2016-10-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Johnson är för att Krim och de östra delarna blir självständiga eller del av Ryssland:
Samtidigt verkar han vilja krympa Ryssland genom att låta muslimdominerade områden bryta sig ur federationen. Och han verkade ogilla Ryssland på grund av att han uppfattade det som att Putin var judevänlig. Tror artiklarna du länkade finns översatta till svenska i Gamla högern kontra Nya högern som jag läser nu, helt klart en läsvärd bok även om man ogillar termen höger och inte delar alla författarens åsikter.
Citera
2016-10-19, 17:01
Medlem
NirvanAs avatar
Eftersom han var gäst i radion nyligen:
Andreas Carlsson helt frikänd i hovrätten , den andra fick fängelse .
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-19 kl. 17:04.
Citera
2016-10-19, 19:50
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag vill passa på och hylla Motgift och denna gången har det ingenting med Jonas De Geer att göra, utan Magnus Söderman och de facto att Motgift var den första svenska aktören som skrev om James O´Kefees video om Hillary Clintons smutsiga kampanj där han gick undercover och nått så ovanligt som äkta journalistik visade vilka korrupta människor som är bakom Crooked Hillary Kampanj

https://www.motgift.nu/2016/10/18/gammelmedia-tar-livet-av-sig-sjalva-med-den-senaste-morklaggningen/
Håller med Söderman om så gott som allt i artikeln, även att Gammelmedia tar livet av sig själva nu när de allt mer öppet kommer ut som en propaganda-apparat (och fri oberoende infomation/media, likt Motgift.nu) - blir allt mer viktigt!

Birddogging och all skit de gör är fan helt horribel. Det som däremot oroar mig är att kriget mot Agendajournalistiken är långt ifrån över - det blir kanske Presidentvalet som visar hur det går i den kampen.

Ligger lite efter det svenska nyhetsflödet och kan inte säga om Motgift är de enda som skrivit om detta nu, borde vara fler i alternativmedia kan man tycka iallafall. Men Södermans penna är fan vass och artikeln mycket läsvärd.
Jag skrev själv om det här på Flashback, i (FB) Hillary Clinton kandiderar. tråden, och även om vi hade några gemensamma nämnare som "janne josefsson journalistik" och FOX News och kanske själva grunden i historien så hatten av för Motgifts penna jämfört med min
Länk till mitt Flashback inlägg
Länk till Motgift.nu artikel igen - rekommenderas!

En vass penna ger min djupaste respekt!
Citera
2016-10-19, 20:28
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jag vill passa på och hylla Motgift och denna gången har det ingenting med Jonas De Geer att göra, utan Magnus Söderman och de facto att Motgift var den första svenska aktören som skrev om James O´Kefees video om Hillary Clintons smutsiga kampanj där han gick undercover och nått så ovanligt som äkta journalistik visade vilka korrupta människor som är bakom Crooked Hillary Kampanj

https://www.motgift.nu/2016/10/18/gammelmedia-tar-livet-av-sig-sjalva-med-den-senaste-morklaggningen/
Håller med Söderman om så gott som allt i artikeln, även att Gammelmedia tar livet av sig själva nu när de allt mer öppet kommer ut som en propaganda-apparat (och fri oberoende infomation/media, likt Motgift.nu) - blir allt mer viktigt!

Birddogging och all skit de gör är fan helt horribel. Det som däremot oroar mig är att kriget mot Agendajournalistiken är långt ifrån över - det blir kanske Presidentvalet som visar hur det går i den kampen.

Ligger lite efter det svenska nyhetsflödet och kan inte säga om Motgift är de enda som skrivit om detta nu, borde vara fler i alternativmedia kan man tycka iallafall. Men Södermans penna är fan vass och artikeln mycket läsvärd.
Jag skrev själv om det här på Flashback, i (FB) Hillary Clinton kandiderar. tråden, och även om vi hade några gemensamma nämnare som "janne josefsson journalistik" och FOX News och kanske själva grunden i historien så hatten av för Motgifts penna jämfört med min
Länk till mitt Flashback inlägg
Länk till Motgift.nu artikel igen - rekommenderas!

En vass penna ger min djupaste respekt!
Om du kollar längst ner i artikeln så ser du att den är skriven av Dan Eriksson.
Citera
2016-10-19, 20:33
Medlem
EarlTurners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Saxlind
Samtidigt verkar han vilja krympa Ryssland genom att låta muslimdominerade områden bryta sig ur federationen. Och han verkade ogilla Ryssland på grund av att han uppfattade det som att Putin var judevänlig. Tror artiklarna du länkade finns översatta till svenska i Gamla högern kontra Nya högern som jag läser nu, helt klart en läsvärd bok även om man ogillar termen höger och inte delar alla författarens åsikter.

En del har ju ovckså spekulerat om att det kanske handlar om att Putin och Ryssland är "homofientliga" och att Greg Johnson, i egenskap av homosexuell man, låter homoagendan och homosympatierna grumla omdömet.
Citera
2016-10-19, 21:05
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Om du kollar längst ner i artikeln så ser du att den är skriven av Dan Eriksson.

Ops flåt, rätt ska vara rätt givetvis, såg en tweet av Söderman och trodde det var han som skrivit artikeln, och eftersom alla mina inlägg i Motgift-tråden här på Flashback handlar om Jonas De Geer så kändes de skönt att ge nån annan kredd för vad de gör.

Ericsson eller Söderman, även om rätt ska va rätt och du ska ha tack för information jag missade NixYO så är grunden densamma, fri oberoende media som Motgift.nu i det här fallet blir allt viktigare - så viktigt att jag inte ens tänker nämna min avsaknad av beröringsskräck med människor jag inte håller med om i allt.

Och en skarp penna ger min respekt, även om signaturen är Söderman eller Ericsson
Fråga: är de nån som uppmärksammat detta i annan alternativmedia? Jag ligger som sagt efter det svenska nyhetsflödet och noterade bara att Motgift var först?
(iofs de kan kan jag ju kolla själv)
Citera
2016-10-19, 21:15
Medlem
vonSnapss avatar
Citat:
...
...
Södermans penna är fan vass och artikeln mycket läsvärd.
Håller fullständigt med om hur viktigt det är att detta gränslöst vedervärdiga maktmissbruk belyses! Och hur svensk systemmedia samtidigt helt skamlöst blundar, och helt vägrar rapportera om det!

Men är det verkligen sant att "Motgift var den första svenska aktören" som skrev om James O´Kefees video? Artikeln är daterad 18/10, och den är inte skriven av Söderman utan av Dan Eriksson, medan Nordfronts utmärkta artikel i samma ämne publicerades dagen innan, den 17/10: https://www.nordfront.se/hillary-anvander-inhyrda-provokatorer-att-starta-brak-pa-trumps-moten.smr

Man skall väl inte hänga upp sig alltför mycket på "vem som var först", men rätt skall ändå vara rätt.
Senast redigerad av vonSnaps 2016-10-19 kl. 21:19.
Citera
2016-10-20, 00:00
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSnaps
Håller fullständigt med om hur viktigt det är att detta gränslöst vedervärdiga maktmissbruk belyses! Och hur svensk systemmedia samtidigt helt skamlöst blundar, och helt vägrar rapportera om det!

Men är det verkligen sant att "Motgift var den första svenska aktören" som skrev om James O´Kefees video? Artikeln är daterad 18/10, och den är inte skriven av Söderman utan av Dan Eriksson, medan Nordfronts utmärkta artikel i samma ämne publicerades dagen innan, den 17/10: https://www.nordfront.se/hillary-anvander-inhyrda-provokatorer-att-starta-brak-pa-trumps-moten.smr

Man skall väl inte hänga upp sig alltför mycket på "vem som var först", men rätt skall ändå vara rätt.

Det är nog möjlig att jag felade även där, men då ska tilläggas att jag kollade just Nordfront och Fria Tider innan men hittade ingenting där.
Hursomhelst, även om inte Motgift var snabbast så var det bra skrivet, och som du säger, systemmedia som blundar och agerar som lydiga små propagandahundar så är det glädjande med all fri "media" (kan inte hjälpa hur det låter som ett skällsord för mig, och här menar jag tvärtom) som Motgift, Nordfront och all fri media som vi har vi Sverige, trots allt idag.

Kan passa på och länka de undercoverklipp nu när jag ändå postar igen, även om de flesta sett dem förmodligen så fan, man tjänar på vara tydlig har jag fått lära mig:
Vad Motgift & Nordfront skriver om, men Aftonhoran och Dagens Nyheter knappast kommer ge en notis:

Project Veritas Undercover Clinton Campaign Presents:
MUST SEE:
Gårdagens med 4.5 miljoner views:
Rigging the Election Part. 1
..samt dagens släppta video med 1.8 miljoner views i skrivandets stund:
Rigging the Election Part II

(länkar går till YouTube)
Citera
2016-10-20, 00:18
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det är nog möjlig att jag felade även där, men då ska tilläggas att jag kollade just Nordfront och Fria Tider innan men hittade ingenting där.
Hursomhelst, även om inte Motgift var snabbast så var det bra skrivet, och som du säger, systemmedia som blundar och agerar som lydiga små propagandahundar så är det glädjande med all fri "media" (kan inte hjälpa hur det låter som ett skällsord för mig, och här menar jag tvärtom) som Motgift, Nordfront och all fri media som vi har vi Sverige, trots allt idag.

Kan passa på och länka de undercoverklipp nu när jag ändå postar igen, även om de flesta sett dem förmodligen så fan, man tjänar på vara tydlig har jag fått lära mig:
Vad Motgift & Nordfront skriver om, men Aftonhoran och Dagens Nyheter knappast kommer ge en notis:

Project Veritas Undercover Clinton Campaign Presents:
MUST SEE:
Gårdagens med 4.5 miljoner views:
Rigging the Election Part. 1
..samt dagens släppta video med 1.8 miljoner views i skrivandets stund:
Rigging the Election Part II

(länkar går till YouTube)
Detta kommer ju bara göra en ännu mer irriterad och galen på Clinton-förespråkare här i kommunistlandet, visst kanske man inte kan klandra, Lotta, 51 lågstadielärare för att hon inte hittat ett klipp på youtube, men för fan, gör lite research folk och svälj inte allt med hår och hull
Citera
2016-10-20, 00:32
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EarlTurner
En del har ju ovckså spekulerat om att det kanske handlar om att Putin och Ryssland är "homofientliga" och att Greg Johnson, i egenskap av homosexuell man, låter homoagendan och homosympatierna grumla omdömet.

Homosexualitet (och sexualitet) är en mycket starkare drift än nån eventuell politisk övertygelse om etnopluralism. Homosexuella (män) är överrepresenterade bland kända pedofiler och seriemördare t.ex., och homosexuella i allmänhet lever ofta liv som för vanliga människor skulle te sig fullständigt abnorma i fråga om sexvanor, användande av droger med mera.

Det är därför rimligt att anta att Greg Johnson i denna fråga drivs av sin sexuella läggning snarare än en intellektuell övertygelse om etnopluralism.

Ramzpaul säger här att Greg Johnson är bög:

http://www.youtube.com/watch?v=ATAdhcq3S-k&t=1m11s
Citera
2016-10-20, 01:25
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Visst, jag håller med dig om att Sverigedemokraterna inte är den räddning Sverige behöver. Men jag ser dem som ett bättre alternativ än sjuklövern. Men det gör inte du eller?

Vad har vi för alternativ idag? Nordiska motståndsrörelsen? Tyvärr är dom för radikala för väldigt många, och kommer säkerligen aldrig få ett större stöd hos den svenska befolkningen.
Sen då? Lägga en proteströst mot Sverigedemokratern på miljöpartiet istället, bara för att sedan säga "Ha, där fick ni SD".

Min politiska åskådning handlar inte om att rösta på det minst dåliga. Det är enkelt att se på internet att enträgna debattörer och propagandister värvar många, många européer till sin egna världssyn. Vi har sanningen på vår sida. Det är bara en fråga om tid. Du kan lita på att NMR eller liknande kommer att få ett brett stöd hos befolkningen i hela den vita världen.
Citera
2016-10-20, 01:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guillounism
Homosexualitet (och sexualitet) är en mycket starkare drift än nån eventuell politisk övertygelse om etnopluralism. Homosexuella (män) är överrepresenterade bland kända pedofiler och seriemördare t.ex., och homosexuella i allmänhet lever ofta liv som för vanliga människor skulle te sig fullständigt abnorma i fråga om sexvanor, användande av droger med mera.

Det är därför rimligt att anta att Greg Johnson i denna fråga drivs av sin sexuella läggning snarare än en intellektuell övertygelse om etnopluralism.

Ramzpaul säger här att Greg Johnson är bög:

http://www.youtube.com/watch?v=ATAdhcq3S-k&t=1m11s
Så han är bög alltså? Fick verkligen bögvibbar när jag hörde hans röst...bögig röst brukar oftast betyda homosexuell.
Senast redigerad av NirvanA 2016-10-20 kl. 01:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in