Citat:
Ursprungligen postat av
Titiana
Jag kostar på mig ett sista svar. Polisen måste ha bedömt det som ett värdelöst tips och och jag håller med i och med att jag sett meddelandet.
Jag tror att en mördare kan vara kapabel till väldig mycket tex ringa till polisen och försöka vilseleda.
Exakt och tipset är nog ett försök att få det att se ut som att just tipsaren kan vara inblandad.
Det är så turerna dras nämligen att insinuera om sånt som inte existerar i verkligheten,.
Värre blir det då Fredrik ska förklara kyrkogårdstrippen, och sovandet på flera ställen.
Hade han haft en enda vän kunde han slaggat där, men det finns inga vänner.
Hans mamma säger att han knappast satt sin fot på mormoderns grav för det fanns aldrig en blomma eller så från honom. Det hade dom noterat. Själv säger han att det händer att han satt en blomma.
Att han ljuger det har HD även upptäckt, så han är häktad för mordet på Marina och kommer att dömas för det. Inget annat är troligt eller ens i närheten av att rubba det, och definitivt inte Hansson.
Han kommer få stå röd i ansiktet då hans klient sitter i inför hovrättsråden och säger.
-" Vet jag inte"
- "Kommer inte håg"
-"Har ingen aning"
-Har du inte med att göra vore Bingo.
Så med en förklaringsbörda över sig ser det mörkt ut., Nattsvart mer eller mindre.
Julen får denna mördartypen tillbringa i häktet och man kan känna julfriden sänka sig över landet med insikten att hut går hem, och rättsväsendet ger inget för att mördare ska komma undan för att man gömt en kropp. Familjen kan njuta av tillvaron med vetskapen om att kräket sitter inlåst.