2013-12-11, 21:51
Medlem
TheFaggots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton

Nej lägg ner för fan du ska ha Lee. Lätt bästa champen i hela spelet enligt mig (och många till). Rolig junglare, bra mycket starkare än Hecarim idag och med en skill cap som gör att även efter 500 games är du inte riktigt helt kung på Lee. Tror det var Diamond som sa att man inte är en junglare innan man lärt sig spela Lee Sin. Han om någon borde veta.

Efter en lång stund av tänkande och övervägande så ändrade jag mig. Lee sin får det bli, främst för att han ser väldig rolig ut (även om Hecarim också gör det) och för att han har större variationer gällande lane, spelstil etc.

Rekommenderar ni att jag börjar top, jungle eller mid?
Citera
2013-12-12, 00:45
Medlem
ConfessorSnitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vem skulle ni köpa om ni hade och välja på Vi, Aatrox, Sejuni och Zed? Sjukt osäker vem jag vill köpa av dem.

Sejuni tycker jag verkar vara sjukt skön jungle, so much slow.

VI är jag osäker på hur hon är efter alla patches?

Aatrox ser intressant ut, men samtidigt inte lika strong som man antar att han är med tanke på passive?

Zed är ju intressant pga så jävla dmg, men squishy om han blir fångad är den uppfattning jag fått efter de matcher jag mött/spelat med han.
Vi är sjukt stark i denna patch känner jag personligen. Kanske för att jag spelar rätt immobila champions, men hon kan bygga tanky som fan och ändå vara stört stark fram till mid game. I late ger hon allt som oftast en garanterad kill på en carry om ditt lag har någon form av follow up.

Vill du jungla säger jag alltså Vi, hon är också rätt enkel att spela och följaktligen enkel att climba med.
Citera
2013-12-12, 01:02
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConfessorSnitch
Vi är sjukt stark i denna patch känner jag personligen. Kanske för att jag spelar rätt immobila champions, men hon kan bygga tanky som fan och ändå vara stört stark fram till mid game. I late ger hon allt som oftast en garanterad kill på en carry om ditt lag har någon form av follow up.

Vill du jungla säger jag alltså Vi, hon är också rätt enkel att spela och följaktligen enkel att climba med.
Största problemet med Vi är ju att om man spelar soloq kan man inte "förvänta" sig kills varje gång man drar sin ulti. Möter man en mobil champion (Typ Ezreal eller annan) så kan ultin ta dig all världens väg ifrån dit du egentligen vill och det resulterar i att du själv dör. Samma sak midgame, ultar du fel gubbe (Kha, Ahri, Gragas etc) så kan den fighten du vill starta i själva verket göra så du själv dör.

Just nu om man ska climba & spela jungle så är nog Olaf & Shyvana två rätt heta val - dem blir blir odödliga lategame monsters pga det nya defensiva trädet. Andra junglare som är godtier är Eve (Permaban?), Kha'Zix & Gragas. Elise är också "där" uppe.

Lee sin blev i och med patchen 3.14 "nerfad" lite. Han är som sagt en väldigt bra early-game junglare som inte scalear så där jättebra till lategame och det blir det största problemet just nu. Gamesen är över 40 minuter och då scalear helt enkelt andra champions mycket bättre än honom. Meen, det är ju vad jag tycker om den nya jungeln!
Senast redigerad av irken 2013-12-12 kl. 01:04.
Citera
2013-12-12, 02:05
Medlem
Norrbottenss avatar
Måste fråga supportspelarna här... Är det någon som bygger på utilityträdet alls?

Kör jag en tankigare support (thresh/taric) så kör jag 9/21/0
Är det en mer AP support så är det 21/9/0 (även om jag helst håller mig till tankig supp)

Inte kan jag heller påstå att jag har dåligt med pengar under matcherna trots det.

Kan man säga att utilityträdet just nu är lite "underpowered"?
Citera
2013-12-12, 02:36
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Måste fråga supportspelarna här... Är det någon som bygger på utilityträdet alls?

Är det en mer AP support så är det 21/9/0 (även om jag helst håller mig till tankig supp)

Inte kan jag heller påstå att jag har dåligt med pengar under matcherna trots det.

Kör man "tankigare" melee supports så gör man väll oftast 0/21/9 alternativ 0/16/14, 9/21 fungerar men det är inte "bäst" för en ren tank-support. Kör man någon med mera utility, typ sona eller Soraka så kör man väll just nu 0/16/14. Utility-trädet är inte direkt dåligt, men Defense trädet är just nu bara för bra.

Jag vet att dem flesta supports just nu kör 0/16/14 på dem flesta supportsen och det kommer antagligen vara den "klassiska" sidan medans det går att köra 21/9 på till exempel Annie support eller Zyra. Nu blev min post väldigt rörig ser jag, men du kan ju kika runt på dem olika supportsens Mastery sidor genom att använda probuilds.net eller genom att söka på deras ingame namn & kolla deras mastery sidor.
Citera
2013-12-12, 03:00
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens

Jag kör 0 13 17. Mainar support (Janna)

btw, vad säger ni andra om Janna? Tycker hon är sjukt rolig och vilka vidriga plays man kan göra med henne. Dock så saknar hon dmg. Kommer hon att buffas?
Citera
2013-12-12, 07:10
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
Vem skulle ni köpa om ni hade och välja på Vi, Aatrox, Sejuni och Zed? Sjukt osäker vem jag vill köpa av dem.

Sejuni tycker jag verkar vara sjukt skön jungle, so much slow.

VI är jag osäker på hur hon är efter alla patches?

Aatrox ser intressant ut, men samtidigt inte lika strong som man antar att han är med tanke på passive?

Zed är ju intressant pga så jävla dmg, men squishy om han blir fångad är den uppfattning jag fått efter de matcher jag mött/spelat med han.

Aatrox är en stabil junglare, han har hela kittet. Och hans passive gör att man lätt kan diva towers och sedan ta sig därifrån levande. Sjukt rolig att spela med, IMO. Bygger bork och BT sedan resten tank items så är man i princip odödlig. Gillar även att man kan ganka tidigt med honom, precis som man kan med Lee Sin. Skillnaden är väl att man saknar lite mobility men har ett lite bättre late game än lee sin. Annars tycker jag Lee är en jävligt stabil junglare om man lär sig spela honom (vilket tar tid).

Shyvanna och Olaf är ju två säkra picks för jungle. Olaf skrämmer mig.
Citera
2013-12-12, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Yes, just nu är det Mimer. För någon vecka sen va Amin #1. (Han är svensk med)

Okay! Tackar, finns det något top lag med bara svenskar? Har inte sätt något kan dock ha missat men du verkar ha ganska mycket koll på allt!
Citera
2013-12-12, 12:10
Medlem
ProDeos avatar
Är det någon som spelar singed? hur tycker ni han är? själv har jag inte spelat honom på länge men när jag spelade honom byggde jag honom ap tank och han blev nästan odödlig :P

Hur ser ni på jayce? har spelat honom lite top och han gör bra skada (dock blivit feedad de gångerna xD)
Citera
2013-12-12, 12:22
Medlem
€rics avatar
Så skönt med folk som flamar och säger "GG U COST US GAME" när snubben själv är den som gjort att laget förlorar. Även fast hela laget säger att de är den personen själv så förnekar den.

2x har vi en elise som dör solo, då förlorar vi båda gångerna en inhib + tower. Sedan en baron fight står han och dödar creeps top.

När jag däremot recallar från en blivande baron fight för att stoppa 4x super minions som precis håller på att börja attackera våra nexus torn så gör jag fel
Citera
2013-12-12, 12:37
Medlem
Incipios avatar
Är inte Alliance ett ursprungligen svenskt lag? Alltså inte spelarna utan laget! Grym lineup och längtar att få se dom lira.
Citera
2013-12-12, 12:51
Medlem
MrSweeneyTodds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Är det någon som spelar singed? hur tycker ni han är? själv har jag inte spelat honom på länge men när jag spelade honom byggde jag honom ap tank och han blev nästan odödlig :P

Hur ser ni på jayce? har spelat honom lite top och han gör bra skada (dock blivit feedad de gångerna xD)

Trollchamp no.1. Brukar rusha tear, RoA, hextec. Unstoppable!

Jayce funkar väl fortfarande i poke comps. Men mjaaa tror inte han funkar mot sustain metan som pågår just nu i top. Mid kan han vara relevant i rätt comps som sagt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in