Citat:
Ursprungligen postat av
spruttis
Berbatov lär ju vara sugen på att röra sig med tanke på Fulhams prestationer så här långt. Ett kontrakt som sträcker sig till sommaren för Arsenal?
Jag tror att det är något sådant säkert kunde vara aktuellt, ett lån eller korttidskontrakt på en spelare som kan leverera direkt. Det har pratats lite om ett korttidslån av Alvaro Morata också från Real - killen behöver speltid, och det kanske vore bra för honom att få lite erfarenheter i en ny klubb. En annan kandidat är ett lån av Llorente om han fortfarande nöter bänk borta i Italien. Bendtner tror jag nämligen man vill sälja medan det fortfarande är möjligt att få någon slant där.
Det enda andra alternativet jag kan se är om man kan göra en riktigt värvning från Spanien, Italien eller Östeuropa om vissa klubbar vill städa ekonomin något inför att konsekvenserna av FFP ska börja bedömas och delas ut i vår. Har t.ex. Athletico stökig ekonomi så finns det såklart en viss anfallare som vore högintressant. PSG kanske har ett visst intresse att sälja lite spelare också för att se ut att "vara på rätt väg" Lavezzi kanske?
Men jag skulle gissa att man tänker köpa en ordentlig anfallare i sommar, Wenger brukar ju inte gilla att göra för stora förändringar under vinterfönstret, och det är dessutom notoriskt svårt att köpa kvalitet när ingen vill sälja.