2013-12-12, 12:56
Medlem
Nynges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Är inte Alliance ett ursprungligen svenskt lag? Alltså inte spelarna utan laget! Grym lineup och längtar att få se dom lira.

Har dom ett Lol-lag också? Ifall det är så visste jag det inte.
Citera
2013-12-12, 13:07
Medlem
Alltså Lee Sin, jag önskar verkligen att jag kunde spela honom! Jag är mitten guld junglare och kan säga att jag kan jungla det mesta ok förrutom just Lee Sin.
Iof har jag väl kanske inte försökt hur mycket som helst heller, inlärningskurvan är väl lite svår, Renekton hade jag också runt en 30 games med innan jag började bli ok med honom.

Hur fungerar Lee Sins abilities? Allt har ju dubbel aktivering. Ska man bara trycka på e två gånger direkt eller är det något man ska tänka på? (E är hans slow?)
Citera
2013-12-12, 13:13
Medlem
AIKDaniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen
Alltså Lee Sin, jag önskar verkligen att jag kunde spela honom! Jag är mitten guld junglare och kan säga att jag kan jungla det mesta ok förrutom just Lee Sin.
Iof har jag väl kanske inte försökt hur mycket som helst heller, inlärningskurvan är väl lite svår, Renekton hade jag också runt en 30 games med innan jag började bli ok med honom.

Hur fungerar Lee Sins abilities? Allt har ju dubbel aktivering. Ska man bara trycka på e två gånger direkt eller är det något man ska tänka på? (E är hans slow?)

Jag brukar tänka på hans passiva, läs vad den gör så kommer du förstå lite mer hur du ska aktivera dina spells, försök få det på rull så att den är uppe så länge som möjligt skulle jag säga, sedan beror det helt på i vilken situation du är.
Citera
2013-12-12, 13:26
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikmannen

Är ju olika för olika situationer, dubbel E ger slow och singel E ger skada och vision på det du träffat. Dubbel E om du behöver CC direkt men annars är det bättre att fokusera på Lees passiva med E - AA - AA - E
Citera
2013-12-12, 13:54
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Okay! Tackar, finns det något top lag med bara svenskar? Har inte sätt något kan dock ha missat men du verkar ha ganska mycket koll på allt!
Team prop är det "högst" rankade laget med enbart svenskar. Dem spelade för att kvala in till LC S men misslyckades.

Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Är det någon som spelar singed? hur tycker ni han är? själv har jag inte spelat honom på länge men när jag spelade honom byggde jag honom ap tank och han blev nästan odödlig :P

Hur ser ni på jayce? har spelat honom lite top och han gör bra skada (dock blivit feedad de gångerna xD)
Han är väll fortfarande helt okej och man spelar honom fortfarande som AP-tank. Typ Rylais, WoTa, Seraph's & etc. Dem nya defense masteries hjälpte honom riktigt ordenligt så han har ju blivit bättre men fortfarande inte en champ du fp'ar.

Jayce var förut jätte, jätte stark men hans "powerspik" blev enormt delaya'd med tear nerfen Riot la till. Det går fortfarande att spela honom, men det finns betydligt bättre toplaners just nu. Han passar in i speciella teamcomps bara. Jayce brukade vara en lane-bully och han har tappat lite utav det pga dem nya defense masteries.. Han kan inte bullya ut Nasus/Malphite etc ifrån Lane längre, så.. ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Incipio
Är inte Alliance ett ursprungligen svenskt lag? Alltså inte spelarna utan laget! Grym lineup och längtar att få se dom lira.
Nja, Alliance ägs utav Evil Geniouses (Inte formellt men ändå) som är baserat i NA så det beror väll på lite "hur" svensk man tycker det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Nynge
Har dom ett Lol-lag också? Ifall det är så visste jag det inte.
Dem presenterade sitt lol-lag igår.
Senast redigerad av irken 2013-12-12 kl. 13:58.
Citera
2013-12-12, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Måste fråga supportspelarna här... Är det någon som bygger på utilityträdet alls?

Kör jag en tankigare support (thresh/taric) så kör jag 9/21/0
Är det en mer AP support så är det 21/9/0 (även om jag helst håller mig till tankig supp)

Inte kan jag heller påstå att jag har dåligt med pengar under matcherna trots det.

Kan man säga att utilityträdet just nu är lite "underpowered"?
Lirar rätt så mycket adc och support och mär jag spelar support brukar jag ha 0/13/17 i masteries.
Citera
2013-12-12, 15:14
Medlem
€rics avatar
FAN VAD SUR JAG BLIR.

Horungar i laget som cpar upp ALLT. Sista promotion till guld, vunnit 2 förlorat 2.

Alla utom jag flamar varandra efter cirka 7 min. Redan där kände jag bara NEJ. Adc börjar gråta och jag som top får gå bot/jungle eftersom idioten vägrar spela annars. Skiten förloras i slutändan av att idioterna fortfarande VÄGRAR hålla ihop även fast vi leder kills med ca 20.

12 åriga tjejer hela jävla bunten.
Citera
2013-12-12, 15:53
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
FAN VAD SUR JAG BLIR.

Horungar i laget som cpar upp ALLT. Sista promotion till guld, vunnit 2 förlorat 2.

Alla utom jag flamar varandra efter cirka 7 min. Redan där kände jag bara NEJ. Adc börjar gråta och jag som top får gå bot/jungle eftersom idioten vägrar spela annars. Skiten förloras i slutändan av att idioterna fortfarande VÄGRAR hålla ihop även fast vi leder kills med ca 20.

det känner man igen!
Fast i silver div 5-4 vet man redan när man skall välja champ om man förlorar

Mid or troll, top or troll etc sedan får de spela det de vill och så är de helt värdelösa och fedar dem för att sedan klaga på laget och gå afk :@
Citera
2013-12-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
det känner man igen!
Fast i silver div 5-4 vet man redan när man skall välja champ om man förlorar

Mid or troll, top or troll etc sedan får de spela det de vill och så är de helt värdelösa och fedar dem för att sedan klaga på laget och gå afk :@
Jag känner också igen mig, hade runt 500 games spelade i bronze och silver.
Ett tips är att duoquea med en vän och verkligen se till att carrya gamet tillsammans.
Har märkt att hur dåliga dom andra tre i laget är så har vi i 99% av matcherna kunnat vinna ändå, tror att vi hade typ 17 winstreak eller något och på 50 games tillsammans har vi max förlorat 5.
Jag har klättrat från silver 4 till guld 1 på mindre än en månad på det sättet.
Citera
2013-12-12, 16:39
Medlem
bmwhorans avatar
Efter att ha spelat längre tid med Ashe ska jag nu köra mig vidare vill ha en som är väldigt lik Ashe men kanske bättre. Vad rekommenderas?
Citera
2013-12-12, 16:49
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
FAN VAD SUR JAG BLIR.

Är på en winstreak på 8 wins nu, redan i champ select säger jag "respect the pickorder, lets not flame, just be nice to eachother. If you die, focus on what YOU did wrong, not what everyone else is doing wrong. And lets have fun, after all, it's just a game " gör tydligen susen.. Plockar motståndarna first blood säger man bara "it's okay, no biggie" t.ex. Det fungerar faktiskt jävligt bra. I övrigt snackar jag ingenting, förutom mitt pepptalk, och det verkar onekligen fungera. Dör jag så skyller jag inte på att någon inte sagt MIA eller liknande, jag får skylla mig själv som inte wardat min lane ordentligt. Svårare än så är det inte. När man börjar flama folk i sitt lag är det kört, till 98% är det så. Har man en starkare teamcomp eller likvärdiga muppar och trolls i motståndarlaget så går det ju givetvis att vinna även om alla kastar skit på varandra i sitt eget lag.
Citera
2013-12-12, 16:52
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Efter att ha spelat längre tid med Ashe ska jag nu köra mig vidare vill ha en som är väldigt lik Ashe men kanske bättre. Vad rekommenderas?
Tristana eller Caitlyn kanske? Samma spelstil, ganska lätta spells och lång Range på dina autoattacks. Tristana kan du dessutom få gratis om du gillar Riot Games på Facebook.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in