2014-01-09, 15:17
Medlem
eradnups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Wifog måste ha löst en del av sina inkörningsproblem. Mitt kort tappar inte längre nätet med jämna mellanrum. Jag kan nu också smsa och ringa när surfpotten är tom.

Däremot fungerar fortfarande reklamen hemskt dåligt. Det tar onödigt lång tid allt runt reklamen.

Dessutom måste jag i stort sett varje gång titta på reklamfilmerna flera gånger innan 100MB dyker upp. Först blir det oftast 20MB och 15 min. Så gör jag om det och då blir det oftast samma. Så håller jag på några gånger till det plötsligt står 100MB och 120 min.
Reklamen funkar bäst på... Wifi? Hög belastning, eller kundanstormning?

Hursomhelst, fler saker de borde lösa är att när man väl lägger sig för att sova, dras batteriet ur ifall man inte stänger av mobildata, likaså ifall man inte använder surfen varannan timme, batteriet dras ur snabbt när den uppdaterar mobildata lönlöst.

Sedan reklamfilmerna, när inte felet är i "min ände", dvs ifall en film laddas, anslutningen bryts, man tas åter till film 1 ! Då tvingas man se 3 filmer för att surfen ska funka. Gillas inte alls,

Dessutom ifall man har tiden på skärmen ställd på en minut och reklamfilmerna tar 1.30 att ladda, går skärmsläckaren igång och man tvingas göra om proceduren, vilket är extremt jävla störande.

Hoppas de satsar på app-utvecklarna jävligt fort.
Citera
2014-01-13, 22:22
Medlem
Funkar wifog med de billigare typerna av smartphones, tex samsung galaxy trend, som finns på marknaden eller är man tvungen att köpa en telefon via länkarna på wifog?
Citera
2014-01-14, 06:05
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Funkar wifog med de billigare typerna av smartphones, tex samsung galaxy trend, som finns på marknaden eller är man tvungen att köpa en telefon via länkarna på wifog?

Det beror på OS i tel, jag TROR (OBS) att det inte funkar på 2.1 tex, tyckte jag läste det igår på deras Facebooksida...
Citera
2014-01-14, 08:22
Medlem
deadhead.s avatar
Önskade att de fungerade utomlands så jag kunde ta med dom till USA för att använda exempelvis Skype
Citera
2014-01-15, 17:57
Medlem
femmas avatar
Ni som har fått hem kortet- när ställde ni er i kö? Själv ställde jag mig i december nångång. Mailat dem och har inte heller fått svar.. Om dom lanserades i dec så borde ju jag ligga ganska bra till
Citera
2014-01-15, 18:23
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femma
Ni som har fått hem kortet- när ställde ni er i kö? Själv ställde jag mig i december nångång. Mailat dem och har inte heller fått svar.. Om dom lanserades i dec så borde ju jag ligga ganska bra till

De svarade på Facebook att de som beställt efter den 18 december kommer med lite tur att skickas ut from om en vecka
Citera
2014-01-16, 00:10
Medlem
Pizzeria-Vetarns avatar
Någon som vet när dom blir börsnoterade? Hittar ingen information..
Citera
2014-01-16, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzeria-Vetarn
Någon som vet när dom blir börsnoterade? Hittar ingen information..

Vem sa att de kommer bli börsnoterade? Och av vilken anledning vill de bli börsnoterade? Deras tjänst suger hästballe. Det är inte fri surf utan endast begränsad till 100mb.
Citera
2014-01-16, 09:08
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Vem sa att de kommer bli börsnoterade? Och av vilken anledning vill de bli börsnoterade? Deras tjänst suger hästballe. Det är inte fri surf utan endast begränsad till 100mb.

njä... det är väl inte riktigt sant. Det är fri surf i 100MB-paket.

mb = millibit
MB megabyte
Citera
2014-01-19, 14:41
Bannlyst
Har Wifog.
Riktigt nöjd, bra täckning och jag bor i Norrland.

100 mb och 2 timmars fri surf bara för att titta på 40 sekunders reklam. Helt OK om man är portabel och vill bara surfa lite då och då. Har kopplat mitt via datorn.

Det går även att hacka Wifog för wifogappen är bara en webbläsare.
Då kan man komma förbi reklamen om man är duktig på att läsa HTML, XML osv.

- Nigger
Citera
2014-01-20, 15:04
Medlem
SexTredjedelars avatar
Nån som kommit nån vart med att skippa reklamen?, det enda som jag tror mig ha kommit fram till är att det är en proxy som pekar användaren emot http://ads.prod.wifog.com som i sin tur verkar använda jwplayer för att inte låta en gå vidare utan att kollat på reklamen. Jag har inte hittat nått men man tycker ju att det borde gå att komma förbi jwplayer på nått sätt.
Citera
2014-01-20, 21:55
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexTredjedelar
Nån som kommit nån vart med att skippa reklamen?, det enda som jag tror mig ha kommit fram till är att det är en proxy som pekar användaren emot http://ads.prod.wifog.com som i sin tur verkar använda jwplayer för att inte låta en gå vidare utan att kollat på reklamen. Jag har inte hittat nått men man tycker ju att det borde gå att komma förbi jwplayer på nått sätt.
Jag installerade AdBlocker (!) på min iPhone för att slippa SvD:s dryga reklam, men det gjorde förstås att alltihopa bara lade av. Var nära att kontakta wifog och klaga, innan jag kom på varför jag fick felmeddelanden från web-läsaren.
Nu har jag lagt till http:\\ads.prod.wifog.com till min whitelist och sidan laddar, men inga filmer. Jag får texten: "Hoppsan" Titta klart på alla filmer..."
Men laddar jag om den sidan ett par gånger, så kommer jag ändå ut på nätet.
Har dock inte kollat om jag får full laddning av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in