2013-12-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Skulle en man som utger sig för att ha varit en av Marinas bästa vänner från 2002 bedömas som värdelös? Titta i FUP! Hur många av Marinas kontakter kommer ens i närheten av det?

Ja du,det finns en man i tråden som i augusti 2010 skrev att han känt Marina i ca 10 år.
Och enligt honom så hade Marina sagt att hon ville bli av med FS.
Detta ca 2 månader innan Marina försvann.

Det här med ringande av tips av ev fyndplatser har jag för mej att jag läst förrut.
Då från annan i tråden än ovan nämnda man.
Så vad är det som är så unikt med ditt vittne eller tipsare som du ser som unikt ?
Citera
2013-12-13, 04:20
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Polisen kan inte ta till sig alla tokiga tips det finns inget som säger att dom ska göra det ens.
En som påstår en massa tokerier har väl fasen ingen förankring i något som ska diarieföras eller in i någon slask.

Sen vet man inte vad som finns i sidomaterialet det kan man konstatera eftersom advokaten fick titta på materialet under bevakning. Så hur i helvete ska man veta detta i tråden här? Finns inget som säger att man ska förhöra personer så fort dom ringer till polisen.

Kontakterna eller ej utredda tog man ingen hänsyn till i sitt beslut från HD. Det är trams utan verklighetsperspektiv.

Jag håller fullkomligt med om den första meningen i ditt inlägg.
Läste du FUP och FB´s tokerier? Han stalkade polisen vilt med helt vansinniga historier om inköpta båtar och badkar på märkliga ställen....Att det ens finns med i FUP är ju pinsamt. inte minst för FB him self.
Citera
2013-12-13, 06:42
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Det finns inga bevis, varken tekniska eller annat, mot FS. Han ska gå fri i morgon för att mina skattepengar inte ska slösas bort mer.
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Eftersom inga tekniska bevis eller vittnen finns mot FS - så skall han vara på fri fot - han kan max vara "Kan misstänkas"
Det är inte tråden som behövas övertygas om att så ska ske som herrarna önskar så hett.
Det är rättsväsendet ni bör vända er till med er lidelsefulla klagan.

Förresten har herr Svensson det nog riktigt bra där han sitter.
Gratis kost och logi. Kan man ha det bättre?
Inga bekymmer om att dra in kosing så man klarar den månatliga hyresinbetalningen.
Det står staten så generöst för nu. Och käket har visst rykte om sig att vara högklassigt.

Fira jul utan den värmländska tjejen?
Ja, en av många, många. Det är bara till att vänja sig vid nu direkt. För så blir det.
Citera
2013-12-13, 08:31
Bannlyst
Citat:
Polisen kan inte ta till sig alla tokiga tips det finns inget som säger att dom ska göra det ens.
En som påstår en massa tokerier har väl fasen ingen förankring i något som ska diarieföras eller in i någon slask.
Sen vet man inte vad som finns i sidomaterialet det kan man konstatera eftersom advokaten fick titta på materialet under bevakning. Så hur i helvete ska man veta detta i tråden här? Finns inget som säger att man ska förhöra personer så fort dom ringer till polisen.

Kontakterna eller ej utredda tog man ingen hänsyn till i sitt beslut från HD. Det är trams utan verklighetsperspektiv.

Källa på att tips inte skall diarieföras.

I slasken finns det ett 10-tal tips/spaningsuppslag från innan TR.
Samtliga dessa är också förhörda.

Den numera identifierade mannen är inte en av dessa.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-13 kl. 08:57.
Citera
2013-12-13, 10:10
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det är inte tråden som behövas övertygas om att så ska ske som herrarna önskar så hett.
Det är rättsväsendet ni bör vända er till med er lidelsefulla klagan.

Förresten har herr Svensson det nog riktigt bra där han sitter.
Gratis kost och logi. Kan man ha det bättre?
Inga bekymmer om att dra in kosing så man klarar den månatliga hyresinbetalningen.
Det står staten så generöst för nu. Och käket har visst rykte om sig att vara högklassigt.

Fira jul utan den värmländska tjejen?
Ja, en av många, många. Det är bara till att vänja sig vid nu direkt. För så blir det.

Det troligaste är ju ändå att HR kommer fram till att den nya bevisningen inte förändrar något. Och att de tidigare resonemangen och slutsatserna därför alltjämt gäller. Vilket då innebär att åtalet ogillas ytterligare en gång.

Du använder väldigt stora ord, Grandioso.
Citera
2013-12-13, 11:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Så bra då.Se nu till att få fram vem kranhelvetet var också.
Så att vi alla får se eller höra vad han duger till.
Oavsett inblandning eller ej.
Ngt borde han ju ändå ha att säga ?

Kranen vem är det? Mig veterligt så finns det ingen kran och bara för att Fredrik har sagt det i samband med att Marinas telefon va under bostadsmasten, så betyder det inte att det är sant.
Han ljuger som en häst travar helt enkelt, och hade det funnits en kran hade den varit med i Hanssons sk bevisning. Den bevisningen som inte säger ett dugg.

Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag kan inte hjälpa dig att förstå...den hjälpen får du söka någon annanstans.
Ni ( du och Q) påstod att det är ett viktigt borttappat vittne.
Jag tror att det är/var ett troll som kanske tom hette Fredrik.

Det är nog mycket möjligt att det är på det viset. Det är det mest troliga, och vad det har med Marinas mord att göra är höljt i dunkel.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-13 kl. 11:47.
Citera
2013-12-13, 11:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kranen vem är det? Mig veterligt så finns det ingen kran och bara för att Fredrik har sagt det i samband med att Marinas telefon va under bostadsmasten, så betyder det inte att det är sant.
Han ljuger som en häst travar helt enkelt, och hade det funnits en kran hade den varit med i Hanssons sk bevisning. Den bevisningen som inte säger ett dugg.
Håll dig till sanningen. Det finns inget som bevisar att Marinas telefon var under bostadsmasten när FS uppger att han besökte langaren.

Precis, den bevisningen säger inte ett dugg, om den hade varit med. Det hjälper inte ett dugg att ge FS alibi för kvällen 28. Och du kan bara drömma om att en langare skulle medge något, och frivilligt skaka galler.
Citera
2013-12-13, 11:55
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Eftersom man fann cb hos honom när han greps, måste det finnas en kran.
Det blev han till och med dömd för, så det är svårt att bortförklara.
Citera
2013-12-13, 11:56
Bannlyst
Citat:
Håll dig till sanningen. Det finns inget som bevisar att Marinas telefon var under bostadsmasten när FS uppger att han besökte langaren.

Precis, den bevisningen säger inte ett dugg, om den hade varit med. Det hjälper inte ett dugg att ge FS alibi för kvällen 28. Och du kan bara drömma om att en langare skulle medge något, och frivilligt skaka galler.

Eller riskera sin och sina kunders verksamhet.
Eller leverantörer.

Vissa leverantörer/kunder kan nog vara gravt kriminella och direkt livsfarliga.
Tjyvaheder har sin dåliga sidor.
Citera
2013-12-13, 12:03
Medlem
Citat:

Det är nog mycket möjligt att det är på det viset. Det är det mest troliga, och vad det har med Marinas mord att göra är höljt i dunkel.

Någonstans köpte FegSkiten sitt röka.
Och om det kranhelvetet som FS yrar om existerar, ja då ska han fram ur sin håla.
Ingen vet ju idag om han varit behjälplig på något vis.
I vissas jakt på alternativ som inte tycks existera .. Så varför inte låta dessa lägga kraft på vem som sålde röka till FegSkiten
Citera
2013-12-13, 12:05
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag kostar på mig ett sista svar. Polisen måste ha bedömt det som ett värdelöst tips och och jag håller med i och med att jag sett meddelandet.
Jag tror att en mördare kan vara kapabel till väldig mycket tex ringa till polisen och försöka vilseleda.

Exakt och tipset är nog ett försök att få det att se ut som att just tipsaren kan vara inblandad.
Det är så turerna dras nämligen att insinuera om sånt som inte existerar i verkligheten,.

Värre blir det då Fredrik ska förklara kyrkogårdstrippen, och sovandet på flera ställen.
Hade han haft en enda vän kunde han slaggat där, men det finns inga vänner.
Hans mamma säger att han knappast satt sin fot på mormoderns grav för det fanns aldrig en blomma eller så från honom. Det hade dom noterat. Själv säger han att det händer att han satt en blomma.

Att han ljuger det har HD även upptäckt, så han är häktad för mordet på Marina och kommer att dömas för det. Inget annat är troligt eller ens i närheten av att rubba det, och definitivt inte Hansson.
Han kommer få stå röd i ansiktet då hans klient sitter i inför hovrättsråden och säger.

-" Vet jag inte"
- "Kommer inte håg"
-"Har ingen aning"
-Har du inte med att göra vore Bingo.

Så med en förklaringsbörda över sig ser det mörkt ut., Nattsvart mer eller mindre.
Julen får denna mördartypen tillbringa i häktet och man kan känna julfriden sänka sig över landet med insikten att hut går hem, och rättsväsendet ger inget för att mördare ska komma undan för att man gömt en kropp. Familjen kan njuta av tillvaron med vetskapen om att kräket sitter inlåst.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-13 kl. 12:08.
Citera
2013-12-13, 12:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Någonstans köpte FegSkiten sitt röka.
Och om det kranhelvetet som FS yrar om existerar, ja då ska han fram ur sin håla.
Ingen vet ju idag om han varit behjälplig på något vis.
I vissas jakt på alternativ som inte tycks existera .. Så varför inte låta dessa lägga kraft på vem som sålde röka till FegSkiten

Han behövde inte åka långt för Stenungsund har per invånare mest knarkare och langare i landet.
Sen dumpningsplatsen där har varit ett tillhåll för narkomaner.
Någon kran den dagen tror inte jag på. Det sa han då han förstod att dom pejlat Marinas mobil.

VA? Hemma?
Sen kom det jag va och köpte cannabis. Han är så lätt som en öppen bok.
Lättast mördartypen hittills och sjukast. Man talar om styrka hos Fidde? Tillåt mig småle.
Ja den styrkan är inte annat än att han fick ta lite mediciner då sist han satt häktad, och intalar sig en psykopat tillräckligt om sin oskuld, så tror han väl på det.
I dag lär han inte få loss en alvedon ens, så denna gången lär han inte ha så stor styrka.
Och på Skogome får han nog smaka på resten idioterna som sitter där för våldtäkter och mord på sina tjejer, grova misshandelsfall med inslag av våldtäkter, pedofiler, sadister.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-13 kl. 12:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in