2013-12-11, 22:50
Medlem
Det gör den säkert. Som sagt, "testa" den med saker som har en känd vikt, både så du får en uppfattning om missvisning, men framförallt så du listar ut om det är punkter på plattas som ger knepig avläsning, och repeterbarhet. Mynt är bra, Wikipedia har vikterna, tror jag.
B!
Citera
2013-12-14, 12:57
Medlem
Middlemans avatar
Bra kraftpapper på rulle, var hittar ni det bäst i Sverige? Har hittat ett flertal leverantörer men skulle gärna höra om ni använt någon särskild?

Sedan undrar jag vilken papperstjocklek som är "mest allround" och kan användas till "det mesta", alltså om man bara ska ha en rulle, vilken bör man ta i första hand anser du?

Man ser ofta att. "70 lb craft paper" används, hur översätt det till "gram/m2" som verkar vara enheten som används i Sverige?
Citera
2013-12-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Middleman
Bra kraftpapper på rulle, var hittar ni det bäst i Sverige? Har hittat ett flertal leverantörer men skulle gärna höra om ni använt någon särskild?

Sedan undrar jag vilken papperstjocklek som är "mest allround" och kan användas till "det mesta", alltså om man bara ska ha en rulle, vilken bör man ta i första hand anser du?

Man ser ofta att. "70 lb craft paper" används, hur översätt det till "gram/m2" som verkar vara enheten som används i Sverige?

Denna ryktas ha äkta kraftpapper och inte MG papper (machine glazed), om det stämmer vet jag inte. Jag ska köra inom där till våren då jag har ärenden på det hållet, men jag misstänker att du inte vill vänta så länge på svar

40-50 papper går att använda till allt, men till "casings" är 70-80 papper att föredra

Det är i princip samma, amerikanarna räknar dock på ett mycket underligt sätt hur mycket pappret väger per hög, t.ex 500st 25*38" väger 50 punds = 50lb papper, 480st 24*36" väger 70 pounds = 70lb papper
Citera
2013-12-15, 11:50
Medlem
Weegass avatar
Jag behöver få tag på en laddning med röksvagt krut med eltändning. Storleksordning 0,5-10 gram. Jag vill att det ska vara en färdig produkt att köpa. En patron till en startpistol skulle funka men det behöver vara eltändning.
Jag har spränglicens så jag får köpa det mesta. Någon som känner till något sånt? Det skulle gå att köpa vapenkrut och fixa en behållare med tändning i men det behöver undvikas i den här tillämpningen.
Citera
2013-12-15, 13:17
Medlem
Squib. På rak hand, snacka med pyro?
B!
Citera
2013-12-15, 18:21
Medlem
tigerrakets avatar
Hur är det med Prisbutiken?
Behöver KN03 och denna sidan ser mest trovärdig ut

har hittat lite zoobutiker men inget som tilltalar mig
Citera
2013-12-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Hur är det med Prisbutiken?
Behöver KN03 och denna sidan ser mest trovärdig ut

har hittat lite zoobutiker men inget som tilltalar mig

Grönad av mig och andra.
Citera
2013-12-15, 18:59
Medlem
tigerrakets avatar
För någon började tjabba om Norrkemi och fiffel och problem.
Citera
2013-12-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weegas
Jag behöver få tag på en laddning med röksvagt krut med eltändning. Storleksordning 0,5-10 gram. Jag vill att det ska vara en färdig produkt att köpa. En patron till en startpistol skulle funka men det behöver vara eltändning.
Jag har spränglicens så jag får köpa det mesta. Någon som känner till något sånt? Det skulle gå att köpa vapenkrut och fixa en behållare med tändning i men det behöver undvikas i den här tillämpningen.

Röksvagt krut hittar du inte under 500g förpackningar om du inte känner någon som handladdar. Det närmaste jag vet som är färdigt är dessa "salutskott" från Hans. Hur mycket krut det är i varje har jag ingen aning om. Han säljer även eltändare till svinpris

/edit,

Var hittar jag ren NC i Sverige? Har provat gitarr NC, slagg och oren flamma. Pingisbollar är inte "rent" nog heller.
Senast redigerad av hegge365 2013-12-15 kl. 19:47.
Citera
2013-12-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hegge365
Var hittar jag ren NC i Sverige? Har provat gitarr NC, slagg och oren flamma. Pingisbollar är inte "rent" nog heller.
Jag tror inte det blir "helt rent" eftersom det vore obehandlat krut. Men ErnstP Cellulosa polerlack bör inte vara svår att få tag i.

Vad ska du ha det till eftersom det inte funkat med pingisbollar?
B!
Citera
2013-12-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Vad ska du ha det till eftersom det inte funkat med pingisbollar?

Allt möjligt pyro relaterat. Det går med pingisbollar, men slut resultatet blir ännu bättre med ren. Ren NC i pulver eller prill form finns lite överallt utomlands, men det hade varit skönt att slippa betala mer i frakt än för varan för engångsskull
Citera
2013-12-17, 19:46
Medlem
GBL för klotterborttagning..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här