2013-12-13, 07:45
Medlem
Låter lite märkligt att de skulle hyra in sig på 3's nät, har för mig att 3 i sin tur hyr in sig på andra bolags nät?
Citera
2013-12-13, 10:52
Medlem
Har precis supit bort min smartphone och använder för tillfället en gammal samsung utan touch med vanliga knappar, dvs "tegelsten". Betyder det att jag kan ringa gratis utan att få reklam? Jag menar det kan ju inte vara till någon alls fördel för dom...
Citera
2013-12-13, 11:29
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolservice
Låter lite märkligt att de skulle hyra in sig på 3's nät, har för mig att 3 i sin tur hyr in sig på andra bolags nät?

Nej, 3 hyr inte in sig nånstans alls. De har eget nät, samt nät som de äger tillsammans med andra operatörer.
Citera
2013-12-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexTredjedelar
Jag fick mitt simkort nyss, jag fick nät och 3g verkar fungera dock så kan jag inte aktivera kortet på deras sida. Någon som lyckats med det än?

3´s nät är redan överbelastat, hos mig kopplar det bort ofta på kvällarna. Så, hur skall Wifog fungera? Jag har också mottagning, om jag går ut. Surfa går inte. Testade BBK, går inte. Eftersom det är gratis, är man säkert sekundär på masten.
Citera
2013-12-13, 14:59
Medlem
Torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexTredjedelar
Jag fick mitt simkort nyss, jag fick nät och 3g verkar fungera dock så kan jag inte aktivera kortet på deras sida. Någon som lyckats med det än?

De hasde trassel med aktiveringssystemet igår och imorse, det skall vara löst nu.
Citera
2013-12-13, 18:30
Medlem
Provade nyss mitt kort i surfplattan och reklamklippen är två hyfsat snabba klipp. Hastigheten jag uppmätte med hjälp av bredbandskollen var 10/3Mbit/s
Citera
2013-12-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WalterEgo
Provade nyss mitt kort i surfplattan och reklamklippen är två hyfsat snabba klipp. Hastigheten jag uppmätte med hjälp av bredbandskollen var 10/3Mbit/s

Jag kan inte använda det alls. Gick ut på tomten, inte där heller.
Citera
2013-12-13, 21:09
Medlem
bog11s avatar
Har nån fått nåt på hemsidan att fungera? Vi fick SIM-kortet idag och inga funktioner alls på hemsidan har funkat, varken att aktivera eller logga in på mina sidor.

Med programmet i mobilen gick det däremot att aktivera kortet.

Däremot fanns uppgifter på programmets huvudsida, som ändrade sig lite underligt. Där finns en GB-angivelse och en tidsangivelse. Värdena där verkar slumpade och är olika vid olika tillfällen, men de räknades varken upp eller ner, utan fladdrade. Vad är det för tid man visar där?

De verkar inte fått igång funktionerna ordentligt än.
Citera
2013-12-13, 21:20
Bannlyst
Måste man ha deras sim- kort eller räcker det med att ladda ned appen bara?
Citera
2013-12-13, 21:25
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Måste man ha deras sim- kort eller räcker det med att ladda ned appen bara?

SIM-kortet är ett måste som med alla tjänster bundna till mobilnätet.
Citera
2013-12-13, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xposed
SIM-kortet är ett måste som med alla tjänster bundna till mobilnätet.

har du prövat själv och har nått bra att säga om wifog?
Citera
2013-12-13, 22:24
Medlem
xposeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
har du prövat själv och har nått bra att säga om wifog?

Skulle det vara nedlåtande på något sätt?

Nej, jag har inte testat. Vet inte varför men är för lat för att plocka ur mitt Fogg-kort som sitter i min One just nu. Kommer förmodligen testa på min gamla Defy men den är just nu i bootloop
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in