2014-04-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Men varför tittar på reklam när du ska ringa? Klart du blir stressad då!
Ring istället.

Häromdagen när jag satt mitt i ett viktigt telefonsamtal med en myndighet så bröts samtalet plötsligt och det gick inte att koppla ett nytt samtal. Eller ja, samtalet kopplades, men personen kunde inte höra mig. Kollade då på reklamsnuttarna och det fungerade att ringa normalt igen efteråt.
Men det kan säkert bara varit lite strul med nätet eller nått då.
Citera
2014-04-15, 18:46
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAssFuck
Häromdagen när jag satt mitt i ett viktigt telefonsamtal med en myndighet så bröts samtalet plötsligt och det gick inte att koppla ett nytt samtal. Eller ja, samtalet kopplades, men personen kunde inte höra mig. Kollade då på reklamsnuttarna och det fungerade att ringa normalt igen efteråt.

Samtal/sms har ingen direkt koppling till att titta på reklam. Det var säkert bara Tres nät som funkade dåligt.
Citera
2014-04-15, 21:54
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyAssFuck

Du ska inte vara tvungen att se reklam så snabbt du ska kopplas upp till nätet, nej. Det var säkert något strul med täckningen.

Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Hur lång inaktivitet medför avaktivering? Använder det bara då och då hittills(dock minst några dagar/helger varje månad)

Om man beställt ett SIM-kort och får hem det så gäller det att man aktiverar det inom 6 månader, annars förblir det oaktivt. Vill man aktivera det efter en 6 månads period får man kontakta kundtjänst.

Om du har aktiverat ditt SIM-kort, men inte använder det aktivt under 30 dagar så inaktiveras SIM-kortet till enbart surf. Om man efter det fortsätter hålla det inaktivt kommer det avaktiveras för alltid, tills man kontaktar kundtjänst. Vet dock inte hur många dagar som gäller efter 30 dagar, det får du gräva fram själv på:

www.wifog.com
www.wifog.com/FAQ
Eller ring deras kundtjänst

/ Kaspersky
Citera
2014-04-15, 23:58
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Du ska inte vara tvungen att se reklam så snabbt du ska kopplas upp till nätet, nej. Det var säkert något strul med täckningen.

Men det var väl det jag skrev i inlägget ovan ditt, eller ?

Uttryckte jag mig väldigt oklart? Jag kan försöka förtdyliga mig då:

Möjligheten att utföra samtal och sms har inget att göra med att titta på reklam. Det var säkert bara Tres nät som fungerade dåligt.
Citera
2014-04-16, 08:08
Medlem
Arbetarbroders avatar
Helvete, kan ha sabbat allt innan jag ens kom igång

Fick mitt WiFog kort och skulle koppla in det i min gamla Samsung Galaxy SII och råkar ta minsta möjliga del av SIM-kortet, så Galaxyn får ingen kontakt med kortet.. Måste gå att lösa på något sätt eller? Tog ju ett halvt liv innan SIM-kortet kom hit så att ringa WiFogs kundtjänst och be om nytt känns inte som nått som kan gå..

Eller?
Help me please, behöver verkligen ett extra SIM-kort och bättre än WiFog kan det ju knappt bli. ...så jävla klumpigt gjort och ta minsta delen av SIM-kortet verkligen IQ-fiskmås
Citera
2014-04-16, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Fick mitt WiFog kort och skulle koppla in det i min gamla Samsung Galaxy SII och råkar ta minsta möjliga del av SIM-kortet, så Galaxyn får ingen kontakt med kortet.. Måste gå att lösa på något sätt eller? Tog ju ett halvt liv innan SIM-kortet kom hit så att ringa WiFogs kundtjänst och be om nytt känns inte som nått som kan gå..

Eller?
Help me please, behöver verkligen ett extra SIM-kort och bättre än WiFog kan det ju knappt bli. ...så jävla klumpigt gjort och ta minsta delen av SIM-kortet verkligen IQ-fiskmås

Kan lätt fixas! Ta ut den andra delen av SIM-kortet, och sedan lägg en liten tejp över så dom håller ihop.
Citera
2014-04-16, 09:21
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:

Eller?

Testa med inlägget nedanför dig. Men det är inte helt säkert att det funkar.

Annars får du helt enkelt kontakta WIFOG's kundtjänst och be om ett nytt SIM-kort. Alla kan vara lite klumpiga ibland, det är ingen fara.
Citera
2014-04-17, 00:22
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Eller?

Finns annars adaptrar att köpa, t.ex. på ThePhoneHouse, Kjell & Company m.fl.
Citera
2014-04-19, 01:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Kjell & Co hade för 29:- och de är de ju värt.
Tack för era råd! Riktigt fina är ni! Tycker WiFogs affärsidé är spännande och jag vill gärna testa den, så blir att ta sig till Kjell & Co snabbaste möjligast.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2014-04-19 kl. 01:37.
Citera
2014-04-19, 12:42
Medlem
qrizzes avatar
Tror ni affärsidén kommer hålla?
Ex. Företaget Joors som erbjöd gratis internet har lagt ner och lyckades ha igång allt i 2 år
Meddelandet står på http://us5.campaign-archive1.com/?u=42ae44ada5ed7b35d92b46ded&id=6582266643
Citera
2014-04-19, 14:41
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
Ex. Företaget Joors som erbjöd gratis internet har lagt ner och lyckades ha igång allt i 2 år
Meddelandet står på http://us5.campaign-archive1.com/?u=42ae44ada5ed7b35d92b46ded&id=6582266643

Jag tror WIFOG kommer klara sig, och dem har fått många kunder på kort tid. Tråkigt dock att Joors ska lägga ner, jag läste det på Mobil Business.
Citera
2014-04-19, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze

Jag tror det kommer hålla i 1-5år och sedan bli uppköpt av något som sedan inte lyckas få vinst ur det hela och lägger ner det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in