2013-12-10, 20:30
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det verkar att du vet en hel del om FH. Vet du något om hans sambo? I vilken miljö uppfostrades? Har hon haft problem med rättsväsandet (polisen)?

Tillhör FHs flickvän ST resandefolket? ST känner tydligen sambon till en som är misstänkt för ett mord på en släkting (kusin?) och den släkten tillhör resandefolket. Detta är andrahandsuppgifter från en bekant som har en bror där uppe.
Citera
2013-12-10, 20:37
Medlem
Byxan81s avatar
Om någon orkar efter dagens drama. Vad fan är detta om man får fråga?

http://dodadekvinnor.aftonbladet.se/2013/12/han-avviker-fran-de-andra-211-garningsmannen/

-"Ingen svartsjuk man som inte accepterar att bli lämnad.
Inga larm från en kvinna som börjat berätta om sin fruktan för en kontrollerande man."

Otrolig osmakligt!
Citera
2013-12-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Om någon orkar efter dagens drama. Vad fan är detta om man får fråga?

http://dodadekvinnor.aftonbladet.se/2013/12/han-avviker-fran-de-andra-211-garningsmannen/

-"Ingen svartsjuk man som inte accepterar att bli lämnad.
Inga larm från en kvinna som börjat berätta om sin fruktan för en kontrollerande man."

Otrolig osmakligt!
Förstår inte riktigt vad som är osmakligt. Fallet utmärker sig väl antagligen så det är inte konstigt i mina ögon.

Till något annat: Usch vad jobbigt det var att läsa liverapporteringen när Idas mamma blev förhörd

Editerar. Du menar att det visst funnits kvinnor som lämnat och varnat? I så fall är jag med. Däremot hade inte Ida larmat om att Andreas var våldsam emot henne.
Citera
2013-12-10, 20:58
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Förstår inte riktigt vad som är osmakligt. Fallet utmärker sig väl antagligen så det är inte konstigt i mina ögon.

Till något annat: Usch vad jobbigt det var att läsa liverapporteringen när Idas mamma blev förhörd

Editerar. Du menar att det visst funnits kvinnor som lämnat och varnat? I så fall är jag med. Däremot hade inte Ida larmat om att Andreas var våldsam emot henne.

Hur många kvinnor skall behöva larma, hur många domar skall man behöva ha, innan det går upp ett ljus?
Citera
2013-12-10, 20:59
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Tidigare misshandel dom mot Morot http://www.scribd.com/doc/152435125/AvgDok-pdf

Men guuud! Då var han ju en fri man i ca två veckor innan han återupptog sina gamla takter..?
Ibland önskar man att det vore som i USA - tredje gången gillt. Man kan fucka upp en gång eller två, men sen får det räcka. Hade vi haft det så här så hade I*a med största sannolikhet fortfarande levt...
Citera
2013-12-10, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Tillhör FHs flickvän ST resandefolket? ST känner tydligen sambon till en som är misstänkt för ett mord på en släkting (kusin?) och den släkten tillhör resandefolket. Detta är andrahandsuppgifter från en bekant som har en bror där uppe.
ST tillhör inte resande folket, bra föräldrar mm.
Citera
2013-12-10, 21:14
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Men guuud! Då var han ju en fri man i ca två veckor innan han återupptog sina gamla takter..?
Ibland önskar man att det vore som i USA - tredje gången gillt. Man kan fucka upp en gång eller två, men sen får det räcka. Hade vi haft det så här så hade I*a med största sannolikhet fortfarande levt...

Det var samma efter han hoppade på en somalier på torget i Trollhättan, det dröjde inte länge innan han hade ytterligare en grov misshandel på sitt samvete. Tredje gången man begår ett grovt brott, ge längre straff och sätt fotboja på personen i några år så vet man var man har dom...

Det vore intressant att se fler gamla domar...
Citera
2013-12-10, 21:41
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Det var samma efter han hoppade på en somalier på torget i Trollhättan, det dröjde inte länge innan han hade ytterligare en grov misshandel på sitt samvete. Tredje gången man begår ett grovt brott, ge längre straff och sätt fotboja på personen i några år så vet man var man har dom...

Det vore intressant att se fler gamla domar...

Gamla domarna är i form av "å min man slog och slog, men nu när jag tänker efter, så var jag värd det"- friiiii
Citera
2013-12-10, 21:49
Medlem
Byxan81s avatar
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2620563-23-aringens-pappa-forhors-imorgon

Imorgon hörs Cl`f, som i fup säger i*a och morot precis blivit ett par. Det berätta det i telefonsamtalet innan händelsen.
Citera
2013-12-10, 22:19
Medlem
DrSilks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrian1
live från ttela.se

Den mordmisstänkte pratar med sina vänner och tittar åt åhörarplatserna. Ler.

"med sina vänner"? Undrar vilka det kan vara. För jag hörde på omvägar att DB och FH inte längre är vän med AJ. DB har tydligen avsagt sig vänskapen.
Antingen ljuger DB om att de skulle vara ovänner, eller så syftas det på några andra vänner än DB och FH.
Vem som nu frivilligt skulle vilja stå bredvid AJ i en mordrättegång och vilja benämnas som vän är bortom mitt förstånd.
Citera
2013-12-10, 22:22
Medlem
Peaceans avatar
För er som inte redan har sett inslaget i TV4 : http://www.tv4play.se/program/nyheterna-v%C3%A4st?video_id=2505597

"Idag inleds rättegången efter det uppmärksammade mordet på en småbarnsmamma i Trollhättan i Göteborgs säkerhetssal. Och än en gång kan ett fynd från en Flashbackanvändande få stor betydelse."
Citera
2013-12-10, 22:27
Medlem
Funderade på en sak på aftonbladet. Den misstänkte köpte kakor åt sin mor.. Iofs sträckläste jag FUPen i natt och kanske helt kurant i bollen efter det, men stod det inte där att det var till hans fd styvfar ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in