2013-12-13, 14:42
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novami
Någon som vet vad som hände med 35-åringens hund? Hur långt efter mordet dog den?

Ryktet säger att den blev ihjälslagen..?
Citera
2013-12-13, 14:45
Medlem
Imonlysixteens avatar
Är någon på plats?
Citera
2013-12-13, 14:54
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Ryktet säger att den blev ihjälslagen..?

okej... av 35-åringen då eller? Lämplig tajming att hunden (som enligt vittne skulle kunnat befinna sig på brottsplatsen samt i bilen,) blir "ihjälslagen". Vad är oddsen för de?
kan man vara så vidrig att man tar dö på sin hund för att undanröja eventuella spår, är de möjligt?!?
Citera
2013-12-13, 14:58
Medlem
Citat:
okej... av 35-åringen då eller? Lämplig tajming att hunden (som enligt vittne skulle kunnat befinna sig på brottsplatsen samt i bilen,) blir "ihjälslagen". Vad är oddsen för de?
kan man vara så vidrig att man tar dö på sin hund för att undanröja eventuella spår, är de möjligt?!?

Nej. Detta diskuterades i tråden ganska flitigt då när det sades ha skett. Under den tiden var DB häktad.

Vad jag vill minnas så satt hans arbetsgivare hundvakt och hunden gick till attack mot dottern och bet henne vilket resulterade att någon slog ihjäl hunden i självförsvar. Jag har för mig att en del av koversationen raderas som off-topic men det går nog att söka efter här i tråden.
Citera
2013-12-13, 14:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I tråden blev hunden ihjälslagen av DB:s arbetsgivare.
Citera
2013-12-13, 15:07
Medlem
Citat:
Som DU säkert förstår, så är de betydligt lättare att fråga vad som framkom angående hunden än att själv leta i en tråd med 2932 sidor...

Men TACK för svaret/info, de räcker gott.

Det första inlägget angående incidenten är post nummer #14362 och det lades in 2013-07-24, 22:51 på sidan 1197. Där kan du läsa vidare.
Citera
2013-12-13, 15:16
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Halsen va ju helt borta när hon hittades så där kan det ha varit en rejäl skada.

Det har du rätt i, frågan är hur det går ihop med alla blodstänk? Men ponera att hon först slås till golvet av våld mot huvudet, därefter skär han halsen av henne.
Å andra sidan så tolkar jag inte MGM som en knivsnubbe, mer som en som slår besinningslöst med knytnävar & ev. tillhygge.
Citera
2013-12-13, 15:21
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Det första inlägget angående incidenten är post nummer #14362 och det lades in 2013-07-24, 22:51 på sidan 1197. Där kan du läsa vidare.

Tack för infon, läste lite, men de verkar ju stämma att hunden attakerade... tänkte först att de kunde vara en "officiell" anledning bara för att få ihjäl hunden, men flickan verkade ju fått besöka sjukhus..
Citera
2013-12-13, 15:23
Medlem
Novamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det har du rätt i, frågan är hur det går ihop med alla blodstänk? Men ponera att hon först slås till golvet av våld mot huvudet, därefter skär han halsen av henne.
Å andra sidan så tolkar jag inte MGM som en knivsnubbe, mer som en som slår besinningslöst med knytnävar & ev. tillhygge.
Halsskadorna kan väl ha uppkommit under förruttnelseperioden, djur osv. Om halsen vart "avskuren" borde väl rättsläkaren upptäck detta. Väldigt konstigt att de inte går att fastställa dödsorsak...
Citera
2013-12-13, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSilk
"med sina vänner"? Undrar vilka det kan vara. För jag hörde på omvägar att DB och FH inte längre är vän med AJ. DB har tydligen avsagt sig vänskapen.
Antingen ljuger DB om att de skulle vara ovänner, eller så syftas det på några andra vänner än DB och FH.
Vem som nu frivilligt skulle vilja stå bredvid AJ i en mordrättegång och vilja benämnas som vän är bortom mitt förstånd.
finns ju ett skabb som vill vara hans vän...hon med bloggen,hon som är helt slut,ja just det,TB
hon är med största sannolikhet där
Citera
2013-12-13, 15:46
Medlem
följer i tt elas direktrapport om blodbildsanalytikern som berättar att blodsbilderna visar att hon låg ner när hon blev utsatt för det brutala våldet. Och våldet kom uppifrån eller snett uppifrån. Han stod alltså över henne när hon låg på golvet och fick ta emot alla smällarna...eller om han nu sparkade eller skar henne till döds..... jag är helt skakad. man tycker att ett nackskott på denne gärningsman är för lindrigt....och AJ sitter helt kallt och lyssnar helt oberörd. som om han satt på bio eller n åt annat "lättsamt". är så man vill kräkas på miffot..... fy f-n säger jag bara.
Citera
2013-12-13, 15:48
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
finns ju ett skabb som vill vara hans vän...hon med bloggen,hon som är helt slut,ja just det,TB
hon är med största sannolikhet där

Nej TB är inte på plats. Inte många anhöriga öht.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in