Citat:
Varför inte bara slopa stödprenumeration för Radio Framåt och istället bara ha Realisten prenumeration + donationer? Ni har ju redan lagt upp det så att Radio Framåt = Realisten i den mening att man måste vara prenumerant på Realisten.se för att kunna lyssna live. Att dela upp det så att man behöver både och känns kanske inte som det smartaste, jag tror att man skulle få flera Realisten prenumeranter om man gjorde annorlunda. I slutändan är väl det väl ändå det vi alla vill?
Nu hänger jag inte riktigt med.
Om man är prenumerant på Realisten så kan man lyssna live på Radio Framåt.
Om man är månadsgivare till Radio Framåt får man som ett tack ladda ned allt i den digitala butiken "gratis".
Det är ju precis vad vi har. Det som förvirrar dig är kanske beteckningen "stödprenumerant", den är lite olycklig och valdes innan det ens gick att prenumerera på Realisten.se.
När Realisten lanserade sin prenumerationsmodell gjorde vi en deal med dem om att vi gör våra livesändningar exklusiva för deras prenumeranter mot att vi får använda deras servrar för livesändningen. På så sätt lyckades vi skära i våra kostnader så att vi kunde köpa in bättre utrustning och betala marknadsföring — tack vare detta har vi dubblerat vårt lyssnarantal under året.
Att det behövs en mer strömlinjeformad media kan jag hålla med om, och det är även något vi arbetar med. I dagsläget ser det dock ut som det gör. Radio Framåt och Realisten har dessutom separata ekonomier (Realisten ägs av ett aktiebolag som i sin tur ägs av Svenskarnas parti, Radio Framåt är ett helt fristående projekt som ägs av mig, Magnus och JDG).