Citat:
Ursprungligen postat av
ConfessorSnitch
Vi är sjukt stark i denna patch känner jag personligen. Kanske för att jag spelar rätt immobila champions, men hon kan bygga tanky som fan och ändå vara stört stark fram till mid game. I late ger hon allt som oftast en garanterad kill på en carry om ditt lag har någon form av follow up.
Vill du jungla säger jag alltså Vi, hon är också rätt enkel att spela och följaktligen enkel att climba med.
Största problemet med Vi är ju att om man spelar soloq kan man inte "förvänta" sig kills varje gång man drar sin ulti. Möter man en mobil champion (Typ Ezreal eller annan) så kan ultin ta dig all världens väg ifrån dit du egentligen vill och det resulterar i att du själv dör. Samma sak midgame, ultar du fel gubbe (Kha, Ahri, Gragas etc) så kan den fighten du vill starta i själva verket göra så du själv dör.
Just nu om man ska climba & spela jungle så är nog Olaf & Shyvana två rätt heta val - dem blir blir odödliga lategame monsters pga det nya defensiva trädet. Andra junglare som är godtier är Eve (Permaban?), Kha'Zix & Gragas. Elise är också "där" uppe.
Lee sin blev i och med patchen 3.14 "nerfad" lite. Han är som sagt en väldigt bra early-game junglare som inte scalear så där jättebra till lategame och det blir det största problemet just nu. Gamesen är över 40 minuter och då scalear helt enkelt andra champions mycket bättre än honom. Meen, det är ju vad jag tycker om den nya jungeln!