2013-12-13, 19:10
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Men jösses, nu får du väl lugna ner dig. DB älskade den där hunden som om den vore hans egna barn. Vad skulle han möjligtvis kunna "tjäna" på att slå ihjäl honom???
Det var ett av de vidrigaste o mest puckade uttalanden i hela tråden.

Alltså, det är en sketen (kamp)hund. Den saknas nog inte mer av ägaren än han saknar I*a. Om man älskar ett sketet husdjur "som den vore ens eget barn" har man nog en eller fler ganska allvarliga diagnoser misstänker jag.
Citera
2013-12-13, 19:10
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Det där tycker jag sammanfattar hela indiciekedjan. Alla inblandade har förnekat de var i de krokarna där mordet begicks. Ja, inte AJ då, men AJ:s två slavar. Eftersom vittnet snappat upp regnumret. Mycket bra. De är så rökta de bara kan.
Låt oss hoppas att du har rätt, men det har uttryckts visst tvivel om vittnet här i tråden.
Citera
2013-12-13, 19:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Låt oss hoppas att du har rätt, men det har uttryckts visst tvivel om vittnet här i tråden.

Okej. OM vittnet talar sanning och det på något sätt kan verifieras att han de facto skrev ned regnumret då, och det inte är någon efterkonstruktion. DÅ är de rökta.
Det här med att inte minnas hit och dit, men vara (1000%) övertygade om att inte ha varit i eller utanför lägenheten minns de, mystiskt nog, knivskarpt.
Citera
2013-12-13, 19:30
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Okej. OM vittnet talar sanning och det på något sätt kan verifieras att han de facto skrev ned regnumret då, och det inte är någon efterkonstruktion. DÅ är de rökta.
Det här med att inte minnas hit och dit, men vara (1000%) övertygade om att inte ha varit i eller utanför lägenheten minns de, mystiskt nog, knivskarpt.
Absolut, jag håller med om allt. Jag vill bara inte att de ska gå fria p.g.a. teknikaliteter. Å andra sidan kan vi kanske hoppas på högre instans om så skulle vara. Jag har tidigare varit inne på att AJ skötte dumpningen själv, men efter att ha läst FUP är jag nu övertygad om att åtminstone någon av DB/FH agerade chaufför och då har de känt till platsen utan att säga något.
Senast redigerad av Orsa 2013-12-13 kl. 19:33.
Citera
2013-12-13, 19:34
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Absolut, jag håller med om allt. Jag vill bara inte att de ska gå fria p.g.a. teknikaliteter. Å andra sidan kan vi kanske hoppas på högre instans om så skulle vara.

Något som kunde vara till dessa två till gagn vore om de luddigt sagt i samtliga förhör att "Vi åkte omkring lite med hunden, där I*a bodde, men minns inte exakt" eller motsvarande. Nu har de missat denna "detalj" och det i sin tur kommer antagligen generera ett par år på anstalt.
Citera
2013-12-13, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Reagerade också på detta när jag läste FUP igår. Detta kanske redan tagits upp, har inte läst dagens rättegång och jag ber om ursäkt i så fall.

Tidsförlopp:

23:34 - 23:49 - I*a ringer P*r
00:02 - I*a ringer P*r
00:02 - AJ ringer DB
00:03 - Flera samtal/sms mellan FH och DB
00:10 - DB skickar SMS till AJ "Ring" (ny mast Hunneberg)
00:12 - P*r skickar SMS till I*a "Orkar inte köra"
00:15 - 00:30 - Flera vittnen hör dunstar och kvinnoskrik
00:18 - FH ringer AJ (inget svar, Mast Göttorp 120)
00:18 - AJ ringer DB (mast Grästorp)
00:22 - FH (mast Grästorp) ringer AJ
00:24 - FH söker adress
00:30 - 00:32 - AJ ringer DB (mast Hunneberg)
00:35 - 00:40 Vittne ser man i trapphuset som pratar i telefon. AJ pratar med DB aktuell tid.
01:00- eller efter. Vittne ser grön Volvo S40 med 2 personer kör in på Ö Margaretavägen.
01:44 tankar Fredrik på Q-star.

Om detta stämmer så kan ju omöjligt AJ ringt DB 00:02 och sagt "Du jag ska döda I*a, kommer du hit?".
Däremot är det möjligt att AJ ringer DB med typ:
AJ (00:02): "Kräket P*r tänker komma hit, kan du komma hit? Det kan bli slagsmål!"
DB till FH (00:03): "Häng med till Trollhättan det blir fight!"

Mellan 00:03 - 00:15:
I*a säger till AJ: "Jag har haft sex med P*r under tiden jag träffat dig. Jag kan inte släppa honom"
Mellan 00:15 - 00:30:
AJ blir tokig och har ihjäl I*a.

Tror inte jag är långt borta i alla fall..

Jag tror på något liknande men att hon istället sagt typ: " - Fan vad du är feg! Vågar du inte slåss mot han själv? Måste du ringa dina polare? ". Något sådant efter att hon först sagt till honom att hon inte vill att de ska slåss. Kan tänka mig AJ sett patetisk ut när han först varit cool i telefonen och sen direkt när han lagt på ringt sina polare. Och Ida som tydligt kunde bli tuff på fyllan har säkert nämnt det...TYVÄRR... för då fick psykot spel. För hans självbild tål inte att någon kallar honom feg och/eller patetisk och BAAAAAAAAAAAAAAAAAANG!
Citera
2013-12-13, 20:05
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror på något liknande men att hon istället sagt typ: " - Fan vad du är feg! Vågar du inte slåss mot han själv? Måste du ringa dina polare? ". Något sådant efter att hon först sagt till honom att hon inte vill att de ska slåss. Kan tänka mig AJ sett patetisk ut när han först varit cool i telefonen och sen direkt när han lagt på ringt sina polare. Och Ida som tydligt kunde bli tuff på fyllan har säkert nämnt det...TYVÄRR... för då fick psykot spel. För hans självbild tål inte att någon kallar honom feg och/eller patetisk och BAAAAAAAAAAAAAAAAAANG!

Det har inte slagit mig, men låter mycket troligt.
Citera
2013-12-13, 20:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky

Tror som ni, att Aj ringde efter polarna för han räknade med slagsmål. Kulmen på det hela verkar vara PT:s sms där han meddelar att han inte orkar köra, som jag förstår det så ämnar han inte komma dit.

AJ som ringt in sina kompisar och förväntar sig bråk (dessutom berusad och full av adrenalin pga det förväntade) blir så klart sur över att PT inte kommer så de får ge honom stryk.

DB o FH vittnar om att han varit lugn när de pratar med honom men med tanke på hur mycket de ljugit hittills så får man ta den kommentaren med en nypa salt.

En kommentar i det läget från Ida är antagligen det enda som behövs för att AJ ska tända direkt och jag tror faktiskt som många påpekat tidigare att han står med hjälmen i handen och är på väg ut för att möta upp sina vapendragare. Jag tror faktiskt att första smällen kommer från hjälmen.
Citera
2013-12-13, 20:23
Medlem
Citat:

Citat:

Kanske har helt fel, men va det inte detta vittne som fick våran egen fynddeckare avstängd.
Han hade en minst sagt negativ inställning till vittnets trovärdighet. Är inte säker.
Citera
2013-12-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Reagerade också på detta när jag läste FUP igår. Detta kanske redan tagits upp, har inte läst dagens rättegång och jag ber om ursäkt i så fall.

Tidsförlopp:

23:34 - 23:49 - I*a ringer P*r
00:02 - I*a ringer P*r
00:02 - AJ ringer DB
00:03 - Flera samtal/sms mellan FH och DB
00:10 - DB skickar SMS till AJ "Ring" (ny mast Hunneberg)
00:12 - P*r skickar SMS till I*a "Orkar inte köra"
00:15 - 00:30 - Flera vittnen hör dunstar och kvinnoskrik
00:18 - FH ringer AJ (inget svar, Mast Göttorp 120)
00:18 - AJ ringer DB (mast Grästorp)
00:22 - FH (mast Grästorp) ringer AJ
00:24 - FH söker adress
00:30 - 00:32 - AJ ringer DB (mast Hunneberg)
00:35 - 00:40 Vittne ser man i trapphuset som pratar i telefon. AJ pratar med DB aktuell tid.
01:00- eller efter. Vittne ser grön Volvo S40 med 2 personer kör in på Ö Margaretavägen.
01:44 tankar Fredrik på Q-star.

Om detta stämmer så kan ju omöjligt AJ ringt DB 00:02 och sagt "Du jag ska döda I*a, kommer du hit?".
Däremot är det möjligt att AJ ringer DB med typ:
AJ (00:02): "Kräket P*r tänker komma hit, kan du komma hit? Det kan bli slagsmål!"
DB till FH (00:03): "Häng med till Trollhättan det blir fight!"

Mellan 00:03 - 00:15:
I*a säger till AJ: "Jag har haft sex med P*r under tiden jag träffat dig. Jag kan inte släppa honom"
Mellan 00:15 - 00:30:
AJ blir tokig och har ihjäl I*a.

Tror inte jag är långt borta i alla fall..

Nu är det väl rent tekniskt Idas telefon som ringer upp Per. Vad Ida gör under tiden vet vi inte.
Citera
2013-12-13, 21:03
Medlem
klimatiss avatar
Citat:

Alltså, jag får en "Beck" känsla här. -tv-spelsnörd står nattetid och smyger i fönstret och skriver ner regnr på en misstänkt bil.
Var han en kille som ofta skrev ner reg.nr eller var det första gången?
Varför tyckte han bilen var misstänkt?
Citera
2013-12-13, 21:08
Medlem
Det känns som om tråden förändrats sedan början av rättegången. Någon/några (läser slarvigt när det verkar ointressant), tycks ge sken av att de sitter på information eller vet något om fallet. Man insinuerar hit och dit.

1. Om DU vet något så vill vi inget annat att Idas mord ska lösas en gång för alla.

2. Kontakta polisen i så fall!

3. Vill någon av er bli populära i THN för att ni minsann vet något mer? Lägg ner!
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-12-13 kl. 21:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in