2013-12-12, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Jag hoppas att ditt förslag även innefattar en komplett analys av FS kvinnliga kontakter? För du har ännu inte gett ett godtagbart skäl till varför inte. Om han är oskyldig så borde han ju inte har något som helst att oroa sig för...eller hur?

FS kvinnliga kontakter är förhörda. Både ex och nuvarande.

FS har aldrig hållit sig undan, trots att han varit på fri fot både i HR och resning.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-12 kl. 22:12.
Citera
2013-12-12, 22:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag hoppas att ditt förslag även innefattar en komplett analys av FS kvinnliga kontakter? För du har ännu inte gett ett godtagbart skäl till varför inte. Om han är oskyldig så borde han ju inte har något som helst att oroa sig för...eller hur?
Vad menar du nu? Varför skulle FS kvinnliga kontakter analyseras? Tror du att han har mördat fler? Eller har du missförstått och tror att FS har mördats av någon kvinnlig kontakt?
Citera
2013-12-12, 22:21
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Och om jag ska vara lite eftertänksam så är faktiskt FS en av de mest psykiskt starka personer jag någonsin haft kontakt med. Han klarade en lång häktning och han inställde sig frivilligt i hovrätten. Och nu vid resningen tog han det med fattning och skulle själv inställa sig hos polisen med väska. Långt ifrån den känslosamma typen som dödar sitt ex.
Hur nära kontakt har du med Fredrik? När lärde du känna honom?

Vadå klarade en lång häktning? Som jag minns det, så klagade han och ojade sig enormt mycket under tiden han satt häktad, och vägrade svara på frågor. Det var för kallt (?), eller något annat (?), jag kommer inte ihåg, han krävde att bli förflyttad. Vilket inte skedde, om jag minns rätt.
Citera
2013-12-12, 22:22
Medlem
KluvenTungas avatar
Det kommer bli intressant under morgondagens häktningsförhandling. Om man ska tro klagokören i tråden kommer FS att promenera ut som en Friman imorgon. Får se om smusseltelefonen är nyckeln till frihet.
Citera
2013-12-12, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Det kommer bli intressant under morgondagens häktningsförhandling. Om man ska tro klagokören i tråden kommer FS att promenera ut som en Friman imorgon. Får se om smusseltelefonen är nyckeln till frihet.
Varför påstår du att det är en häktningsförhandling i morgon? Detta lades ut av hovrätten 6 december:
http://www.vastrahovratten.domstol.se/Om-hovratten-/Uppmarksammat-mal/
Citat:
Hovrätten har i dag hållit häktningsförhandling i ett mål angående mord där Högsta domstolen har beviljat resning till men för den tilltalade. Hovrätten beslutade efter förhandlingen att den tilltalade fortfarande ska vara häktad, på sannolika skäl misstänkt för mord.
Häktningar på sannolika skäl är oftast på två veckor. Har du info om annat?
Citera
2013-12-12, 22:31
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför påstår du att det är en häktningsförhandling i morgon? Detta lades ut av hovrätten 6 december:
http://www.vastrahovratten.domstol.se/Om-hovratten-/Uppmarksammat-mal/

Häktningar på sannolika skäl är oftast på två veckor. Har du info om annat?
Tog fel. Vi får väl se hur det ser ut nästa fredag då. Tror du som Fnurran att FS kan vara en Friman om 8 dygn?
Citera
2013-12-12, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kontakterna eller ej utredda tog man ingen hänsyn till i sitt beslut från HD. Det är trams utan verklighetsperspektiv.

Nej, men man tog hänsyn till telefon - och dataanalysen.

Den är i strålkastarskenet av smygtelefonen värt baksidan av använt skethuspapper.
På sin höjd.
Citera
2013-12-12, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror inte att det är obekant att jag har slaskens innehållsförteckning, och den innehåller namnen på förhörda personer.

Om inte Polisen varit intresserade så kanske advokat Hansson och HR är ?
Av faktumet att Polisen slarvar bort viktiga vittnen som står nära BO ?

Förutom borttappade smygtelefon, finns det borttappade vittnen.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-12 kl. 22:50.
Citera
2013-12-12, 22:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag vet det men det argumenteras så hårt här för detta med smygmobil och få ville jag lyfta frågan om MGM kontakter också. Den argumentationen har inget med brottsutredning att göra för det är väl inte det som vi enbart måste hålla oss till här på tråden?

Absolut inte man får prata om vad man vill inom topic. Men det är ointressant och totalt ovidkommande för rättsläget säger något annat. Det är ju inte så att man behöver tänka särskilt långt för att inse verkligheten och vad som gäller i verklighetens perspektiv. Gällande smygmobilen då.

Misstänktes kontakter är nog väldigt få skulle jag tippa på. Dom kan man nog räkna på en hand.
I alla fall då det gäller vänner för det har inte en sån här typ i slag med 195 stycken.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-12 kl. 22:50.
Citera
2013-12-12, 22:57
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Absolut inte man får prata om vad man vill inom topic. Men det är ointressant och totalt ovidkommande för rättsläget säger något annat. Det är ju inte så att man behöver tänka särskilt långt för att inse verkligheten och vad som gäller i verklighetens perspektiv. Gällande smygmobilen då.

Misstänktes kontakter är nog väldigt få skulle jag tippa på. Dom kan man nog räkna på en hand.
I alla fall då det gäller vänner för det har inte en sån här typ i slag med 195 stycken.

Jag vet att rättsläget säger något annat och det är jag glad för och att tråden blir bara mer omfattande men vissa diskussioner kan ändock leda till lite insikter, även om det inte hjälper brottsutredningen ett piss framåt. Den överlåter jag till polis och åklagare.
Citera
2013-12-12, 22:58
Bannlyst
Citat:
ÄR det?

Citat:
Även jag har försökt komma fram till Polisens tipstelefon, nr 031-739 25 02, och blev istället hänvisad till 11414. Där fick jag efter köande i alla fall lämna min upplysning om eventuellt möjliga fyndplatser för hennes kropp (ja det ser så mörkt ut att vi nog inte längre kan hoppas på att MJ kommer hem igen med livet i behåll). Huruvida uppgifterna sedan kommer att användas eller ens kommer till rätt personer är en helt annan sak./slut citat

Ja det är vardagsmat enligt MrsMagoo
Citat:
En enskild polis i växeln eller så skiter väl i tips som inte har något av värde. //
Äsch det är inga ursäkter eller relevans för att HD rest fallet av orsak. Det är klart redan så dimridåerna är liksom totalt utan relevans.'

Jag tror det är skitsnack. Klart att Polisen inte skall bete sig så. Hur skall de veta att det blir resning innan fallet är prövat ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-12 kl. 23:00.
Citera
2013-12-12, 23:02
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ja det är vardagsmat enligt MrsMagoo

men var inte detta en väldigt viktigt borttappat vittne eller? eller var det FS som trollade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in