2013-12-11, 15:08
Medlem
mrphonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Varför inte bara slopa stödprenumeration för Radio Framåt och istället bara ha Realisten prenumeration + donationer? Ni har ju redan lagt upp det så att Radio Framåt = Realisten i den mening att man måste vara prenumerant på Realisten.se för att kunna lyssna live. Att dela upp det så att man behöver både och känns kanske inte som det smartaste, jag tror att man skulle få flera Realisten prenumeranter om man gjorde annorlunda. I slutändan är väl det väl ändå det vi alla vill?

Nu hänger jag inte riktigt med.

Om man är prenumerant på Realisten så kan man lyssna live på Radio Framåt.
Om man är månadsgivare till Radio Framåt får man som ett tack ladda ned allt i den digitala butiken "gratis".

Det är ju precis vad vi har. Det som förvirrar dig är kanske beteckningen "stödprenumerant", den är lite olycklig och valdes innan det ens gick att prenumerera på Realisten.se.

När Realisten lanserade sin prenumerationsmodell gjorde vi en deal med dem om att vi gör våra livesändningar exklusiva för deras prenumeranter mot att vi får använda deras servrar för livesändningen. På så sätt lyckades vi skära i våra kostnader så att vi kunde köpa in bättre utrustning och betala marknadsföring — tack vare detta har vi dubblerat vårt lyssnarantal under året.

Att det behövs en mer strömlinjeformad media kan jag hålla med om, och det är även något vi arbetar med. I dagsläget ser det dock ut som det gör. Radio Framåt och Realisten har dessutom separata ekonomier (Realisten ägs av ett aktiebolag som i sin tur ägs av Svenskarnas parti, Radio Framåt är ett helt fristående projekt som ägs av mig, Magnus och JDG).
Citera
2013-12-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Att det behövs en mer strömlinjeformad media kan jag hålla med om, och det är även något vi arbetar med. I dagsläget ser det dock ut som det gör. Radio Framåt och Realisten har dessutom separata ekonomier (Realisten ägs av ett aktiebolag som i sin tur ägs av Svenskarnas parti, Radio Framåt är ett helt fristående projekt som ägs av mig, Magnus och JDG).
Men det ska väl aldrig, inte ens i framtiden, vara Radio Framåts strävan? Har hört från era tidigare avsnitt att ni ska vara så fristående som möjligt från Realisten och Svenskarnas Parti, även om ni sympatiserar med dem. Så det finns faktiskt en poäng att fortsätta ha denna uppdelning även i framtiden.
Citera
2013-12-11, 16:37
Medlem
Bjornserkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barakor
Men det ska väl aldrig, inte ens i framtiden, vara Radio Framåts strävan? Har hört från era tidigare avsnitt att ni ska vara så fristående som möjligt från Realisten och Svenskarnas Parti, även om ni sympatiserar med dem. Så det finns faktiskt en poäng att fortsätta ha denna uppdelning även i framtiden.
Hur lyckas du utläsa strömlinjeformad som = icke-fristående från Realisten och Svenskarnas parti?
Citera
2013-12-11, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjornserkr
Hur lyckas du utläsa strömlinjeformad som = icke-fristående från Realisten och Svenskarnas parti?
Det är inte explicit, men han håller med det föregående inlägget innan att det ska vara mer strömlinjeformat. Jag ser inte hur uppdelningen annars kunde vara men det kanske finns något annat alternativ.
Citera
2013-12-12, 12:49
Medlem
Nix-registrets avatar
Skulle vara spännande om ni kunde få till en intervju med den uteslutna SD:aren Oleg Datsishin. Han är ukrainare och blev utkastad för att han uttryckte stöd för Svoboda, så han har nog en del intressant att säga om utvecklingen i Ukraina.
Citera
2013-12-12, 15:39
Medlem
Ludermassignegers avatar
Han sydafrikanen som snackar, är han indier eller låter sydafrikansk engelska sådär generellt sett?
Citera
2013-12-12, 16:41
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Han sydafrikanen som snackar, är han indier eller låter sydafrikansk engelska sådär generellt sett?
Ser han indisk ut? Tänk före du skriver nästa gång...

http://whoswho.co.za/andré-visagie
Citera
2013-12-12, 16:51
Medlem
Ludermassignegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Ser han indisk ut? Tänk före du skriver nästa gång...

http://whoswho.co.za/andré-visagie

Han låter indisk och verkade vara en jävla kuf, pallade inte att lyssna på hela intervjun med honom.

Avsnittets höjdpunkt var radiomuppens beskrivning av Söderman som en riktig dödsknarkarrasist.
Citera
2013-12-12, 18:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Han låter indisk och verkade vara en jävla kuf, pallade inte att lyssna på hela intervjun med honom.

Avsnittets höjdpunkt var radiomuppens beskrivning av Söderman som en riktig dödsknarkarrasist.
Har du aldrig hört Holländare snacka engelska förut? Afrikaan och Holländska är väldigt lika varandra.
Citera
2013-12-12, 18:56
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har du aldrig hört Holländare snacka engelska förut? Afrikaan och Holländska är väldigt lika varandra.

Holländare låter inte riktigt så, det är bara sydafrikaner som har en sån speciell engelsk accent.
Citera
2013-12-12, 19:30
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Holländare låter inte riktigt så, det är bara sydafrikaner som har en sån speciell engelsk accent.
Flera holländare som jag känner IRL snackar väldigt likt honom iaf.
Citera
2013-12-12, 20:43
Medlem
Tercios avatar
Intressant att lyssna på sydafrikanen. Det som slog en mest var ju att han på 50 minuter inte lyckades presentera något förslag på lösningar alls. Inte minsta embryot till någon slags realistisk plan. Han var väldigt fast i olika de jura resonemang om att man hade köpt nått landområde av nån zulu kung för flera hundra år sedan och därför hade man rätt till det idag. Funkar liksom inte så, de facto. Är han det bästa boerna kan uppbringa ser det ju jävligt mörkt ut där nere. Sympatiserar med dem men vi har nog med problem i Sverige för att det ska gå från tanke till handling att stödja dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in