Citat:
Ursprungligen postat av
lindhsky
Jag tror på något liknande men att hon istället sagt typ: " - Fan vad du är feg! Vågar du inte slåss mot han själv? Måste du ringa dina polare? ". Något sådant efter att hon först sagt till honom att hon inte vill att de ska slåss. Kan tänka mig AJ sett patetisk ut när han först varit cool i telefonen och sen direkt när han lagt på ringt sina polare. Och Ida som tydligt kunde bli tuff på fyllan har säkert nämnt det...TYVÄRR... för då fick psykot spel. För hans självbild tål inte att någon kallar honom feg och/eller patetisk och BAAAAAAAAAAAAAAAAAANG!

Tror som ni, att Aj ringde efter polarna för han räknade med slagsmål. Kulmen på det hela verkar vara PT:s sms där han meddelar att han inte orkar köra, som jag förstår det så ämnar han inte komma dit.
AJ som ringt in sina kompisar och förväntar sig bråk (dessutom berusad och full av adrenalin pga det förväntade) blir så klart sur över att PT inte kommer så de får ge honom stryk.
DB o FH vittnar om att han varit lugn när de pratar med honom men med tanke på hur mycket de ljugit hittills så får man ta den kommentaren med en nypa salt.
En kommentar i det läget från Ida är antagligen det enda som behövs för att AJ ska tända direkt och jag tror faktiskt som många påpekat tidigare att han står med hjälmen i handen och är på väg ut för att möta upp sina vapendragare. Jag tror faktiskt att första smällen kommer från hjälmen.