2013-12-13, 21:23
Medlem
dricksprits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
Alltså, jag får en "Beck" känsla här. -tv-spelsnörd står nattetid och smyger i fönstret och skriver ner regnr på en misstänkt bil.
Var han en kille som ofta skrev ner reg.nr eller var det första gången?
Varför tyckte han bilen var misstänkt?

Ja, han säger i det första förhöret att han har gjort det tidigare. Han säger att det inte är ofta bilar kör omkring och den här kände han inte igen.

För övrigt tror jag också hjälmen, skärvan till krukan eller hela krukan och halsen har nåt med saken att göra. Detta är som jag skriver något jag tror, efter att ha läst FUP, liverapporter och tråd.
Förövrigt har jag svårt att få ihop va som hänt efter FH och DB rings första gången. Jag menar, hur presenterar man som vän det faktum att man behöver hjälp med att skända en kropp man precis slagit ihjäl?
Jag är rädd att dessa två marionetter går fria just för att det är så luddigt vem som gör vad. Armbandet och avtrycket är extremt graverande, men bilen är inget bevis i sig, det hittas absolut inget i bilen som kan knytas till mordet.

Att AJ döms tar jag för givet, oavsett instans. Indicier, visst, men dom är för många.

Tack för mig.
Citera
2013-12-13, 21:44
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dricksprit
Ja, han säger i det första förhöret att han har gjort det tidigare. Han säger att det inte är ofta bilar kör omkring och den här kände han inte igen.

För övrigt tror jag också hjälmen, skärvan till krukan eller hela krukan och halsen har nåt med saken att göra. Detta är som jag skriver något jag tror, efter att ha läst FUP, liverapporter och tråd.
Förövrigt har jag svårt att få ihop va som hänt efter FH och DB rings första gången. Jag menar, hur presenterar man som vän det faktum att man behöver hjälp med att skända en kropp man precis slagit ihjäl?
Jag är rädd att dessa två marionetter går fria just för att det är så luddigt vem som gör vad. Armbandet och avtrycket är extremt graverande, men bilen är inget bevis i sig, det hittas absolut inget i bilen som kan knytas till mordet.

Att AJ döms tar jag för givet, oavsett instans. Indicier, visst, men dom är för många.

Tack för mig.

Ja, det kan man fundera över, hur man presenterar för vännerna att man slagit ihjäl en brud och behöver hjälp att frakta iväg liket?
Jag tänker att dessa grabbar fick en adrenalinkick av detta och såg det som ett äventyr. Eller att AJs polare fick känna sig viktiga och betydelsefulla för en stund. Därför hjälper de honom, för att "man ställer upp för en polare". I ett sjukt gäng med sjuka värderingar så tror jag att dessa grabbar drogs med och jag tror inte ens att de reflekterade om detta var normalt eller inte.
Citera
2013-12-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Alltså, det är en sketen (kamp)hund. Den saknas nog inte mer av ägaren än han saknar I*a. Om man älskar ett sketet husdjur "som den vore ens eget barn" har man nog en eller fler ganska allvarliga diagnoser misstänker jag.

Eller oxå kanske man är djurvän och tycker om att tillbringa sin tid ihop med en riktigt go kompis.
Citera
2013-12-13, 21:54
Medlem
ida blev väl på någet sät sne på morota när han ringde sina "vänner" och lipa. när hon påpekade detta till morota blev det tjafs och efter kanske " mitt x har storre kuk än du eller mitt x knullar inte sin morsa, toppjuckar morota och slår ida sönder och samman i fäjset,lämnar henne blödande på golvet,när han återvänder har hon slutat andas, fh får följa med som bärhjälp,han är ju full och db som är nykter får sitta i bilen så den kan flytaas. db och fh viste nog inte om cenariot innan de va tillräkligt insyltade för att inte kunna sticka därifrån, aj skulle säkert kunna sja vad som helst så DE skulle få skulden, så de gjorde nog bara som aj sa åt dem, MEN NU har de ju changsen att säga sanningen ock slippa bli ihjälslagna av c.... som ynkryggar, bätre bli ihågkomna som om de hade liite samvete till sist!!!?
Citera
2013-12-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Reagerade också på detta när jag läste FUP igår. Detta kanske redan tagits upp, har inte läst dagens rättegång och jag ber om ursäkt i så fall.

Tidsförlopp:

23:34 - 23:49 - I*a ringer P*r
00:02 - I*a ringer P*r
00:02 - AJ ringer DB
00:03 - Flera samtal/sms mellan FH och DB
00:10 - DB skickar SMS till AJ "Ring" (ny mast Hunneberg)
00:12 - P*r skickar SMS till I*a "Orkar inte köra"
00:15 - 00:30 - Flera vittnen hör dunstar och kvinnoskrik
00:18 - FH ringer AJ (inget svar, Mast Göttorp 120)
00:18 - AJ ringer DB (mast Grästorp)
00:22 - FH (mast Grästorp) ringer AJ
00:24 - FH söker adress
00:30 - 00:32 - AJ ringer DB (mast Hunneberg)
00:35 - 00:40 Vittne ser man i trapphuset som pratar i telefon. AJ pratar med DB aktuell tid.
01:00- eller efter. Vittne ser grön Volvo S40 med 2 personer kör in på Ö Margaretavägen.
01:44 tankar Fredrik på Q-star.

Om detta stämmer så kan ju omöjligt AJ ringt DB 00:02 och sagt "Du jag ska döda I*a, kommer du hit?".
Däremot är det möjligt att AJ ringer DB med typ:
AJ (00:02): "Kräket P*r tänker komma hit, kan du komma hit? Det kan bli slagsmål!"
DB till FH (00:03): "Häng med till Trollhättan det blir fight!"

Mellan 00:03 - 00:15:
I*a säger till AJ: "Jag har haft sex med P*r under tiden jag träffat dig. Jag kan inte släppa honom"
Mellan 00:15 - 00:30:
AJ blir tokig och har ihjäl I*a.

Tror inte jag är långt borta i alla fall..

Tack för tidsschemat. Jag vet inte om du har det exakta svaret men förmodligen är du väldigt nära av allt att döma.
Citera
2013-12-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Tack för tidsschemat. Jag vet inte om du har det exakta svaret men förmodligen är du väldigt nära av allt att döma.
Vad som sades får vi aldrig veta,men något som fick det att
brinna till hos AJ var det.Om rätten tar hänsyn till vittnet
som hör skriken så visar tidschemat att det är orimligt med
en annan gärningsman,Jag blir mer och övertygad om att dom
blir fällda.
Citera
2013-12-13, 22:58
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
blir fällda
.
Det fetade.

Alla tre? Det är vad jag hoppas på. Men vi får se hur de andra vittnena upplevs. Jag tänker speciellt på vittnet som såg en likadan bil som DBs i närheten av Idas lägenhet. Och som själv spårade den till DBs, genom reg. numret.
Citera
2013-12-13, 23:08
Medlem
Citat:
blir fällda.

Absolut. Om AJ är oskyldig så har han haft årmilardrets otur i omständigheter.
Citera
2013-12-13, 23:13
Medlem
En sak som jag tycker är viktig är påslakanet som Ida bars ut i.
Har inte hittat något om det i Fup.Jo har läst om det
men inget om ev resultat, där borde det ju finnas dna
från händerna,och det skulle ju binda bärarna vid platsen.
En mycket viktig pusselbit.
Senast redigerad av ebh 2013-12-13 kl. 23:16.
Citera
2013-12-13, 23:18
Medlem
dricksprits avatar
Citat:
Har inte hittat något om det i Fup. där borde det ju finnas dna

Jo, det nämns och är med på bild. Det ligger i skogen, under 5 veckor i regn och annat. Bevisvärdet i DNA med sk. low count hade varit värdelös då försvarare kunnat hävda att det räckt att gå förbi för att kontaminera. En blodfläck från nån av dom tre glömska männen däremot hade varit en dröm.
Citera
2013-12-13, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade.

Alla tre? Det är vad jag hoppas på. Men vi får se hur de andra vittnena upplevs. Jag tänker speciellt på vittnet som såg en likadan bil som DBs i närheten av Idas lägenhet. Och som själv spårade den till DBs, genom reg. numret.
Det finns ju ingen anledning att bränna bilen om den inte var inblandad.
Det är inte sannolikt att andra gärningsmän skulle sno bilen, smyga in
till DB och sno allas skor,AJ:s kläder osv och sen elda upp dom.
Dessutom har dom misstänkta inte påstått något sådant.
Så dom är med största sannolikhet skyldiga och en alternativ
gärningsman är ytterst osannolik.
Det ända som kan rädda dom är svenskt rättsväsende och tesen
att det är bättre att fria än fälla.Det minimerar risken för att vi skall
ha oskyldiga i fängelse,men samtidigt går det en hel del skyldiga
fria på våra gator.
Citera
2013-12-13, 23:32
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Har inte hittat något om det i Fup.Jo har läst om det
men inget om ev resultat, där borde det ju finnas dna

En knepig fråga är vart det kom ifrån, möjligen db's då man tydligen slaggande en del i bilen vid resor, bl.a. Till Stockholm under sommaren. Var det Idas, var man så smart att ta med ev. Matchande örngott eller kände ingen kompis/pojkvän/familj igen det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in