2013-12-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
Jo, det nämns och är med på bild. Det ligger i skogen, under 5 veckor i regn och annat. Bevisvärdet i DNA med sk. low count hade varit värdelös då försvarare kunnat hävda att det räckt att gå förbi för att kontaminera. En blodfläck från nån av dom tre glömska männen däremot hade varit en dröm.
Dna från DB eller FH hade varit svårt att förklara,då dom varken har varit
på fyndplatsen eller lägenhet enligt egen utsago.
Citera
2013-12-13, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
En knepig fråga är vart det kom ifrån, möjligen db's då man tydligen slaggande en del i bilen vid resor, bl.a. Till Stockholm under sommaren. Var det Idas, var man så smart att ta med ev. Matchande örngott eller kände ingen kompis/pojkvän/familj igen det.
Det fanns ett matchande örngott i Id*s lgh
Citera
2013-12-13, 23:39
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpionkvinna
Det fanns ett matchande örngott i Id*s lgh

Ok, då säger det ingenting.
Citera
2013-12-13, 23:54
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Det finns ju ingen anledning att bränna bilen om den inte var inblandad.
Det är inte sannolikt att andra gärningsmän skulle sno bilen, smyga in
till DB och sno allas skor,AJ:s kläder osv och sen elda upp dom.
Dessutom har dom misstänkta inte påstått något sådant.
Så dom är med största sannolikhet skyldiga och en alternativ
gärningsman är ytterst osannolik.
Det ända som kan rädda dom är svenskt rättsväsende och tesen
att det är bättre att fria än fälla.Det minimerar risken för att vi skall
ha oskyldiga i fängelse,men samtidigt går det en hel del skyldiga
fria på våra gator.
Det håller jag med om. Svårt att förklara att någon snor bilen och i princip direkt åker upp på ett berg i närheten av bilens ägare och eldar upp den. Att dom är skyldiga tvekar jag inte en sekund på, men jag oroar mig lite för utfallet.
Citera
2013-12-13, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Ok, då säger det ingenting.
Jag tycker det säger allt,det var hennes, och då skall det inte finnas
spår från DB och FH på det.Nu vet jag inte hur noga man undersökt
och letat dna,hittar inte det i fup.
Citera
2013-12-13, 23:57
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Alltså, jag får en "Beck" känsla här. -tv-spelsnörd står nattetid och smyger i fönstret och skriver ner regnr på en misstänkt bil.
Var han en kille som ofta skrev ner reg.nr eller var det första gången?
Varför tyckte han bilen var misstänkt?

Jag vet inte, men jag noterar ibland regnummer, färg, märke och modell på bilar som känns malplacerade. Det har inte hänt så ofta, och det har aldrig kommit till någon nytta på något sätt.
På samma manér reflekterar jag alltid över människor som känns underliga. Händer inte så ofta, men jag tänker på vad de har på sig, färger, ev. glasögon m.m.

Så för mig är det inte helt främmande att någon tagit regnr på en bil som inte "passade in"
Citera
2013-12-13, 23:59
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Ja, det kan man fundera över, hur man presenterar för vännerna att man slagit ihjäl en brud och behöver hjälp att frakta iväg liket?
Jag tänker att dessa grabbar fick en adrenalinkick av detta och såg det som ett äventyr. Eller att AJs polare fick känna sig viktiga och betydelsefulla för en stund. Därför hjälper de honom, för att "man ställer upp för en polare". I ett sjukt gäng med sjuka värderingar så tror jag att dessa grabbar drogs med och jag tror inte ens att de reflekterade om detta var normalt eller inte.

Själv tror jag egentligen inte de två tomtarna visste att något så allvarligt hade hänt, utan blev varse när de väl anlände på endera sätt.
Citera
2013-12-14, 00:19
Medlem
Docklands avatar
En sak jag funderat en smula över är varför denna "vurm" för AJ? Han har, om jag minns och förstått rätt, oftast umgåtts med märkbart yngre klientel. Har väl levt på gamla meriter efter somaliemisshandeln? I mina, och några övriga bekantas ögon har han aldrig utmärkt sig. Tönt, ja, men inte någon som ingivit någon slags respekt eller liknande. Ingen generell våldsverkare som folk gått omvägar om de mött eller liknande. Han har piskat på en del ungar och brudar förvisso, men det har väl många gjort.
En kille med ganska påtagliga mindervärdskomplex, så vitt jag kunnat förstå. Ingen "slagskämpe" av rang och definitivt inte någon filur med mystiska, mörka kontakter i den undre världen och suspekta, dolda kontrarevolutionära högerfraktioner som vissa (han själv?) velat ha det till.
Någon som vet mer, och inte bara tror?
Senast redigerad av Dockland 2013-12-14 kl. 00:53.
Citera
2013-12-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det där är också skumt. På foton ser man ingen insjunkning av ansikte runt munnen. Anhöriga vet om hon saknade innan. Har lite svårt att tro någon vill försvåra identifikation med hjälp av tandkort. Om tänderna blivit ut slagna vid själva dådet borde man funnit tecken på det. Alltså skumt.

på vilkert foto menade du?
Det ska ha fattas 16-18 tänder :/
Citera
2013-12-14, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Tror som ni, att Aj ringde efter polarna för han räknade med slagsmål. Kulmen på det hela verkar vara PT:s sms där han meddelar att han inte orkar köra, som jag förstår det så ämnar han inte komma dit.

AJ som ringt in sina kompisar och förväntar sig bråk (dessutom berusad och full av adrenalin pga det förväntade) blir så klart sur över att PT inte kommer så de får ge honom stryk.

DB o FH vittnar om att han varit lugn när de pratar med honom men med tanke på hur mycket de ljugit hittills så får man ta den kommentaren med en nypa salt.

En kommentar i det läget från Ida är antagligen det enda som behövs för att AJ ska tända direkt och jag tror faktiskt som många påpekat tidigare att han står med hjälmen i handen och är på väg ut för att möta upp sina vapendragare. Jag tror faktiskt att första smällen kommer från hjälmen.

Jag tror mer på att moroten blev sne för att Ida ringde upp P*r, och skapade en massa intriger under deras trevliga middag. Hans kväll/helg blev förstörd, han hade nog annat i tankarna än att bråka och slåss med hennes ex. Han blir sur och tänker åka med DB och FH. Ida vill att han ska stanna, försöker hindra honom och så fick hon en smäll och så var det kört.
Citera
2013-12-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
på vilkert foto menade du?
Det ska ha fattas 16-18 tänder :/

Foton då hon var i livet. Det har spekulerats här ifall hon saknade tänder innan hon mördades.
Citera
2013-12-14, 00:58
Medlem
Tycker snarare att vi ska vända på steken och låta de misstänkta ta fram vad dom saknas för att bevisa sin oskuld. Typ AJs försvunna mobil, AJs försvunna mcjacka, AJs försvunna mchjälm, AJs försvunna skor, AJs försvunna tröja, sen det som de 2 bitchpojkarna saknar också

Redan när de stängde av mobilerna så förstörde de din chans att bevisa sin oskuld
Hängigt , lås in dem

Sen alla lögner , oj oj, bara en dån sak
Lögnare ger vi inte mycket för

Sen all misshandel på tjejer och barn, sånt höjer ju misstanken ordentligt
Loser och mes som han är , då är det som de flesta skriver, han uträttar inget själv, han ärver flockdjur som gillar att visa sin makt och förtrycka "vänner" och framförallt tjejer, minsta motsättning så blir det stryk. Sådan historik gillar vi inte

Mc stulen !!?? Ha ? Då får han bevisa hur man skulle lyckas sno den, då den var låst och hur stor sannolikheten är, packning trasig ? Den fungerade perfekt, nej lås in den ynkliga lögnaren

Det finns inte många halmstrån som pekar åt att morot är oskyldig, inte ett enda och få tycker jag morot ska bevisa detta, inte bara flumma om att det skulle kunna va en kvinna som utfört dådet, är det TB han vill sätta dit ?? Snart säger de väl att det kan lika gärna vara en svävande alien som har gjort alltihop och hävdar att åklagare ska bevisa motsatsen, helt patetiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in