2013-12-14, 13:18
Medlem
FN-SOLDATENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
glöm inte "smygmobilen"
Förvänta dig inget från den, den är bara trams och användes inte aktuella dagarna....
Du får vänta mycket länge på att få tillbaka din mördare, för FS kommer att hamna där han ska vara
Citera
2013-12-14, 13:41
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nej mitt sexliv hör inte hit. Marina var dock flitig besökare på vad polisen kallar "sexsajter" och hade många kontakter där och chattade med många av dom.
I Marinas sovrum hittades lite av varje som hjälpte Marina att leva ut sin sexualitet. Piskor, gunga, boll, och lite så.

Sexmord sa jag inte heller. Jag sa sexlek gone wrong. Det är lite skillnad vill jag påstå.

Jag omformulerar mig. då. Lite smarrigt med mord där det finns ett sexuellt inslag
Citera
2013-12-14, 13:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Låt oss titta lite på det då? Affekt.
M låg på mage (naken, hon sov tydligen naken) och är skjuten genom bakhuvudet så det det låter orimligt att det ska ha pågått något bråk oavsett FS eller okänd GM. Att det sen känns väldigt otäckt att tänka att någon ska komma in i ens sovrum och bara kallblodigt avrätta en person är helt naturligt för oss flesta.

Huruvida BO är skjuten tvistar de väl fortfarande om. Några säger genom ögat, andra genom bakhuvudet och en tredje åsikt är att det inte går att säga med bestämdhet.
Så ett skott kan ha gått av vid en fight.
Citat:
Sen som tidigare redan nämnts så ifall en okänd GM skjutit henne i affekt eller planerat, varför ska han göra en stor möda att skaffa undan kroppen? Ingen vet att han är där och då är ju det rimligaste alternativet att dra. Varför skulle han i så fall äventyra att eventuellt bli sedd med att börja baxa runt med paketet?
Den alt. GM figurerar i polisens register för annan kriminalitet. Hen måste få bort ev. spår och detta sätt väcker mindre uppmärksamhet än att bränna ner huset. De är dessutom två personer i huset men den ena är bara medhjälpare.
Citera
2013-12-14, 13:50
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Tänker du på teorin som försökte förklara benbiteni kulhålet? Att familjen skjutit råttor i huset?
Ja, det är mångtaligt många gånger mer sannolikt att FS är gärnigsman än att blodfläcken uppkommit pga. av skott genom ett litet djur - eller hur det beskrevs. Var man blir salig på sin tro.
Citera
2013-12-14, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Huruvida BO är skjuten tvistar de väl fortfarande om. Några säger genom ögat, andra genom bakhuvudet och en tredje åsikt är att det inte går att säga med bestämdhet.
Så ett skott kan ha gått av vid en fight.

Den alt. GM figurerar i polisens register för annan kriminalitet. Hen måste få bort ev. spår och detta sätt väcker mindre uppmärksamhet än att bränna ner huset. De är dessutom två personer i huset men den ena är bara medhjälpare.
Den riktige GM figurerar också i polisens register. För allt mellan himmel och jord. Våldtäkt, narkotika , barnmisshandel, misshandel. Det finns en viss likhet, tycker du inte?
Senast redigerad av Billyray.Bodhi 2013-12-14 kl. 13:52. Anledning: Stavfel
Citera
2013-12-14, 13:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag omformulerar mig. då. Lite smarrigt med mord där det finns ett sexuellt inslag

Jag ser inget smarrigt i mord överlag och är det som jag spekulerade kring så är det genom en tragisk olycka. Inte överlagt mord. Lika osmarrig det. Men vi är ju alla olika.

Jag dömer inte folk för att dom har en annan sexuell inriktning än jag själv tex. Tvärtom så tycker jag det är bättre att dom bejakar det bland likasinnade än att dom blir hämmade av sin sexualitet. Det fanns ju en i M´s närhet som skulle kunna tänka sig att testa. Undrar om han och Marina bestämde sig för att prova detta tillsammans? Så blev FB rädd och överraskad över hur det var i verkligheten? Så blev resultatet som vi vet idag. Han kom ju med väldigt många tips som ledde BORT från sig själv och från fyndplatsen iaf.

Vad är det som motsäger detta? Som går att belägga, låt säga med ett förhör och ett alibi i FUP? Vad jag kan se i FUP så är det bara FS som tillfrågas om alibi?
Citera
2013-12-14, 13:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyray.Bodhi
Den riktige GM figurerar också i polisens register. För allt mellan himmel och jord. Våldtäkt, narkotika , barnmisshandel, misshandel. Det finns en viss likhet, tycker du inte?

MGM hade ingen anledning att städa undan det som blev undanstädat i huset nämligen hans fingeravtryck som skulle vara där av helt naturliga skäl.
Blodfläckarna borde MGM ta bort men för en alt. GM hade det ingen betydelse om de fanns där.

Fingeravtryck på sängbotten är inte bra för alt. GM för MGM är dessa där naturligt.

Hårstrån i paketet är inte bra för någon av dem men de har tur dessa kan inte identifieras.

Jag vet inte men nog tippar vägskålen i dessa fall över till MGMs fördel.
Citera
2013-12-14, 14:01
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vem har sagt att man behöver bära?
Man kan väl dra en kropp dit man ska ha den.
Och så farligt svårt är inte direkt 80 kg att hantera för en enda person.
FS är nästan 190 cm lång och har nog muskler som räcker till för att klara av en sån uppgift
som att frakta bort ett lik på 80 kg.

Nej, jag tror inte hon Madde var honom behjälplig någonstans i detta och ingen annan heller.
Det här torde han ha utfört alldeles själv men fick kanske lite ont i sin ömtåliga rygg efteråt...

Det fanns en bred ramp vid huset och skottkärra, så det va inga problem att ta ut Marina och lasta in där bak. Han har enligt uppgift i FUP tidigare lyft en man på 140 kilo rakt upp i luften, så det klarar han utmärkt.
Vid dumpningen har han backat in bilen och dumpat henne och det rör sig om 2 meter han behövt anstränga sig , så det har inte varit problem direkt.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 14:25.
Citera
2013-12-14, 14:10
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Då har MrsMagoo helt missat vad som finns i utredningen angående M:s vampyrlekar och viss annan böjelse i presentation på nätet.

Inte alls men till skillnad från dig håller jag mig till gränser inom rimlighet.
Nej vampyrlekarna har inget med mordet på Marina att göra det är inte med i någon utredning eller resningsansökan till HD:

Blodet som återfanns efter Marina inklusive det dumpade materialet och bottnarna på sängen är minst 2 liter det handlar om. Och det överlever man inte. Och mycket riktigt så va alltså blodanalysen helt korrekt. Så det handlar om mord inte kinks. Ett mord med en viss sorts planering.

Den misstänkte sitter just nu häktad på högsta misstankegraden.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-14 kl. 14:14.
Citera
2013-12-14, 14:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FN-SOLDATEN
Du har helt rätt........
Det tramsas bara från vissa i tråden
När dom inte inser att oavsett vem som mördade MJ gäller samma sak för döljande av mordet......
När poliserna blev inkallade o undersökning av stugan förflöt många dagar efter mordet som bevisligen utfördes i MJ:s säng.....därför är det inte nystädat fönster står öppet katter m.m.
Ingen kan utpeka någon annan trolig gm, bara tramsförslag.....
Detta är ett typiskt mord utfört av en närstående pissråtta....som misshandlar kvinnor, barn o djur....

Och vissa djur och sambos försvinner spårlöst. De har sprungit efter vilt eller rest bort...
och vissa bara dör eller kattungar som ramlar från balkonger. Och vi pratar inte om några enstaka händelser utan lite av av "seriemördare" gällande djur. Kanske hade hade kunnat "utvecklats" till en sann seriemördare gällande människor också. Som tur är kommer vi inte att få se detta under överskådlig framtid.

Jag tror att denna psykopat hyste mer eller mindre agg mot M gällande tejpningen av barnen men hon hade makten i och med att hon hade pengarna. Så i det avseendet kan det ha skett i affekt. Det var ju hennes fel att han förlorade sina solbrillor. Han har säkerligen krävt att hon ska ersätta honom för det.

Jag tror att han kommer att få rättspsykiatrisk vård men psykopati går inte att bota så förhoppningsvis blir han sittandes länge. Jag ser fram emot att i framtiden läsa Förvaltningsrättens domar gällande honom för även om RPU:n är sekretessbelagd kommer man att kunna läsa om hans diagnos och agerade i FR:s domar och om han får permis...
Citera
2013-12-14, 14:17
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad menar du där egentligen?
Vad är det för jobb man inte klarade av?

Du har ingen högre uppfattning om kvinnor tycker jag mig lite utläsa?

Våldtäkterna som Fredrik anklagas för är av två oberoende tjejer, så självklart är det trovärdigt.
Det går som en röd tråd genom denna mannens liv vad det är för en typ. Synd att dom inte vågade anmäla honom bara. Det verkar som han har förmåga att skrämma en hel del människor runt sig.
Även Marina skulle jag tro eftersom hon hellre skrev brev än att konfrontera honom.
Citera
2013-12-14, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Advokat Hansson övertygade TR utan smygmobil:

MH behövde knappast anstränga sig den gången. T.o.m jag hade lyckats skapa tvivel i det läget. Det fanns inga bevis, bara indicier och ingen kropp styrkte händelseförloppet.

Nu finns kroppen, och att det inte är en naturlig död är ett faktum.
Då ställs allt i en ny dager, allt måste omvärderas med vetskapen om att Marina legat död där under varje sekund som TR (och HR för den delen) övervägde sina beslut.
Indicierna finns såklart kvar, kroppen finns nu också, men finns tvivlet verkligen kvar?
Bevisläget ser oerhört mycket bättre ut nu, speciellt som gärningsbeskrivningen inte i någon punkt behöver ändras.

Vem tror du sitter på trumfkortet i detta läge?
En undanröjd, men funnen, kropp med skottskador vs en eventuell smygtelefon som man inte ens vet användes?

MH kommer inte att få någonting gratis denna gång och behöver ta fram den bästa av taktik och timing för att ro den uppgift han har i land. Tror du MH är rätt man för det? Tror du FS själv tror det?
Är MH och FS verkligen det perfekta teamet?

FS verkar faktiskt tveka lite han också, precis som han gjorde i HR.
Det kan inte kännas speciellt tryggt för någon av dom att de inte lyckats bättre än såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in