för en missbrukare som begår brott?

I övrigt är det precis så jag menar, som du skriver.
FS förstår nog inte riktigt vad han gjort och jag tror han skiter fullständigt i det.

Det viktigaste för honom var att HAN fick sista ordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in