2013-12-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Vad menar du med "utrikes"? Det står specifikt på hemsidan att det inte fungerar i utlandet.

Pratar om en annan tjänst som funnits länge, Fogg.
Citera
2013-12-11, 15:08
Medlem
måste man ha deras app för att det ska fungera ?
jag har ju en windows phone så jag antar att det kanske kan bli problem då
Citera
2013-12-11, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OhBurial
Fogg funkar skitbra både utrikes och inrikes. Finns redan ute om nån vill testa.

Vill gärna testa, men hittar ingenstans på deras sida där man kan beställa?
Citera
2013-12-11, 15:55
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan_

Tror det är stängt nu, de hade endast ett antal de levererade, nu har de gått ihop med Hewlett Packard och kommer därmed inte att leverera flera gratiskort.
Citera
2013-12-11, 15:58
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dragan_

Citat:
Ursprungligen postat av xposed
Tror det är stängt nu, de hade endast ett antal de levererade, nu har de gått ihop med Hewlett Packard och kommer därmed inte att leverera flera gratiskort.

Jag registrerade mig genom länken på första sidan i trådan för bara 3-4 minuter sedan.
Skrev in min E-post, fick ett svarsmail med en aktiveringslänk, öppnade länken, fyllde i uppgifter och fick sedan en bekräftelse på att kortet kommer hemskickat inom 1-3 arbetsdagar.
Citera
2013-12-11, 16:02
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Jag registrerade mig genom länken på första sidan i trådan för bara 3-4 minuter sedan.
Skrev in min E-post, fick ett svarsmail med en aktiveringslänk, öppnade länken, fyllde i uppgifter och fick sedan en bekräftelse på att kortet kommer hemskickat inom 1-3 arbetsdagar.

Vi pratade om Fogg, lite OT i tråden jag vet men delvis samma princip som WiFog..
Citera
2013-12-11, 16:08
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Under---18
Undrar hur intresserade dom är i folks e-post, telenummer och adresser. Guldgruva om man sysslar med reklam

Väntar tills man vet mer
Räcker väl med att företaget blir uppköpt/går i konkurs och sedan kan någon ljusskygg använda det insamlade uppgifterna. Har hänt förut och det kommer hända igen.
Citera
2013-12-11, 19:03
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phooooo
Jag kollade upp div. personer i detta företag på rasit, linkedin och facebook samt deras andra företag som de är VD/med i styrelsen i och dessa personer verkar relativt seriösa.

Ja jag litar ju på att tjänsten kommer fungera, jag undrar bara varför de inte går ut med någon information alls om verksamheten.
Citera
2013-12-12, 12:53
Medlem
SexTredjedelars avatar
Jag fick mitt simkort nyss, jag fick nät och 3g verkar fungera dock så kan jag inte aktivera kortet på deras sida. Någon som lyckats med det än?
Citera
2013-12-12, 20:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tripxplode
Har beställt men ja som gör lite "fuffens" kör med en telefon för 99 kr o laddar på med 145kr / mån och köper aldrig refil med kort utan cash is king

Det är tydligen mobiler som används oregelbundet bl.a som fastnar i NSA/FRAs filter.
Det är ju klyftigt att tala om fuffens här när FBs servar står i USA och de avlyssnar alla mail och vidarbefodrar till FRA.
Senast redigerad av Wal1berg 2013-12-12 kl. 20:25.
Citera
2013-12-12, 20:55
Medlem
Sockerbits avatar
Så vad händer om man använder mobilen som 3G modem för en dator? Som jag ser det så verkar man ju helt enkelt få gratis bredband eftersom man inte behöver titta på reklamen.
Citera
2013-12-12, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerbit
Så vad händer om man använder mobilen som 3G modem för en dator? Som jag ser det så verkar man ju helt enkelt få gratis bredband eftersom man inte behöver titta på reklamen.

Tänkte också på det...30Mb i sekunden är bättre än min adsl lina...
Men man behöver väll inte oroa sig, det verkar ju inte fungera...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in