2013-11-30, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Mou har själv gått ut och sagt att han gillar Mata och han kommer få spela ifrån start några matcher nu.
Visst men några matcher från start är ju inte tillräckligt bra för en spelare av hans kaliber, han ska starta varje match.
2013-12-04, 06:59
Medlem
Berbatov lär ju vara sugen på att röra sig med tanke på Fulhams prestationer så här långt. Ett kontrakt som sträcker sig till sommaren för Arsenal?
2013-12-04, 09:01
Medlem
boba fetts avatar
Arsenal behöver ju en backup striker till Giroud. Vad tror ni om Abel Hernández i Palermo?
2013-12-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Arsenal behöver ju en backup striker till Giroud. Vad tror ni om Abel Hernández i Palermo?
Han är inte så omtyckt bland Rosanero supportar då han flera gånger sagt att han har planer att stanna länge i Palermo, men senare sagt att han vill bli såld, och sedan att han vill stanna, osv. Skedde senast nu i augusti. Han har nu sagt att han kommer stanna i Palermo i januari då han ska hjälpa laget upp till Serie A, men med tanke på hans tidigare uttalanden behöver inte det betyda särskilt mycket.

Zamparini sade tidigare i somras att han tror att Hernandez kommer kunna bli såld för €30M, för att få ett sådant bud måste Hernandez först upp i Serie A och på riktigt leverera där. Tror Zamparini nog håller kvar Hernandez åtminstone till sommaren, och om Palermo tar sig till Serie A, som det nu verkar, vill Zamparini nog försöka hålla kvar Hernandez åtminstone ett år till. Fansen är antagligen likgiltiga till försäljning, oavsett när den sker.
2013-12-04, 10:27
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellebelle
Han är inte så omtyckt bland Rosanero supportar då han flera gånger sagt att han har planer att stanna länge i Palermo, men senare sagt att han vill bli såld, och sedan att han vill stanna, osv. Skedde senast nu i augusti. Han har nu sagt att han kommer stanna i Palermo i januari då han ska hjälpa laget upp till Serie A, men med tanke på hans tidigare uttalanden behöver inte det betyda särskilt mycket.

Zamparini sade tidigare i somras att han tror att Hernandez kommer kunna bli såld för €30M, för att få ett sådant bud måste Hernandez först upp i Serie A och på riktigt leverera där. Tror Zamparini nog håller kvar Hernandez åtminstone till sommaren, och om Palermo tar sig till Serie A, som det nu verkar, vill Zamparini nog försöka hålla kvar Hernandez åtminstone ett år till. Fansen är antagligen likgiltiga till försäljning, oavsett när den sker.

Intressant. Upptäckte nu att Gunners har varit intresserade av honom förut, vilket ju är positivt: http://talksport.com/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/120327/agent-claims-%C2%A315m-arsenal-bid-palermo-star-167990

Hoppas att Arsenal kniper honom.
2013-12-05, 16:47
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Berbatov lär ju vara sugen på att röra sig med tanke på Fulhams prestationer så här långt. Ett kontrakt som sträcker sig till sommaren för Arsenal?

Jag tror att det är något sådant säkert kunde vara aktuellt, ett lån eller korttidskontrakt på en spelare som kan leverera direkt. Det har pratats lite om ett korttidslån av Alvaro Morata också från Real - killen behöver speltid, och det kanske vore bra för honom att få lite erfarenheter i en ny klubb. En annan kandidat är ett lån av Llorente om han fortfarande nöter bänk borta i Italien. Bendtner tror jag nämligen man vill sälja medan det fortfarande är möjligt att få någon slant där.

Det enda andra alternativet jag kan se är om man kan göra en riktigt värvning från Spanien, Italien eller Östeuropa om vissa klubbar vill städa ekonomin något inför att konsekvenserna av FFP ska börja bedömas och delas ut i vår. Har t.ex. Athletico stökig ekonomi så finns det såklart en viss anfallare som vore högintressant. PSG kanske har ett visst intresse att sälja lite spelare också för att se ut att "vara på rätt väg" Lavezzi kanske?

Men jag skulle gissa att man tänker köpa en ordentlig anfallare i sommar, Wenger brukar ju inte gilla att göra för stora förändringar under vinterfönstret, och det är dessutom notoriskt svårt att köpa kvalitet när ingen vill sälja.
Senast redigerad av zizacon 2013-12-05 kl. 16:50.
2013-12-05, 16:56
Medlem
Puckotts avatar
Får inte Llorente rikligt med speltid borta i Turin? Tycker jag se han göra mål stup i kvarten i Fotbollskanalen europa.
2013-12-06, 13:04
Medlem
qhz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Får inte Llorente rikligt med speltid borta i Turin? Tycker jag se han göra mål stup i kvarten i Fotbollskanalen europa.

Jo då. Men det är först nu på senare tid som Conte slussat in honom i startelvan och han verkligen tagit chansen att behålla platsen på riktigt. Nu skulle jag säga att han är en given startspelare i Juventus. Han och Tevez kompletterar varandra på ett mycket bra sätt.
2013-12-11, 18:42
Medlem
4522s avatar
Den överskattade Leandro Damião uppges vara klar för Santos för en summa på R$41 (€13) miljoner. Jag har länge snackat ned honom härinne och försökt dämpa förväntningarna, det var här det landade och varken i Spurs eller Napoli. Inte särskilt oväntat.
2013-12-12, 12:56
Medlem
Viking-s avatar
Guardian rapporterar att Chelsea ska buda på Kurt Zouma (som alla som spelat FM känner till) i Januari. Transfern ska ligga på £13m och jag är väldigt positiv, Skurt är väldigt fysisk och det lilla jag sett har jag gillat. Många av mina vänner är supportrar till Saint-Etienne och var vrålarga när han fick sin långa avstängning, de påstår att han kan bli en av världens bästa backar om han bara får utvecklas i rätt miljö och bättrar på några aspekter (inte i Vitesse hoppas vi då).

Samtidigt rapporterar Daily Mail att Chelsea är nära Nemanja Matic, en central mittfältare/defensiv mittfältare som tillhörde Chelsea innan han ingick i transfern för Luiz. Jag följer själv inte den portugisiska ligan men många andra supportrar verkar väldigt positiva. Någon som kan beskriva Matic mer innegående (4522 verkar ha väldigt bra koll på spelare i den ligan)?

En lovande mittback och en defensivt duktig mittfältare som kan passa vore en dröm att få i januari, skulle definitivt göra mig väldigt optimistiskt även om jag antar att Matic inte kan spela i CL.
2013-12-12, 13:02
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Guardian rapporterar att Chelsea ska buda på Kurt Zouma (som alla som spelat FM känner till) i Januari. Transfern ska ligga på £13m och jag är väldigt positiv, Skurt är väldigt fysisk och det lilla jag sett har jag gillat. Många av mina vänner är supportrar till Saint-Etienne och var vrålarga när han fick sin långa avstängning, de påstår att han kan bli en av världens bästa backar om han bara får utvecklas i rätt miljö och bättrar på några aspekter (inte i Vitesse hoppas vi då).

Samtidigt rapporterar Daily Mail att Chelsea är nära Nemanja Matic, en central mittfältare/defensiv mittfältare som tillhörde Chelsea innan han ingick i transfern för Luiz. Jag följer själv inte den portugisiska ligan men många andra supportrar verkar väldigt positiva. Någon som kan beskriva Matic mer innegående (4522 verkar ha väldigt bra koll på spelare i den ligan)?

En lovande mittback och en defensivt duktig mittfältare som kan passa vore en dröm att få i januari, skulle definitivt göra mig väldigt optimistiskt även om jag antar att Matic inte kan spela i CL.

Fan då. Kurt Zouma är lite av en favorit hos mig med.
2013-12-12, 22:25
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Matic var usel sin första säsong i Benfica, slarvade, slog bort passningar och förlorade mycket boll. När han till nästa säsong kunde kliva ur Witsels skugga gjorde han dock en massiv insats. Utan tvekan topp tre i det årets lag, vilket åtminstone överraskade mig. Bra blick, passningsfot, tungt skott och lugn i pressade situationer. Dock kan han upplevas som väldigt långsam, vet inte om Premier League skulle passa honom så väl. Det krävs nog att han har rätt omgivning, med en rätt snabb innermittfältare bredvid sig, Ramires?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in