Citat:
Ursprungligen postat av
klimatis
Alltså, jag får en "Beck" känsla här. -tv-spelsnörd står nattetid och smyger i fönstret och skriver ner regnr på en misstänkt bil.
Var han en kille som ofta skrev ner reg.nr eller var det första gången?
Varför tyckte han bilen var misstänkt?
Ja, han säger i det första förhöret att han har gjort det tidigare. Han säger att det inte är ofta bilar kör omkring och den här kände han inte igen.
För övrigt tror jag också hjälmen, skärvan till krukan eller hela krukan och halsen har nåt med saken att göra. Detta är som jag skriver något jag tror, efter att ha läst FUP, liverapporter och tråd.
Förövrigt har jag svårt att få ihop va som hänt efter FH och DB rings första gången. Jag menar, hur presenterar man som vän det faktum att man behöver hjälp med att skända en kropp man precis slagit ihjäl?
Jag är rädd att dessa två marionetter går fria just för att det är så luddigt vem som gör vad. Armbandet och avtrycket är extremt graverande, men bilen är inget bevis i sig, det hittas absolut inget i bilen som kan knytas till mordet.
Att AJ döms tar jag för givet, oavsett instans. Indicier, visst, men dom är för många.
Tack för mig.